חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שחזור גלגולים – לשם מה?





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הטבות מס אנשי מילואים מס הכנסה פיצויי מס

נושא המאמר: הטבות מס לאנשי המילואים
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד(רו"ח) [email protected]   שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד(רו"ח) [email protected]

"כל אזרח הוא חייל בחופשה שנתית של 11 חודשים", נהג לומר הרמטכ"ל השני, יגאל ידין, בהתייחסו לחובת ההתייצבות לשירות מילואים.
כזכור, לאחר מלחמת לבנון השנייה, ופרסום הנתונים בדבר העלייה באחוז המשתמטים משירות צבאי, בסמוך לה, עלה על סדר היום הציבורי, בין השאר, הצורך בעידוד אנשי המילואים, בדרך של מתן הטבות שונות.
הסיבה לכך היתה נעוצה בעובדה, כי בפועל, נתפסים לעיתים המילואימניקים כ"זן נכחד" ואף גרוע מכך - כאוכלוסייה של "פראיירים"; תחושתם של רבים מהם היא כי לא רק שהם אינם מתוגמלים כראוי, חרף סיכון חייהם, אלא שאף היו מקרים בהם הם הופלו לרעה במקום עבודתם אך בשל העובדה כי נעדרו בשל שירות מילואים (לוחמים משרתים כ-30 ימי מילואים בשנה).

חשוב לציין כי לא כל הטרוניות מצדם של אנשי המילואים הופנו לציבור – שכן חלקן הופנה דווקא למחוקק; אחת התסיסות בקרב ציבור אנשי המילואים היתה בשל שיטת חישוב השכר (הגמול) בגין ימי המילואים. נזכיר כי לצורך חישוב "ערכו" של יום עבודה לעניין מילואים מסכמים את שכר שלושת חודשי העבודה האחרונים (ברוטו) ומחלקים ב-90 יום (30 יום לחודש). חישוב זה מקומם לאור העובדה כי בפועל השכר החודשי אינו מתקבל בגין 30 ימי עבודה, שכן בד"כ, הוא מבוסס על כ-22 ימי עבודה בחודש (מן הסתם, אם היינו עובדים 30 ימים בחודש, שכרינו היה גבוה בהרבה). על כן, החישוב הנוכחי איננו הוגן משום שהחלוקה ל-30 ימי עבודה בחודש במקום ל-22 ימים, מורידה את השכר היומי "האמיתי", כאשר בנוסף לכל האמור, נזכיר שהכנסה זו חייבת במס הכנסה, כ"הכנסה מיגיעה אישית" (עד 48% מס).
כדי להדגים את העיוות שבשיטת חישוב התגמולים ניקח שכיר אשר מרוויח 250 ₪ ליום עבודה X 22 ימי עבודה בחודש = 5500 ₪. אולם, לפי חישוב התגמולים לעניין מילואים, אחרי חלוקת הסכום ב-30 יום, שכרו היומי יהיה שווה כ-183 ₪ בלבד.

ניתן לקוות כי שיתוף הפעולה של ארגוני המילואים יחד עם שדולת המילואים בכנסת, אשר הרימו את הכפפה, והניחו על שולחן הכנסת מספר הצעות חוק שעניינן הטבות לאנשי המילואים, כאשר בתוכן גם הצעה לתיקון המצב המתואר, אכן יניבו תוצאות שיביאו לשינוי.

אך עדיין, לדעתנו יוצאת דופן וראויה לציון הצעתו מרחיקת הלכת של ח"כ אפי איתם אשר הונחה על שולחן הכנסת בדצמבר האחרון (הצעה פ/3115/17), ועל פיה יתוקן ס' 9 בפקודת מס הכנסה (אשר עוסק בהכנסות פטורות ממס), כך שלרשימה המפורטת של הכנסות הפטורות ממס יתווספו גם התגמולים המשתלמים בעד שירות מילואים. כלומר, ח"כ איתם מבקש לפטור את אנשי המילואים ממס בגין הכנסותיהם המתקבלות עבור ימי המילואים.

אמנם אין בהצעת חוק זו כדי לפתור לחלוטין את בעיית חישוב התגמולים המקפחת את אנשי המילואים, אולם, אין ספק שהצעה זו, אם אכן תתקבל, תחולל מהפכה של ממש ותשנה לחלוטין את גישתם של אנשי המילואים להתייצבותם לשירות.
ניתן ללמוד מהצעת חוק זו כי אכן מחלחלת לה ההבנה שלא מספיק רק למנוע מאנשי המילואים את הנזק הכלכלי והתדמיתי אותם הם סופגים (ודאי לאור העובדה כי מלכתחילה נזקים אלה לא היו צריכים להיגרם), שכן נראה שגם הופנמה הגישה לפיה, יש לתמרץ כלכלית התייצבות למילואים, שכן מדובר באינטרס לאומי, ולא פחות חשוב – יש בתמריץ זה הפגנת סולידריות והבעת תודת המדינה לחיילי המילואים, אשר משרתים שרות מילואים משמעותי על חשבון עבודתם ומשפחתם.
נציין כי גם משרדינו רואה בהצעה זו הצעה אמיצה, נכונה, ובעלת סיכויים גבוהים לגרום לשינוי המיוחל. כן ירבו.




רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד(רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]