חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מתכונלה יוצאת לדרך - מתכונלה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תזונה דיאטה בריאות נטורופתיה

נושא המאמר: על תזונה, בריאות ואושר
מאת: מרווה חבשוש   שמור מאמר למועדפים

חלק 1: הגוף הוא הכלי שלך בעולם
אין זה מפתיע בכלל שבתקופה זו של שנות האלפיים הבריאות החלה לתפוס כל כך הרבה עניין בציבור. אלו שנים של התפתחות, של צמיחה, האדם מבין שהוא יכול לבקש יותר עבור עצמו, לרצות יותר מהחיים, מהעולם, מהגוף שלו. הגוף שלנו.
הגוף הוא למעשה הכלי שלנו בחיים, הכלי שמאפשר לנו לעשות את כל הדברים בעולם. הוא לוקח אותנו לכל מקום, הוא הוגה את המילים שאנו מבקשים להביע, הוא מאפשר לנו ללכת, לרקוד, לחשוב ועוד הרבה דברים נוספים שמרכיבים את ההתנהלות שלנו בחיים. הוא מעכל את המזון ומבצע אלפי ומיליוני פעולות עבורנו אפילו כשאנו ישנים. הגוף הוא המוציא לפועל של כל המטרות שלנו. ומעבר לכל, הוא המכיל את הרוח שלנו. וכאשר הוא מכיל אותה בצורה טובה, אנו חשים טוב.
כאשר הגוף כבד ועייף, אנחנו כבדים ועייפים, כאשר הוא חלש אנחנו חלשים. ולעומת זאת כאשר צרכיו מסופקים, והוא מקבל את כל תשומת הלב לה הוא זקוק, הגוף מחזיר לנו בהיותו כלי נפלא, קל, נמרץ, חזק ורענן. אז אנחנו קלים, נמרצים ורעננים ויכולים להפיק יותר תועלת והנאה מהחיים.
למעשה, תחזוקת הגוף במצב טוב הינה תנאי לאושרנו האמיתי.

חלק 2: כמה סיבות טובות לשמור על תזונה מתאימה
בימינו זה כבר ידע כללי שלתזונה השפעה מכברת על הבריאות הכללית שלנו, אך הרוב עדיין אינם מבינים עד כמה:
תזונה לקויה היא למעשה ברוב המקרים המקור העיקרי להופעה של סימפטומים ומחלות. אפילו סימפטומים שנראים לא קשורים לתזונה כגון גירוד באוזניים או סימנים כחולים שמופיעים באופן ספונטאני על העור, הם בדרך כלל גם בעלי הקשר תזונתי ישיר!. המשמעות היא שאם הייתם מתאימים את התזונה שלכם לסימפטומים שאתם חווים, הייתם יכולים להימנע מרוב הסימפטומים והמחלות!!!
התזונה משפיעה על גופנו באופן מיידי: מה שאכלתי כרגע ישפיע עכשיו על לחץ הדם שלי, מידת האנרגטיות שאחוש (או כבדות), טמפרטורת הגוף ומצבי הנפשי! כן, גם המצב הנפשי מושפע מהתזונה ברמה הכללית וברמה המיידית!
תזונה לקויה מהווה קרקע פורייה להתפתחותם והשתרשותם של חוסרי איזון נפשיים.
לדוגמא תזונה מסוג מסוים עשויה לעורר חרדות, פחדים, חוסר שקט נפשי, מצב מאני ועוד, בעוד שתזונה מסוג אחר עשויה לתמוך בהתפרצויות כעסים, חוסר סבלנות, אגרסיביות, היפראקטיביות וכן הלאה.
מצבים כאלה אין מקורם בתזונה קלוקלת, אלא בנפש האדם וחייו, אולם תזונה לקויה תתרום להתפתחותם ולהשתרשותם.
תזונה בריאה שומרת על מערכת העיכול, וזו בתורה, שומרת על כל מערך הגופנפש שלנו,
בכך שהיא מתמירה את המזון בצורה טובה לאנרגיה ומפזרת אותו בגוף. כאשר מערכת העיכול לא מאוזנת, יכולים להחוות מגוון של תופעות לא רצויות, בראש ובראשונה קושי בעיכול ודרך השמנה ועייפות עד אלרגיות ועוד.
תזונה בריאה מביאה להרזיה, לשיפור המראה הכללי ולהקרנה טובה יותר על הסביבה. יש הרבה שיטות לרזות אך רובן לא גורמות לנו להיראות טוב יותר, רק מצרות היקפים ולעיתים גם זה, באופן זמני. תזונה בריאה היא השיטה שמשפרת גם את פיזור השומנים בגוף ומעצבת את הגוף בנוסף להצרת ההיקפים ותוצאותיה נשמרות כל עוד מתמידים בה.
תזונה בריאה מקנה התפתחות טובה ובריאה אצל תינוקות וילדים, ערובה לניצול מקסימלי של הפוטנציאל בכל הגילאים, והצלה מהרבה כאב וסבל בגיל המבוגר.
ועוד כמה סיבות חשובות, יותר ספציפיות:
עצירות, בעיות עיכול, בעיות נשימה, סימנים כחולים ספונטניים, חרדות, דאגנות, פוליפים, ציסטות, היפר והיפו בלוטת התריס, התפתחות מוקדמת/מאוחרת בילדים, כאבים שונים, דלקות פרקים, מגרנות, מתח, כאבי מחזור וטרום מחזור, אלרגיות, ליחה, אנמיה, דלקות שתן, דלקות גרון, לחץ דם, נשירת שיער, סכרת, אקנה, אפטות ועוד: כל אלו ועוד הם תופעות קשורות תזונה.

