חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
שנטי ואנטי-שנטי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צינטור הצינטור הוירטואלי צינטור לב

נושא המאמר: הצינטור הוירטואלי
מאת: MedPortal – פורטל בריאות ורפואה    שמור מאמר למועדפים

הצינטור הוירטואלי - Cardiac Computed Tomography
צינטור וירטואלי הנו בדיקת הדמיה (CT) של הלב המאפשר להדגים את העורקים הכליליים של הלב
כמו בצינטור אבחנתי רגיל, מטרת בדיקה זו היא לאתר סתימות בכלי הדם המספקים דם ללב. היתרון הגדול ביותר של הצינטור הוירטואלי על פני צינטור רגיל הוא שהבדיקה איננה פולשנית ואיננה דורשת החדרת צינוריות ללב. כידוע, לכל פרוצדורה פולשנית יש סיכונים (כגון פגיעה בעורקים, פגיעה בלב, חור בלב וכו'). בצינטור הוירטואלי סיכונים אלה לא קיימים, ועל כן, הבדיקה אטרקטיבית, ומהווה אלטרנטיבה חשובה לצינטור רגיל. בעקבות יתרונות אלה, השאלה הטבעית שנשאלת היא מדוע ממשיכים לעשות צינטור רגיל? יש לכך מספר סיבות: ראשית, מסתבר כי בטכנולוגיה הנוכחית, יש מגבלות ליכולת ההדמיה של הצינטור הוירטואלי. שנית, לבדיקה זו יש סיכונים שאותם חייבים לקחת בחשבון. לבסוף, בניגוד לצינטור הרגיל, הצינטור הוירטואלי הנו אבחנתי בלבד.

מגבלות הדמייה : על מנת שניתן יהיה לבצע את הבדיקה, על המטופל להיות בעל דופק איטי וסדיר. במידה והדופק מהיר ו/או לא סדיר, אי אפשר לראות את תוצאות ההדמייה. כמו כן במידה והעורקים מסוידים (כפי שקורה באנשים מבוגרים), ה- CT לא מאפשר להדגים אותם. לעתים בדיקה זו גם יכולה להטעות: היות והבדיקה רגישה מאוד, לעתים מתקבלות תוצאות אשר לפיהם נראה שלכאורה יש רבדים טרשתיים בעורקים (דהיינו, סתימות בעורקים), גם כאשר רבדים אלה לא גורמים להיצרויות משמעותיות בעורקים. משמעות דבר זה הוא שלעתים כתוצאה מבדיקה זו מתקבל הרושם המוטעה כי יש לפתוח את העורקים בה בשעה שהמטופל יכול לחיות שנים רבות ללא כל צורך בהתערבות כלשהיא.

הסיכונים בבדיקה : בזמן הבדיקה מוזרק לעורקים אותו חומר ניגוד המוזרק בצינטור רגיל. אחת הסכנות שבשימוש בחומר ניגוד הוא פגיעה בכליות. בה בשעה שהשימוש החד פעמי בחומר ניגוד בדרך כלל אינו מהווה סכנה לאדם שכליותיו מתפקדות כראוי, יש לזה השפעה מצטברת. השימוש בחומר ניגוד יכול לגרום לנזק בלתי הפיך בעיקר באנשים עם תפקוד כיליתי גבולי וכן בחולי סכרת. חשוב לציין שבבדיקה זו יש להשתמש בכמות גדולה יותר של חומר ניגוד מזו של צינטור רגיל. בנוסף, גם כמות הקרינה שאליה נחשף המטופל עולה בהרבה על כמות הקרינה המקובלת בצינטור רגיל.

מגבלות שבבדיקה אבחנית : מאחר ובדיקה זו היא אבחנתית בלבד, הרי שאם מתגלה סתימה בעורק אין אפשרות לעשות דבר במסגרת בדיקה זו, וממילא חייבים לעבור בנוסף, גם צינטור התערבותי רגיל על מנת לפתוח את העורקים.

סיכום
לאור המגבלות שלעיל, קבוצות המטופלים הבאים אינם מתאימים לבדיקה זו בכלל:

1) אנשים מבוגרים עם עורקים מסוידים
2) אנשים עם דופק מהיר
3) אנשים עם דופק לא סדיר
4) אנשים עם סתימות בעורקים שכבר עברו השתלה של סטנטים
6) אנשים אחרי ניתוח מעקפים

הבדיקה מומלצת למטופלים בקטגוריות הבאות:
1) כאשר יש חשד למום מלידה של מבנה העורקים הכליליים
2) לצורך הדגמה של מבנה הפרוזדורים בלב, לפני ביצוע צריבה לטיפול בפרפור פרוזדורים
3) במטופלים שמפחדים מביצוע צינטור קובנציונלי
אנשים אשר לא נמצאים ברמת סיכון למחלה טרשתית אשר בכל זאת מעונינים לעשות בדיקה זאת רק עבור השקט הנפשי שלהם, עלולים למצוא את עצמם עם תוצאות בדיקה שאינם חד משמעיות, וכתוצאה מכך יעשו צינטור וירטואלי ואחר כך גם צינטור רגיל, וכל זאת ללא כל צורך. כאמור, בדיקת ה- CT רגישה מאוד ועלולה לגלות רבדים טרשתיים איתם אפשר לחיות שנים רבות ללא צורך בהתערבות.

הערה:
בשנה האחרונה טכנולוגית הצינטור הוירטואלי "תפסה תאוצה" ומשווקת במקומות רבים בארץ (ראה משמאל לדוגמא תמונה של שלט רחוב ענק של אחד המכונים הפרטיים). למעשה אני חוששת שבדיקה זו משווקת באגרסיביות רבה מדי. הגיעו אלי מספר מטופלים אשר סיפרו כי במסגרת בדיקת סקר בריאות שגרתית שהם עשו, הוצע להם לעשות גם בדיקה זו. מאחר וכאמור לעיל, בדיקה זו כרוכה בסיכונים, יש לשקול סיכונים אלה לפני שנגשים לעשותה. לסיכומו של דבר, לא תמיד "צינטור וירטואלי הוא טוב ללב שקט".
מאת פרופ' תרצה פוקס

www.medportal.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י MedPortal – פורטל בריאות ורפואה שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]