חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מה שצריך לדעת לפני שמזמינים ביובית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פורים אסתר דוד המלך גורל

נושא המאמר: אסתר המלכה.
מאת: חנניה כהן סקלי   שמור מאמר למועדפים

האם אסתר המלכה היא דמוי לחיקוי?
בבואנו לחנך את הדורות הבאים אנו מציבים להם מודלים לחיקוי. דמותה של אסתר המלכה ודמותו של דוד המלך עולים שוב ושוב במודעות היהודית. אולם האם עלינו מלאכת העצמת דמויות אלו או שמא עלינו לדון אותם בניתוח רציונלי כאילו היו חיים בתקופתנו.
הדבר היה קל אילו היו לנו כל אותם פרמטרים שהיו באותה תקופה כי אז יכולנו לנתח זאת ביד רמה,אך המצב הוא לא כזה אז מה שנותר לנו הוא בליל של רציונליות מעורבת במיסטיות ובמסורות שאבד עליהם הקלח.
אסתר המלכה חטאה במשכב ערל או לא? אז בכלים הפשוטים היא חטאה גם חטאה,כמו כן דוד המלך חטא המשכב עם אשת איש? חטא גם חטא. אלה שהמסטיקה באה לעזרתו של דוד ואומרת כי בת-שבע אמורה היתה להיות אישתו מששת ימי בראשית ומיכוון שעשה טעות נלקחה מימנו לזמן מה. אם כן מה היתה טעות זושעליה שילם דוד כה ביוקר? הטעות היתה שכאשר הרג את גולית,על צווארו היה מונח מנעול מיוחד שרק מי שהיה נושא כליו ידע לפותחו ומי הוא זה? אוריה החיתי. דוד רצה את עזרתו של אוריה החיתי אך הוא כדי לאשרר את קיומו העתיד ביקש משאלה מדוד. ומה היתה משאלה זו? אם אני פותח אני מבקש להשיא לי בת ישראל. דוד בפאתוס המלחמה לא ראה בעיה להבטיח דבר שכזה,ואכן הבטיח כי יתן לו בת ישראל כשרה.משמיים שלא אהבו את התרפסותו אמרו כי זו שיועדה לו כנפשו התאומה תינתן לאוריה החיתי וכך התגלגלו הדברים עד לעליית הגג. כאשר ראה אותה במרחצה הבין מיד בנפשו הגבוה כי זו אישתו מששת ימי בראשית ואז המשך הסיפור ידוע.
אם כך התגלגלו הדברים מה אירע לאסתר או למיועד לה שנמצאה זו בבית המלכות עם המלך אחשוורוש.אחד האפשרויות שעולות היא כי אסתר הקשורה להסתר פנים של האלוקות היתה חייבת לעשות מלאכת רמיה לרוע כדי לשנות את הגורל.
המן הרשע גייס את כל הגבורות והדינים כדי להכחיד את עם ישראל,לכן בנה עץ גבוה חמישים אמה כדי להגיע לספירת הבינה בה ישנם חמישים שערי בינה,בהשתמשו בעץ כב"וו" שבהוויה שם אותה בן במילה "פר" ואז הפך זה לפור,כלומר הפר שבמרכבה שהוא שומר על ישראל הפכו ללא וודאי אלה עניין של פור,ואז אסתר שמייצגת את הפן הנשי באלוקות הנמצאת בהסתר היתה חייבת לפעול בתחכום:"ואין איש יודע את מוצאה" בסופו של יום הצלתה את כלל ישראל מעידה עליה כי כוונותיה היו טובות. "חג שמח"




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י חנניה כהן סקלי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]