חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הסרת שיער בלייזר





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תאונת דרכים עו"ד נזיקין החלקה על כתם שמן נזיקין

נושא המאמר: האם החלקה על כתם שמן נחשבת תאונת דרכים?
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד(רו"ח) - [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד(רו"ח) - [email protected]

ברע"א 4620/04 דלק חברת דלק הישראלית בע"מ נ' איילון חברה לביטוח בע"מ ואח', נדונה השאלה, האם אדם שיצא ממכוניתו והחליק על כתם שמן נכנס תחת ההגדרות "תאונת דרכים" ו-"שימוש ברכב מנועי" לפי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים, תשל"ה - 1975.

בחוק מוגדרים המונחים הבאים כדלקמן:
"תאונת דרכים- מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה; יראו כתאונת דרכים גם מאורע שאירע עקב התפוצצות או התלקחות של הרכב, שנגרמו בשל רכיב של הרכב או בשל חומר אחר שהם חיוניים לכושר נסיעתו, אף אם אירעו על-ידי גורם שמחוץ לרכב... ובלבד שבעת השימוש כאמור לא שינה הרכב את ייעודו המקורי.." "שימוש ברכב מנועי- נסיעה ברכב, כניסה לתוכו או ירידה ממנו..."

ביום 12.2.1997, נכנס המשיב, מר שמואל אדר, לתחנת דלק שבבעלות המבקשת, כדי למלא דלק ברכבו.

לאחר שהעמיד את הרכב ליד משאבת הדלק, פתח את מכסה המנוע של הרכב, יצא מהרכב והלך לכיוון מכסה המנוע. בדרכו לשם החליק, נפל, ונפגע בירכו השמאלית.

הוא הגיש תביעה לפיצוי בגין נזקיו כנגד חברת דלק וכנגד חברות הביטוח אשר ביטחו את הרכב בו נהג.

בתביעתו טען כי צעד לכיוון מכסה המנוע של מכוניתו כדי למלא מים ברדיאטור, וכי בדרכו לשם החליק על כתם שמן שהיה על הקרקע בתחנת הדלק.

מר אדר וחברות הביטוח סברו כי פגיעתו אינה נופלת לגדרה של הגדרת תאונת דרכים שבחוק הפיצויים. חברת דלק, לעומת זאת, סברה כי אירוע זה נופל לגדרה של ההגדרה מאחר שמדובר ב"מאורע שבו נגרם לאדם נזק גוף עקב שימוש ברכב מנועי למטרות תחבורה", כאשר השימוש ברכב מנועי במקרה זה הוא "טיפול-דרך או תיקון-דרך ברכב, שנעשה בידי המשתמש בו או בידי אדם אחר שלא במסגרת עבודתו".

לחלופין, היא טוענת כי הנזק נגרם למר אדר בזמן שירד מרכבו.

חברת דלק סברה כי אין הבדל בין מקרה זה למקרה שבו נפגע אדם במהלך תיקון רכבו על אם הדרך, שכן נקבע בפסיקה כי כל עוד הימצאותו של נוהג מחוץ לרכב קשורה בטבורה לשימוש ברכב הרי שלא ניתק הקשר הסיבתי.

באשר לחלופה של ירידה מהרכב, חברת דלק הצביעה על כך שירידה מהרכב אינה מסתיימת בהכרח עם ההתנתקות מהרכב אלא עשויה לכלול גם את הצעדים הראשונים שלאחר ההתנתקות. במקרה זה, טוענת "דלק", מר אדר החליק לאחר שירד מהרכב ובטרם "החזיר לעצמו את היציבות לאחר תנופת הירידה".


השופט א. ריבלין פסק כי דין הבקשה להידחות.

לדעתו, בית המשפט המחוזי צדק כאשר קבע כי האירוע בו נפגע מר אדר אינו נופל לגדר הגדרתה של תאונת דרכים בחוק הפיצויים.

השופט הניח כי מר אדר אכן נפגע עת שעסק ב"טיפול דרך" ברכבו, אך לא שוכנע כי קיים קשר סיבתי משפטי בין הפגיעה לבין השימוש שעשה ברכב.

המבחן לקיומו של קשר סיבתי משפטי בין השימוש ברכב לנזק הגוף שנגרם לנפגע הוא מבחן הסיכון, כלומר- יש להראות כי הנזק נמצא בתחום הסיכון שיצר השימוש ברכב ואשר בגינו התכוון החוק להטיל אחריות.

אדם היוצא מרכבו לשם "טיפול דרך" חושף עצמו לסיכונים שונים שבראשם הסיכון כי ייפגע מרכב חולף, אך הסיכון שיחליק על כתם שמן וייפול אינו אחד מהם.

לכן, החלקה על כתם שמן בתחנת דלק אינה יכולה להיחשב התממשות של הסיכון התעבורתי שיוצר "טיפול הדרך" ועל כן לא מתקיים קשר סיבתי משפטי בין השימוש לנזק, ואין לראות באירוע בו נפגע מר אדר תאונת דרכים כמשמעותה בחוק הפיצויים.

גם את טענתה החלופית של המבקשת לגבי פגיעה כתוצאה מירידה מהרכב נדחתה. על פי ממצאיהן העובדתיים של הערכאות הקודמות, קבע השופט כי לא ניתן לראות בנפילתו של מר אדר חלק אינטגרלי מהירידה מהרכב, מאחר ונפילתו אירעה לאחר שירד מן הרכב, בעת שהלך מן המכונית והלאה, כאשר הליכה זו אינה יכולה להיחשב לשימוש ברכב.

רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
www.adviser.co.il
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד(רו"ח) - [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]