חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
המזהם ישלם





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: וירוס אבטחה רשתות ביטחון

נושא המאמר: צרת רבים
מאת: ארז בן-ארי   שמור מאמר למועדפים

פרסומת ידועה מתחום הבריאות דיברה על כך שכשאתה נמצא עם בת זוגך, אתה למעשה גם נמצא עם החבר הקודם שלה, וחברתו של החבר וכו'. הסיבה שמפגע המחשבים הנפוץ נקרא "וירוס" נובעת מכך שתוכנות מציקות אלה מתנהגות כמו וירוסים ביולוגיים, ואותו קונספט של "חבר של חבר" נוגע גם לתחום זה... רק קצת פחות בגסות.

בתחום המחשבים, כאשר אתה מחבר את המחשב שלך לרשת כלשהי, אתה למעשה מחבר אותו עם כל מחשב אחר באותה רשת, ואף פעם אי אפשר לדעת איפה היה כל אחד מהם. ברוב הארגונים נוהגים להגן על הרשת מפני וירוסים ומפגעים אחרים, אך הסכנה תמיד קיימת. בארגון ישראלי גדול, למשל, השייך גם הוא לתחום הבריאות (הו...האירוניה), מנהל בכיר החליט לחבר מחשב כף יד אל מחשבו האישי כדי להעביר אליו קבצים. אותו מנהל ניצל הרשאות מיוחדות במערכת ההגנה שהפעילה החברה, והצליח להעביר אל מחשבו קובץ שהביא מהבית. כפי שאתם יכולים לנחש, אותו קובץ הכיל וירוס ולמנהלי הרשת של אותו ארגון נגרם כאב ראש לא קטן.

במקרה אחר, אתר ישראלי ידוע, המתפרנס מפרסומות, גרם לתופעה מוזרה. לאחר עיון קצר באתר, קיבלו מבקריו הודעה על כך שמחשבם נגוע בתוכנות זדוניות והם הופנו לאתר להורדת תוכנה המסירה תוכנות זדוניות. למעשה, ההודעה עצמה שקיבלו המשתמשים הוצגה על-ידי תוכנה זדונית שהושתלה במחשבם במהלך הביקור באתר. זהו תרגיל ידוע למדי, באתרי פורנו, אך באתר גדול כמו זה שבו מדובר, זוהי בהחלט תופעה חריגה. הסיבה לכך אינה נובעת מזדון של מפעילי האתר. הם פשוט מילאו את האתר בפרסומות ממקורות שונים, שחלקם מבוססים על מנוע מודעות אקראי של חברה אחרת. אותם מנועים מקבלים לשורותיהם מודעות ממגוון גורמים, לרוב ללא סינון או עם סינון בסיסי, וכך חודרות למנגנון מודעות לשירותים מפוקפקים.

זהו מקרה הממחיש היטב כיצד וירוסים וקוד זדוני עלולים להשתחל גם למקומות "בטוחים" לכאורה, ולכן נשאלת השאלה...האם קיים מקום כלשהו שהנו בטוח? התשובה, למרבה הצער, היא לא. עם כל חודש שעובר, רשת האינטרנט הופכת לבטוחה פחות ופחות, עם הופעתם של וירוסים נוספים, רוגלות ומזימות הונאה. תרגילי "פישינג", למשל, המשמשים לגניבת זהות, אינם עוד נחלתם של פושעי רשת מקצועיים.

כיום יכול כל אחד להיכנס לאתרי מכירות פומביות ולרכוש "ערכות" פישינג מוכנות מראש, הכוללות אוסף של מדריכים ותוכנות שלהן יידרש הקראקר המתחיל כדי להקים "עסק" פישינג משגשג. המסקנות הבלתי נעימות הן שלמרות שתוכנות ההגנה למיניהן משתכללות באופן רציף, גם הגורמים העוינים משתכללים ולכן צריך גם כיום להיות על המשמר.

