חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
קריירות שניתן להשיג עם תעודת בגרות בלבד





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בואן רפואה משלימה מגע טיפול

נושא המאמר: נגיעה אחת רכה - שיטת בואן (Bowen)
מאת: ארנינה קשתן   שמור מאמר למועדפים

בזכות היותה כה אפקטיבית, הולכת וכובשת שיטת בואן את מקומה בקרב מטפלים ומטופלים בעולם. השיטה המדויקת והעדינה מבוססת על ההנחה שהגוף מסוגל להבריא את עצמו, וכל שצריך הוא מספר מצומצם של נגיעות עדינות וספציפיות כדי לאפשר לו זאת.
"פחות זה יותר"


שיטת בואן היא טכניקת-מגע עדינה אך רבת-עוצמה, המפעילה תנועות מדויקות על גבי שרירים וגידים, רקמת חיבור וצומתי עצבים. מדובר בשיטת טיפול בלתי-פולשנית, המבוססת על הפילוסופיה של Less Is More, הן מבחינת עומק המגע והן במספר הנגיעות. הנחת-העבודה הבסיסית של השיטה משותפת למרבית השיטות ההוליסיטיות, והיא, שלגוף יש יכולת ריפוי עצמית. תרומתה הייחודית של השיטה היא באופן המגע הספציפי לבואן, שבאורח כמעט מסתורי אכן מצליח, ביותר מאשר 80% מן המקרים, לעורר את מנגנון הריפוי הזה להחלמה מואצת מסוגים רבים ושונים של בעיות.

אבי השיטה, המרפא האוסטרלי תום בואן (1916-1982), היה אוטו-דידאקט מחונן, ללא רקע רפואי אך בְּרוּך-יֶדַע בתורות מזרחיות ומערביות ועתיר-הבנה בגוף האדם. למרבה הצער, הוא לא הותיר אחריו תיעוד מובנה או מוסבר של התיאוריה שמאחורי הטכניקה שלו, אלא תובנות ספורות – ומספר מצומצם של תלמידים, שאחד מהם, אוזוואלד רנטץ', תיעד ואף מפיץ את התורה ברחבי העולם בשיתוף עם אשתו איליין. מאז הקמת האקדמיה האוסטרלית לבואן על-ידי הזוג רנטץ' ב-1986 הגיעה השיטה לארצות-הברית (1990), וכיום היא נפוצה באוסטרליה ובניו-זילנד, מדינות רבות באירופה, קנדה וישראל, בקרוב בדרום-אמריקה, והביקוש גובר בהתמדה. כדי לענות על ביקוש זה ממשיך הזוג רנטץ' להכשיר מורים בשיטה מטעם האקמדיה האוסטרלית, שמטרתה לשמר את מורשתו המקורית של תום בואן.

שתי הנחות-יסוד עמדו בבסיס תפישת הריפוי של בואן. האחת היא, שמבנה משפיע על תפקוד: כשמתחולל שינוי במנח הטבעי של הרקמות, יש לכך השפעה; תחילה על הסביבה הקרובה לאותה רקמה ובהמשך על מערכות שונות בגוף. לכן, בכל נקודה שבה נוגע המטפל, טיפול בואן "מציע" לרקמות הזדמנות להתארגן מחדש. ואז, מתוך שאיפת הגוף להומיאוסטאזיס (איזון), ובזכות עדינות המגע, במקרים רבים הרקמה אכן מתארגנת אחרת, ומתוך השינוי והריפוי שנוצר מתחולל גם שיפור ביכולת התפקוד של הגוף.
ההנחה השנייה היא הצמצום – "פחות זה יותר". בעידן המודרני הגוף נתון בלחץ מתמיד, וכולנו חווים במהלך החיים פגיעות שונות, פיזיות ורגשיות, הנצברות בגוף ונחקקות פעמים רבות כטראומה. טראומה יוצרת למעשה חסימה בזרימה האנרגטית והשאיפה של בואן היא לפתוח את החסימה ולהשיב את החיוניות הטבעית לרקמות ולגוף-נפש בכלל. סוגי טיפול שונים, הכרוכים בהפעלת לחץ מדרגות שונות, ולרוב באופן מתמשך, עלולים להיחוות במערכת כתוספת לטראומה, ולכן הגוף מנסה לנטרלם. מכאן החשיבות העצומה שראה בואן בהפעלתן של תנועות רכות ובהסתפקות המכוונת בכמות מינימלית של מגע, כדי לכבד את יכולתו של הגוף לספוג שינוי.

