חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שיער יבש ! ! !





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תקשורת רשתות מהירות מגה

נושא המאמר: הגודל לא קובע
מאת: ארז בן-ארי   שמור מאמר למועדפים

בעולם התקשורת, הגודל לא תמיד קובע, אבל המהירות בהחלט כן. בזמן שרוב הארגונים מסתפקים בתקשורת תוך ארגונית במהירות של 100 מגה-ביט, ויש לא מעט שעדיין זוחלים עם 10 מגה-ביט, טכנולוגיית 1 גיגה-ביט כבר אינה דבר חריג או יקר. גם מהירויות גבוהות יותר נמצאות ממש מעבר לפינה.

תקשורת תוך ארגונית היא אחד הדברים החשובים ביותר בכל ארגון מודרני. אפילו ארגונים קטנים של תריסר עובדים אינם מסוגלים לתפקד בלי רשת ארגונית תקינה, מכיוון שכמעט כל הפעילות הארגונית מבוססת טכנולוגיה, החל מגלישה באינטרנט, דרך הדואר האלקטרוני הארגוני ועד מערכות ניהול חשבונות, ניהול מחסן, ניהול קריאות שירות או כל דבר אחר שהוא חלק חשוב מהעיסוק של החברה.

טכנולוגיות של רשתות מקומית הן אמינות מאוד כיום, ומקרים של תקלה כללית ברשת הם נדירים. עם זאת, מהירות הפעולה ברשת היא משהו אחר לגמרי. חברות רבות עדיין משתמשות בטכנולוגיית רשת ותיקה במהירות חיבור של 10 מגה-ביט ולעיתים קרובות אנו נתקלים במקרים של חברה שבה הרשת עמוסה מדי, עד לרמה שבה המשתמשים מבזבזים זמן רב בהמתנה לרשת (אין הכוונה לאיטיות הגלישה באינטרנט).

לכאורה, קל לפתור בעיות של עומס - החלפת תשתית הרשת לתשתית מהירה יותר. בפועל, המצב לא כל כך פשוט. בשוק קיימים מספר תקני מהירות לרשת ארגונית והבחירה היא בעלת משמעות רבה גם מבחינה כלכלית וגם בהשלכות לטווח הארוך. שדרוג הרשת מחייב שינויים מרחיקי לכת, והחלפת רכזות ומתגים היא כמעט מובן מאליו, אבל זה החלק הפשוט. כמעט תמיד יהיה צורך להחליף גם את תשתית הכבילה בקירות ולעיתים קרובות גם נצטרך להחליף את הפאנלים בארונות תקשורת ואת שקעי הרשת במשרדים. החדשות הטובות הן שיצרני החומרה השונים כבר זיהו את המגמות הללו לפני שנים רבות ולכן כל מחשב מודרני כולל כרטיס-רשת בתקן 1 גיגה-ביט, כך שלפחות עם המחשבים עצמם לא יהיה צורך לעבוד קשה.

נשאלת השאלה - כמה רחוק ללכת עם השדרוג? רוב הארגונים מתבססים על תשתיות של 100 מגה-ביט, ולא מעט ארגונים כבר הכניסו חיבורי 1 גיגה-ביט אל כל המשרדים, או לפחות במחלקות הנדסה הזקוקות למהירויות גבוהות יותר מהממוצע. בשוק ישנם גם תקנים מתקדמים יותר: 10 גיגה-ביט עדיין יקר להטמעה, אך כמה ארגונים כבר משתמשים במהירויות כאלה בתור תשתית הרשת (Backbone). במקביל, מתפתחים תקנים במהירויות גבוהות אפילו יותר כגון תקן את'רנט החדש במהירות 100 גיגה-ביט.

