חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
סיכונים בניתוח הגדלת חזה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ביטוח סיעודי הוצאה מוכרת עו"ד מיסים חוק ביטוח ממלכתי

נושא המאמר: על ביטוח סיעודי כהוצאה מוכרת
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

ודאי כולנו מכירים בחשיבותו של הביטוח הסיעודי, כמו גם בעובדה כי ביטוח זה אינו כלול במסגרת סל השירותים אשר הוגדר בחוק בריאות ממלכתי.
לאדם אשר נקלע למצב סיעודי ואינו מבוטח בביטוח סיעודי, מדובר בנטל כלכלי כבד מאוד: תשלום חודשי ממוצע לאשפוז במוסד סיעודי שבפיקוח משרד הבריאות נע בין 7,000 ל-15,000 ש"ח לחודש!

לעניין זה נציין כי גם הביטוח הסיעודי במסגרת ה"ביטוחים המשלימים", כגון אלה המוצעים דרך קופות החולים- מוגבל לסכומים אשר אינם מכסים את ההוצאות הגבוהות הכרוכות במצב זה.
משום כך, אדם המעונין בהקטנת נטל התשלום עבור אישפוז או טיפול סיעודי, רוכש מבעוד מועד ביטוח סיעודי דרך חברות הביטוח, ומבטיח את השתתפותה של חברת הביטוח במימון הטיפולים, אם וכאשר יזדקק להם. גובה הפרמיה המשולמת תחושב לפי גילו של המבוטח, מצב בריאותו והיקף הכיסוי שבחר.

על כן אין כל ספק כי הביטוח הסיעודי הוא הכרח לכל אדם הרוצה להבטיח לעצמו מקור למימון ההוצאות הנלוות למצב סיעודי, וזאת כמובן, מבלי להפוך לנטל כלכלי כבד על משפחתו.
אולם, עדיין רבים אינם ממהרים להסדיר לעצמם ביטוח סיעודי, והסיבות לכך מגוונות. בין הסיבות הנפוצות ביותר ניתן למנות את העובדה כי לא קל לאנשים, להפנים את הרעיון, כי עליהם "להתכונן" לאפשרות היותם סיעודיים, ובנוסף, נזכיר כי התשלומים החודשיים עבור הביטוח מגיעים למאות שקלים בחודש, ולעיתים מדובר על נטל כלכלי כלל לא פשוט.

ובכן, הצעת החוק אותה הניח לאחרונה חבר הכנסת משה שרוני על שולחן הכנסת עשויה לשנות את המצב הקיים ולעודד אזרחים לרכוש ביטוח סיעודי.
על פי הצעתו לתיקון פקודת מס הכנסה (פ/3245/17), יחיד שבשנת מס שילם דמי ביטוח עבור ביטוח סיעודי המכסה אשפוז סיעודי, יותר לו ניכוי בשיעור מסויים מדמי הביטוח ששילם.
כלומר, מוצע להכיר בתשלומים עבור ביטוח סיעודי, המכסה אשפוז סיעודי, כהוצאה מוכרת במגבלות מסוימות (ובכך, למעשה, ישווה מעמד ביטוח זה עם מעמדו של ביטוח מנהלים).

ניתן לשער כי מס הכנסה הינו אחת הסיבות בגינן ביטוח סיעודי אינו מקובל ונפוץ כיום כ"הטבה סוציאלית" במקום העבודה, כביטוח המנהלים. שכן, כידוע, הטבות אותן נותן מעסיק לעובדו, נחשבות עבורו כהוצאה מוכרת לצרכי מס, בעוד העובד חייב בתשלום מס הכנסה גם עבור הטבות אלה, כחלק ממשכורתו. אולם, כשמדובר על התשלומים אותם מפריש המעסיק לצורך ביטוח המנהלים של עובדו (אשר כאמור, מוכרים למעסיק כהוצאה המותרת לניכוי), ס' 45א לפקודת מס הכנסה קובע בפירוש כי העובד יזוכה בעד סכומים אותם הפריש לצורך ביטוח המנהלים (עד תקרה מסוימת), ומשום כך, ודאי נדיר יהיה למצוא עובד אשר יתנגד לקבל ביטוח מנהלים. אולם, לא כך כאשר מדובר בהפרשה לצורך ביטוח סיעודי. שכן, אין כל הוראה המתירה לעובד לנכות סכומים אלה, ועל כן, הטבה זו תהא עבורו מעין נטל כלכלי – שכן, עבור הפרשות המעסיק לצורך ביטוח סיעודי, יחויב העובד במס הכנסה כחלק ממשכורתו.

רק כדי לסבר את האוזן נציין כי האשפוז הסיעודי תוכנן במקור להיכלל בסל הבריאות הממלכתי כבר החל מה-1 בינואר 1998. אולם, הכרסום המתמיד בחוק ביטוח בריאות ממלכתי, התשנ"ד–1994, הביא לביטול כוונה זו.

משרדינו מאמין כי במידה והצעת חוק זו תתקבל, היא אכן תעודד את הציבור לרכוש ביטוחים סיעודיים, ובדרך זו אף לחולל מפנה של ממש (וחיובי כמובן) בכל הקשור לביטוח הסיעודי:

א. הסרת הנטל הכלכלי הכבד ממשפחות המאושפזים – כאמור, הביטוח הסיעודי יוריד (ואולי אף יבטל כליל) את הנטל הכספי הכבד הכרוך בד"כ בטיפולים סיעודיים, ואשר נופל בד"כ על כתפי משפחת המאושפז.
ב. ביטוח סיעודי כהטבה סוציאלית דרך מקום העבודה – הגדלת המודעות בקרב הציבור תביא לכך שמקומות עבודה יכירו בביטוח הסיעודי כהטבה סוציאלית עבור עובדיהם.
ג. שיפור התנאים והגדלת מספר המוסדות הסיעודיים – המודעות והביקוש יביאו לתחרות שתביא להגדלת מספר המוסדות הסיעודיים (יצירת מקומות עבודה נוספים). כך למעשה ירד הלחץ מעל בתי החולים הממשלתיים, וזמן ההמתנה לאישפוז סיעודי יתקצר, וטיב השירותים יעלה מדרגה.
ד. סלילת הדרך לקבלת הצעת החוק לאשפוז סיעודי בכבוד - בטווח הארוך, תתאפשר קבלת הצעת החוק אשפוז סיעודי בכבוד לתשושי נפש וחולים סופניים (ח"כ שרוני).

רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]