חלק 3: מה כל כך מזיק בעצם במזון שאנו אוכלים?
כיצד קרה שהמזון שלנו הפך למרעיל? למנותק מצרכי גופנו? מדוע אנו צריכים בכלל להשקיע אנרגיה במציאת מזון מתאים ואיננו יכולים להיזון מכל מזון הנמצא בסופר כמו שעשינו עד היום?
כדי לענות על שאלות אלו יש צורך לחשוב רגע על מערכת העיכול שלנו: מערכת העיכול שלנו התפתחה אבולוציונית להיזון ממה שהיה בטבע, מה שקיים בשרשרת המזון: צמחים, פירות, וחיות שאוכלות צמחים ופירות. ז"א אומרת שמערכת העיכול שלנו התפתחה כך שמה שיש בטבע, זה מה שטוב עבורה.
באו בני האדם והוסיפו לשרשרת המזון: היום אנחנו יכולים לייצר מוצרי חלב עם סוכר שזיקקנו וחומרים ששומרים עליהם יציבים ומוגנים מפירוק של חיידקים. אנחנו יכולים להשתמש בפול סויה וליצור ממנו קציצת סויה, תוך עיבוד של החלבונים שבו בכל מיני כימיקלים וממסים. אנחנו יכולים להוסיף חומרים משמרים, מתפיחים, משפרי טעם, ריח, צבע, ולשנות מבנה כימי של רכיבים טבעיים.
אנו יכולים ויכולים ויכולים, עד שהתרחקנו יותר ויותר ממה שהוא באמת מזון עבור גופנו.
מזון שעבר כל כך הרבה מכונות ותהליכים כבר אינו מכיל את רמת החיוניות שהמזון שלנו אמור להכיל, הוא אינו מכיל את הויטמינים, האנזימים ואף לעיתים המבנה המולקולרי שלו הוא כבר אינו כזה שהגוף יכול לפרק. הכימיקלים שבמזון, מריסוס ומהחומרים המוספים שהוזכרו לעיל מצטברים לאורך שנים בגוף יחד עם כימיקלים נוספים שאנו נחשפים אליהם יומיומית ומזיקים לכל מערכת בגוף שלנו.
כאשר המזון אינו מתאים למערכת העיכול, הוא פוגע בתהליך העיכול, בהדרגה יותר ויותר, חומרים רעילים שנוצרים בתהליכי העיכול האלו, יחד עם הכימיקלים שבמזון מופרשים רק באופן חלקי, מקשים על מערכת סינון הרעלים שלנו ולבסוף, הגוף דוחף אותם לפינותיו שכוחות האל: אזורי השומן שם הם מתפיחים את רקמת השומן, הפרקים שם הם גורמים לדלקות, מערכת הנשימה שם הם גורמים לליחה ועוד.
מכיוון שמערכת העיכול שלנו היא המערכת העומדת בבסיסם של כל תהליכי הגוף כל חוסר איזון שבה משפיע על כל הגוף.
להלן רשימת קצרה של תופעות גופניות שתחילתן לרוב בתזונה לקויה:
בעיות נשימה, אוזניים, פוליפים, נטייה לדלקות מכל סוג, ליחה, פטריות, פצעים, מיגרנות, דלקות פרקים, ציסטות, בעיות הורמונאליות, אלרגיות, גירודים, בעיות מערכת החיסון, מחלות אוטואימוניות רבות, היפר טיירואיד, היפר אקטיביות וכמובן כל בעיות מערכת העיכול לסוגיהן כולל התורשתיות שביניהם, ועוד.