השאיפה של כל אחד, כמובן, היא לבחור בתשתית המהירה ביותר שאפשר, אך פה נכנסים לעניין שיקולי תקציב. החלפת המתגים היא פשוטה, יחסית, אך החלפת הכבילה בקירות הבניין היא אתגר תפעולי רציני. זהו תהליך סיזיפי ואיטי העולה כסף רב ועלול גם להוביל לפגיעה ברצף העבודה (כניסה למשרדו של העובד, הזזת רהיטים, פתיחת קירות) ולכן יש לשקול אותו בכובד ראש. ארגון המשתמש בתשתית של 10 מגה-ביט, למשל, יכול לשדרג למהירות של 100 מגה-ביט, או לקפוץ ישר ל-1 גיגה-ביט. הבדל העלות אינו קטן, אך בשלב מאוחר יותר בוודאי ירצה הארגון לעבור למהירות יותר גבוהה.

השקעה גבוהה יותר בכמה עשרות אחוזים כיום תחסוך הוצאה של 100% בעוד כמה שנים. לא כל ארגון מסוגל להוציא יותר על העתיד הבלתי ידוע, אך גם אם יש לחץ, רצוי שלפחות הכבילה בקירות תהיה כזו המוכנה למהירות גבוהה יותר, כך שאם יעלה צורך לשדרג שוב, לפחות חלק זה יהיה כבר מכוסה.

בשיקולי שדרוג מסוג זה חשוב לזכור כי מהירות התקשורת בשדרת הרשת היא עולם אחר. לעיתים, איטיות הרשת אינה נובעת כלל מעומס בין-משרדי אלא מתקשורת בין שרתים.

לדוגמא, שרת ווב פנימי עשוי לתפקד באיטיות בגלל שצינור התקשורת בינו לבין שרת ה-SQL המשרת אותו עמוס. שיקול נוסף הוא סגמנטציה נכונה של השרת.

לפעמים, כל מה שצריך הוא לחלק אזור מסוים הסובל מעומס לשני סגמנטים, או מידור אגף מסוים מאחורי נתב או מתג-חכם, או אולי אפילו לספק לאותו אגף טכנולוגיה מתקדמת להאצת תקשורת כגון מוצר LAN Acceleration, שרת פרוקסי מקומי, או שרת-מראה של שרת הקבצים הארגוני.

ייתכן שאחרי צעד כזה יתברר שאותו אגף זקוק אכן לשדרוג של התשתית, אך רק שלו ולא של שאר החברה. יוצא מכך שהצעד הראשון הוא ביצוע ניתוח מדויק וממוקד של נקודות העומס והכשל, לפני תכנון השדרוג. זוהי משימה לא פשוטה הכרוכה גם היא בעבודה סיזיפית של מיפוי הרשת ומדידת ביצועים לאורך זמן. חברות מסוימות יעדיפו להיעזר ביועצים בתחום התקשורת לביצוע מדידה מסוג זה, צעד שכרוך בעלות לא קטנה, אך חשוב מאין כמוהו.

במידה והארגון הוא דינמי מאוד, ייתכן שזהו "תירוץ" טוב לשלב בארגון מערכות ניטור ובקרה של הרשת, שיוכלו לשמש את מנהלי הרשת בעתיד לפתרון בעיות והתמודדות עם תקלות.

אודות ארז בן-ארי:
ארז בן ארי הנו עיתונאי וגורו טכנולוגיה ישראלי העוסק בתחום מעל 13 שנה. כתבותיו של בן-ארי התפרסמו במעריב, וואלה, ידיעות אחרונות ומגוון פרסומים אחרים, מקוונים ומודפסים, והוא נחשב לדמות מובילה בעולם ההי-טק הישראלי וסמכות בתחומי הטכנולוגיה והמדע. במסגרת מקצועית, עבד ארז בחברות אינטל ומיקרוסופט ובתפקידו האחרון היה סמנכ"ל ואנליסט בכיר לאסטרטגיות אבטחת מידע ותקשורת בחברת המחקר STKI. אתרו האישי של ארז בן-ארי נמצא בכתובת www.erezbenari.co.il

www.erezbenari.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ארז בן-ארי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]