נסו לחשוב על היום שבו נודע לכם כי כאשר יוצאים מהבית צריך לנעול את הדלת. מסוגלים להיזכר? כמובן שלא. עבור כמעט כל אחד, דברים כאלה הם בחזקת מובן מאליו - מעין חוכמת-שבט שלמדנו מהורינו בגיל צעיר כל כך עד שלא ניתן לזכור את היום. אותה פרנויה נלמדת מונעת מאיתנו להניח את הארנק על הדלפק בסופרמרקט בזמן שאנחנו אורזים את המצרכים שלנו, ומזכירה לנו להסתכל ימינה ושמאלה כאשר אנחנו מושכים כסף מהכספומט.

אותם הרגלים צריכים לדחוף אותנו להתנהג באותה צורה גם עם המחשב האישי - להפעיל פיירוול לפני שמתחברים לאינטרנט, לוודא את קיומו של המנעול הקטן בדפדפן לפני שמזינים פרטי כרטיס אשראי ולא ללחוץ בשמחה על כל מודעה שמציעה לנו משהו בחינם.

הבעיה היא שאותם דפוסי התנהגות הנראים לנו נורמליים לגמרי בחיי יום-יום, אינם נהנים מאותו סטטוס בהקשר למחשב. זה פשוט תחום חדש מדי. חלקם הגדול של אזרחי המדינה ראה מחשב לראשונה רק בגיל העשרה, ובמקום שהילדים ילמדו את כללי היסוד מהוריהם בדרך לכן, ההורים למדים מילדיהם כיצד להשתמש במכונה המבהילה (בהנחה, כמובן, שהם בכלל מעיזים לגעת במחשב מלכתחילה).

עם הזמן, המצב ישתפר בעת שדור ה-Y (הצעירים של ימינו) יהיו הורים בעצמם, ואז המחשב יהיה חלק בלתי נפרד מהבית מגיל אפס. בעתיד ורוד זה, המילים הראשונות של התינוק יהיו אמא, אבא, פיירוול, וצעדי הגנה בסיסיים יהיו מובנים מאליהם. עד אז, יש עוד מה לעשות.

הורים יקרים - אל תתייחסו אל המחשב כאל חיה מסוכנת בחדר האחורי. "חבקו" את הטכנולוגיה ונסו להפוך אותה לחלק מחייכם, ולחלק מחוויית ההורות. קראו מאמרים ומדריכים ולמדו להגן על המחשב ולהפעיל אותו בצורה בטוחה, והנחילו הרגלים וערכים אלה לילדיכם מוקדם ככל האפשר. מלבד מניעת פריצה למחשב ונזקים של וירוסים, לחינוך נכון יש ערך מוסף. ילד המבין בצורה נכונה את הסיכונים ודרכי ההתמודדות איתם בעולם הדיגיטלי יוכל לתפקד בו בלי לחשוף את עצמו לסיכונים כדוגמת פדופילים, פשעי שנאה וסיפורי אימה אחרים המסתובבים בתקשורת מדי פעם. אם תגובתכם לתחקירי הפדופיליה של ערוץ 10 הייתה לנתק את המשפחה מהאינטרנט, זכרו שניתוק הילדים מהרשת אינו מעשי יותר מהגנה עליהם מפני פשע על-ידי איסור יציאה מהבית. הדרך הנכונה היא להטמיע את ההבנה והזהירות בכל אחד ובכל גיל.

אודות ארז בן-ארי:
ארז בן ארי הנו עיתונאי וגורו טכנולוגיה ישראלי העוסק בתחום מעל 13 שנה. כתבותיו של בן-ארי התפרסמו במעריב, וואלה, ידיעות אחרונות ומגוון פרסומים אחרים, מקוונים ומודפסים, והוא נחשב לדמות מובילה בעולם ההי-טק הישראלי וסמכות בתחומי הטכנולוגיה והמדע. במסגרת מקצועית, עבד ארז בחברות אינטל ומיקרוסופט ובתפקידו האחרון היה סמנכ"ל ואנליסט בכיר לאסטרטגיות אבטחת מידע ותקשורת בחברת המחקר STKI. אתרו האישי של ארז בן-ארי נמצא בכתובת www.erezbenari.co.il

www.erezbenari.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ארז בן-ארי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]