חלק 4: אם כך, מהי תזונה בריאה?
? תזונה המותאמת למערכת העיכול שלנו -
תזונה המותאמת למערכת העיכול שלנו היא תזונה שגופנו יכול לפרק ולנצל לכל מערכותיו. זוהי תזונה המורכבת מחומרי גלם טבעיים במצבם הטבעי -
מצבם הטבעי, כלומר שלא עברו עיבוד. דוגמא טובה היא פול הסויה מול שניצל הסויה: אמנם השניצל עשוי כולו מסויה, אולם כדי להגיע לצורה הזו עבר הפול הרבה תהליכים שונים, חלקם בחומרים כימיים, שגרמו לו לאבד את החיוניות שבו, את הויטמינים שבו, את מבנה החלבון שלו ואת איזון אבות המזון מהם הוא מורכב.
כמובן שחשוב להבדיל בין רמות עיבוד: אין דינו של שניצל הסויה כמו דינו של כל מה שעשוי מקמח אורגני לדוגמא. שניצל הסויה עבר הרבה יותר תהליכים מהלחם, שהחיטה שבו רק נטחנה ונאפתה .
דוגמאות למזונות מעובדים: מעדני חלב, חטיפים, עוגות "מדף", קורנפלקס, מזון מוכן קפוא, אבקות אינסטנט, ממתיקים מלאכותיים.
מזונות לא מעובדים המהווים בסיס וחומרי גלם בתזונה טבעית:
ירקות, פירות, אגוזים, שקדים וגרעינים (לא קלויים), קטניות , דגנים מלאים ומוצריהם , ומוצרים מהחי (בשרים, דגים, עופות, ביצים וחלב) במידה.
? תזונה עשירה בנוטריינטים-
ויטמינים, מינרלים, פיטוכימיקלים, אנזימים וסיבים, כולם נחוצים לגופנו כחלק אינטגרלי מפעולתו התקינה. כאשר אנו מספקים אותם לגוף, יש לו את כל מה שהוא זקוק לו כדי לשמור על הבריאות הטבעית שלו. תזונה עשירה בנוטריינטים היא תזונה העשירה בפירות ובירקות במיוחד וכן בשאר המרכיבים שהומלצו.
? תזונה דלת רעלים –
תזונה הממעיטה ככל האפשר בחומרים משמרים, צבעי מאכל, טעם וריח ובמוצרים מרוססים.
? תזונה בהתאמה אישית –
כמו שכבר הוסבר, תזונה לקויה היא הבסיס לרוב הסימפטומים והמחלות ולעיתים, גם אם נעקוב אחר כל הכללים שהובאו, לא ישתפר מצבנו הבריאותי. זאת משום שלכל אדם מערכת עיכול קצת שונה ה"מעדיפה" מזונות מסוימים, ומזונות אחרים עשויים להזיק לה. זו הסיבה שכדאי ומומלץ לכל אדם, ובמיוחד לסובלים מסימפטומים וממחלות לגשת לייעוץ תזונתי אישי וללמוד אלו מזונות מועילים להם ואילו המזיקים.

חלק 5: כיצד עושים את השינוי?
קודם כל בהדרגה, כל שינוי דורש את ההסתגלות שלו. מחקרים מראים כי שינויים שנעשים על פני זמן רחב ובצורה הדרגתית – מחזיקים יותר זמן, בעוד ששינויים מהירים וחזקים, בדרך כלל נוטים גם להשכח במהרה.
קחו לכם בכל פעם שאתם מוכנים, משימה חדשה אחת להקפיד עליה, למשל:
השבוע מכניסים פירות יבשים, אגוזים ושקדים לנשנוש במקום חטיפים. בשבוע/חודש/שנה הבאה נחליף את האורז באורז מלא...כעבור חודש אפשר לעבור לחלב עיזים, החודש נעבור לירקות ופירות אורגניים, וכן הלאה. קחו לכם את הזמן להתרגל לכל שינוי ולהטמיע אותו בחייכם.
שינוי שאתם יכולים לעשות כבר עכשיו הוא להתחיל להסתכל על תוויות המזון שאתם קונים: ככל שהרשימה פחות ברורה לכם, כך המזון יותר מסוכן ופחות מומלץ. בהדרגה, תוכלו למצוא תחליפים בריאים בבתי הטבע וגם שם, מומלץ להסתכל על התווית.
התזונה הבריאה דורשת מאיתנו לצרוך פחות פאסט פוד = יותר מזון מבושל. לאלו מכם שאין לכם זמן לבשל, אפשר להכין פעמיים בשבוע סיר גדול של מתכון בריאות מהיר כלשהו מהאינטרנט, או שניתן להזמין משירותי קייטרינג בריאות אישי המתחילים לצוץ בימינו. במסעדות ובבתי קפה, אפשר תמיד לנטות לכיוון המנות הבריאות יותר, הטבעיות יותר.
ולבסוף, ניתן להתייעץ עם בעל מקצוע שידריך וילווה אתכם דרך השינוי ויעזור לכם למצוא את הפטנטים שישלבו בין הרצון לבריאות טובה יותר ובין אילוצי החיים.

לסיכום מאמרנו, תזונה בריאה היא בימינו הזכות של כל אחד ואחת מאיתנו לקבל את המקסימום מעצמנו ומהחיים. עלינו רק להזכר מה הוא באמת מזון עבור גופנו ולהעניק זאת לעצמנו. התזונה הבריאה תעניק לגופנו בריאות טובה, מראה טוב ותחושה טובה וכל שעלינו לעשות הוא שינוי אחד עכ-שיו. ולבסוף, מומלץ ביותר לכל אדם לקבל ייעוץ תזונתי מקצועי ואישי, להתאמת התזונה המיטיבה ביותר עבורו.

בהצלחה ולבריאות,
מרווה חבשוש

מרווה חבשוש היא מטפלת גוף ונפש העוסקת בבריאות הגוף, התפתחות אישית וטיפולי מגע.
ניתן למצוא מאמרים נוספים מידיה באתר הבית: www.gufnefesh.com

www.gufnefesh.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מרווה חבשוש שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]