פריטה על שרירים

תנועת-בואן, הפשוטה לכאורה, מתבצעת באמצעות שני האגודלים או בשתי אצבעות לרוחבו של השריר או הגיד, כעין פריטה על מיתרים. אלא, שלמעשה, התנועה עצמה מורכבת מכמה חלקים, שכולם מבוצעים מתוך הקשבה עמוקה למתח השרירי/רקמתי בגוף המטופל. קודם לתנועת-הפריטה מושכת המטפלת בעדינות רבה את העור (slack), כדי להכין את האיזור לתנועה עצמה. לאחר מכן מופעל לחץ לטרלי קל אך ברור (challenge) על השריר (או הרקמה המטופלת), ורק אז מתבצעת תנועת הפריטה. התנועה מגלגלת את השריר לרוחבו, מרעידה אותו (ממש כמו מיתר בכלי נגינה), מגרה את הפרופריוספטורים ו/או את אברוני הגולג'י, ושולחת מידע דרך מערכת העצבים אל המוח. כנראה שבזכות עדינותה של התנועה עצמה, המערכת הסימפאתטית מקבלת מסר שמצב החירום חלף, הגוף נכנס לרגיעה עמוקה (מטופלים רבים נרדמים במהלך הטיפול) והחלק הפארא-סימפאתטי מתחיל בתהליך ההחלמה באופן עצמאי.

תנועת-בואן זו היא לב-לבה של השיטה כולה. בוואריאציות שונות נעשֶה בה שימוש על-פני הגוף כולו, במקומות ספציפיים וברצפים מוכתבים מראש (אלו הן הפרוצדורות, כלומר, ההליכים, של השיטה), וכך ניתן לטפל במערכות שונות בגוף (עיכול, ניקוז לימפתי, מערכת הנשימה...) ו/או באיברים (אגן, TMJ, כתף, ברך...). מפגש טיפולי בשיטת בואן מורכב מסדרות של תנועות כאלו, וביניהן הפוגות, שבהן המטפל/ת יוצא/ת מחדר-הטיפולים והמטופל/ת נשאר/ת במנוחה. הפוגות אלו, הנמשכות בין 2 ל-10 דקות, הן חלק מהותי ביותר מן הטיפול, שכן במהלכן מעבד הגוף את המסרים ומתחיל בתהליך השחרור והריפוי. תהליך זה נמשך בגוף בין חמישה לעשרה ימים, וזהו גם טווח הזמן המוצע בין טיפולים, כדי לאפשר לגוף להשלים את מהלך התגובה שלו לטיפול. תגובות לטיפול יכולות להופיע כבר במהלך המפגש הטיפולי – וכאן נדרשת הקשבה עדינה של המטפל/ת, ושיקול-דעת באשר לכמות ההליכים הניתנים במפגש אחד ("פחות זה יותר").

למי מתאים הטיפול

מחד גיסא, עדינות המגע של השיטה מאפשרת לטפל ממש בכל אדם ובכל מצב, אקוטי וכרוני כאחד, והיא בטוחה לשימוש ומומלצת מאד גם לתינוקות, נשים בהריון, ספורטאים, נכים וקשישים. מאידך גיסא, ההשפעה ההוליסטית העמוקה של השיטה, המגיעה עד הרמה התאית, הופכת אותה ליעילה ביותר גם במישור הרגשי-נפשי, ואף הרוחני. יעילות הטיפול מורגשת לרוב בתוך זמן קצר ביותר, ולרווחת מטופלים, די בשניים-שלושה טיפולים כדי לבדוק אם גופם אכן מגיב לשיטה (כ-60% מגיבים כבר בטיפול הראשון).
מרבית המטופלים (יותר מ-80%) מגיבים לשיטה וחווים הקלה, שיפור או ריפוי מלא תוך 3-8 טיפולים. מעניין לציין, שגם כאשר סימפטומים שבים להציק, נדרש לרוב טיפול אחד בלבד כדי להשיב לגוף את איזונו. תקצר היריעה מלספר את כל מקרי ההקלה או הריפוי המרגשים שחוויתי בקליניקה שלי, ושחווים אלפי מטפלי ומטופלי בואן בעולם. משיתוק-מוחין, הרטבה, ADHD ועקמת אצל ילדים ועד פריצות-דיסק, פציאליס, אירוע מוחי ומחלות ניווניות אצל מבוגרים; מדלקות גידים, בעיות בכתפיים ובברכיים, אסתמה, מיגרנות, בעיות מחזור, ועד מתח, חרדה, דיכאון ובעיות שינה. ועדיין לא מניתי הכל. כדאי לזכור, שבשל היותה צעירה ועדיין לא מוכרת דיה בעולם, לרוב מגיעים לטיפול בשיטת בואן לאחר ששיטות אחרות נוסו ללא הצלחה. ושוב, בשל עדינות השיטה, מומלץ מאד לתת סיכוי לבואן, שכן במקרים כה רבים הטיפול מעורר תגובות מפתיעות ומחולל החלמה מהירה ולכאורה בלתי-צפויה.

