חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
דימיון מודרך - היפנוזה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שירה בציבור מאמרים תרבות פנאי בידור מוסיקה

נושא המאמר: שלישיית גשר הירקון.
מאת: מוטי דביר   שמור מאמר למועדפים

שלום רב.
ביום שישי 29.2.08, נקיים ערב זמר "שירי אהבה" לרגל חג האהבה. בחרתי לספר לכם אודות שלישיית זמר מהטובות שקמו בארצנו ושחלק משיריה נבצע באותו ערב ביחד אתכם.
שלישיית גשר הירקון
הרכב מוזיקלי שהתקיים בין השנים 1964 ו-1966 בשני הרכבים. חברי ההרכב הראשון היו אריק איינשטיין, יהורם גאון ובני אמדורסקי. בתוכניתה השנייה של השלישייה החליף ישראל גוריון את יהורם גאון שעזב.
בשנה בה קמה השלישייה היא הקליטה לקול ישראל שירים אחדים בעיבוד יצחק גרציאני. השירים הושמעו בתוכניות רדיו, והפרודיה על "From Me To You" של הביטלס, שהפך במילים של חיים חפר ל"למה את לא יוצאת איתי". הביטלס של שנות ה-60, נחשבו כאיום על הנוער הישראלי (ולכן לא אושר בואם ארצה) ונושא לבדיחות ופרודיות. השיר הראשון של שלישיית גשר הירקון שהוצג למצעד גלי צה"ל באוגוסט 1964 היה "שייק", פרודיה על הביטלס מתוך הסרט "דליה והמלאכים" בו השתתפו חברי השלישייה. הם ביצעו אותו כשהם חובשים פיאות נוכריות בסגנון הביטלס .
הקהל לא כל כך אהב את ההופעות הראשונות של הלהקה, שהורכבו משירי ארץ ישראל ישנים כמו "כנרת שלי". וכדי להציל את התוכנית הציעו מפיקי הלהקה, דן בן אמוץ וחיים חפר, לפנות נעמי שמר,שתרמה לשלישייה שירים שהפכו ללהיטים כמו: "לילה בחוף אכזיב", "איילת אהבים" ו"סרנדה לך". חיים חפר אף הוא תרם ללהקה שירים מצליחים, כמו "אל תעברי לבד ילדה ברחוב" ו"איזה יום יפה".
בשנת 1965 הקליטה השלישייה את האלבום "אהבה ראשונה" והעלתה תוכנית בשם זה. בין השירים שנכללו באלבום ובמופע היו "כשאור דולק בחלונך", "אם רק תבואי בחמש", ועוד..
באותה שנה, זמן קצר לאחר הוצאת האלבום אהבה ראשונה, פרש יהורם גאון ופתח בקריירת סולו כזמר וכשחקן. במקומו הצטרף לשלישייה ישראל גוריון, שותפו של בני אמדורסקי לצמד הדודאים, או כפי שאינשטיין ניסח זאת: "בהתחלה חשבתי שישראל גוריון הוא החבר החדש בשלישייה... רק אחרי זמן הבנתי שאנשים אולי חושבים שאני הצטרפתי לדודאים ושואלים מי זה הגבוה הזה שמפריע לדודאים לשיר...".
ב-1966 הוציאה השלישייה את אלבומה השני, "התוכנית החדשה", בו נכללו השירים "העיר באפור", "הכל בגלל האהבה" ו"סימן שאתה צעיר".
בפסטיבל הזמר באותה שנה זכתה השלישייה במקום השני עם השיר "ריח תפוח ואודם שני", וזמן קצר לאחר מכן התפרקה.
בפברואר 1968, במופע "עשור לדודאים" בהיכל התרבות בתל אביב, התארח אריק אינשטיין באיחוד שלישיית גשר הירקון לביצוע "קרב הראל". ולאחר מכן,אריק איינשטיין ויהורם גאון חברו יחד לישראל גוריון ובני אמדורסקי לביצוע משותף של "וכשיבוא שלום". קרדיט הרביעייה בתקליט שתיעד את המופע היה בשם "רביעיית גשר הירקון".
בשנים הבאות חידשו רבים וטובים את שירי שלישיית גשר הירקון. גם חברי הלהקה עצמם הקליטו גרסאות חדשות למיטב שיריה. אינשטיין חזר אל השירים האלה באלבומים שונים, גאון הקליט אלבום שכולו חידושי שירים של השלישייה ואמדורסקי וגוריון (עם חנן יובל) הוציאו דיסק בשם שלושרים על גשר הירקון. השלישייה המקורית (שתי השלישיות) לא שבה להופיע יחד אלא בתוכניות טלוויזיה מיוחדות, אחת מהן סמוך מאוד למותו של בני אמדורסקי בראשית 1994.
אנחנו כאמור, ביחד אתכם, נשיר חלק מהשירים שהוזכרו בערב הזמר הבא שלנו.
תודה ולהתראות
מוטי דביר
"צמד הווי ובידור"



www.havayvebidur.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מוטי דביר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]