מתחילים בגב תחתון
ההיערכות הכוללת לסידרת טיפולים בשיטת בואן מושתתת על גישתו של בואן עצמו, שניגש לטיפול בגוף מלמטה למעלה (כמו רצף ההתפתחות העוברית), ומשמאל לימין (מהצד ה"מקבל" של הגוף, וכנראה גם לאיזון לחץ הדם). לכן, כמעט בכל טיפול ראשון בשיטת בואן, המטפל פותח את המסע הטיפולי בשתי נקודות ספציפיות בגב התחתון, הנקראות "סטופרים", ואשר ממוקמות בין חוליות L3-L4. לפי תום בואן, בשתי נקודות אלו אצור זכרון-הגוף, ועל כן, לפני כל טיפול בתלונה הספציפית שעמה מגיע המטופל, אנו פותחים בהן, כדי להתחיל לשחרר את החסימות בגוף.
לאחר פריטה על הסטופרים ממשיכים את העבודה על הגב התחתון בחמש נקודות עיקריות, באמצעות "תנועות בואן", המבוצעות בצמדים, תחילה בצד השמאלי ולאחריו בנקודה המקבילה לו בצד הימני. הליך הגב התחתון הוא אחד משלושת ההליכים הבסיסיים של השיטה כולה, המשמשים הן להרגעה כללית והן כבסיס להליכים האחרים, המיועדים לאזורים ספציפיים בגוף. יחד עם זאת, על אף שההליכים מכונים על-פי שמות איברים, השיטה מכַוונת, כאמור, להתעוררות כוללת של מנגנון הריפוי בגוף, והיא סומכת על המנגנון הזה באשר למהלך הריפוי אצל כל אדם.

לטפל בשיטת בואן

מטפלים רבים מדיסיפלינות שונות לומדים את שיטת בואן בנוסף למקצועם הראשי. רבים מהם מופתעים מן החפיפה שבין נקודות בואן לבין נקודות בשיטות אחרות (דיקור, טריגר ואחרות), בצד השוני הרב שבהפעלת נקודות אלו.
עצם היותה של השיטה שונה מרוב השיטות המוכרות מעניק למטפל/ת כלי ייחודי, שמאפשר לו/ה להשתמש בבואן כששיטות אחרות אינן מביאות מזור. נוסף על כך, השיטה אינה דורשת מאמץ מן המטפל/ת, ובהפוגות שבין התנועות ניתן אף לטפל בו-זמנית במטופלים אחדים (בואן עצמו טיפל ב-13 אלף מטופלים בכל שנה!).

בארץ נלמדת השיטה במרכז מיתרים שברמת-גן, אצל ארנינה קשתן, מייסדת המרכז והמורה היחידה שהוסמכה על-ידי האקדמיה האוסטרלית ללמדה בארץ. מאז 2002 מתקיים הקורס במתכונת בינלאומית, המסייעת לשימור השיטה בעולם. בארץ הקורס נמשך כשנה, והוא כולל 150 שעות לימוד ותרגול, עד להסמכה, הנעשית על-ידי מורה בכיר מטעם האקדמיה.
פרטים נוספים על השיטה אפשר למצוא באתר מיתרים, www.meitarim.com.

טל': 03-6733522
אימייל: [email protected]

www.meitarim.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ארנינה קשתן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]