חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חמש סיבות מדוע צריך כל בית עסק להתחיל לשלוח ניוזלטר - אקטיב טרייל - אינטרנט ועסקים - ניוזלטר





    קישורי טקסט (לפרטים)




מאות עסקים למכירה
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: משקיע ישראלי סיכונים ומכשולים עו"ד רומניה עו"ד נדל"ן

נושא המאמר: הסיכונים והמכשולים העומדים בפני המשקיע הישראלי
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

המשקיעים הישראלים ניחנים לרב בתעוזה וביצירתיות. היזם או המשקיע הישראלי מפגין תעוזה עסקית המתבטאת באופן התנהלותו, ובאה לידי ביטוי גם בבחירת יעדי ההשקעה. אולם, נתונים אלו אינם מספיקים. על היזם לעמוד באתגרים ומכשולים לא מעטים בדרך להצלחה ולשגשוג הכלכלי. משקיעים רבים מחפשים את רשת הביטחון בדמותו של אותו אחד שכבר עשה עסקים בחו"ל, נכווה, למד ועכשיו הוא מנוסה יותר. אז עוד בטרם תצא למסע היזמות, יש מקום לשים לב למהמורות הנסתרות בדרך.

1. החוק לעידוד השקעות הון- ישראל, כשאר מדינות העולם, מעוניינת לעודד השקעות זרות בתשתיות מקומיות במטרה לפתח את הכלכלה המקומית. לאור האמור, נחקקו חוקים מיוחדים שמטרתם ליתן הטבות למשקיעי הון, והעיקרי שביניהם הוא החוק לעידוד השקעות הון. מטרת החוק, היא משיכת הון לישראל ועידוד יוזמות כלכליות במטרה לפתח את כושר הייצור של משק המדינה, לנצל באופן יעיל את אוצרותיה, לשפר את מאזן התשלומים באמצעות הקטנת היבוא והגדלת היצוא ולסייע בקליטת עליה וביצירת מקומות עבודה חדשים. החוק מעניק הטבות מס למפעלים מאושרים לתקופה של 7 שנים. הקריטריונים העיקריים לקבלת ההטבות שבחוק (מעמד של "מפעל מאושר") הם: ערך מוסף מקומי גבוה, יכולת שיווקית, חדשנות טכנולוגית וכושר תחרות בשוקי חוץ ובשוק המקומי בתנאי חשיפה. כמו כן נלקחת בחשבון תרומת התכנית לפיתוח היישוב וליצירת מקורות תעסוקה חדשים. יזמים רבים שוכחים מקיומו של הסדר חוק זה, ולפיכך יש צורך לברר ולהתייעץ עם גורמים מוסמכים, אשר יוכלו לתת פתרון.

2. כשלי שוק ואי הבנה בנושאים כלכליים, כגון היבטי מיסוי- שיקול דומיננטי בביצועה של על עסקה מסחרית הוא שיקול המס, הואיל ויש בכוחו לחסוך ממון רב למשקיע הפוטנציאלי ולהתוות את צעדיו בבניית העסקה. המלצתנו היא כאמור לפנות לגורם מקצועי, אשר מבין את המטריה ואשר יש בכוחו לתת מענה יעיל ומדויק שיביא למצב האופטימאלי ביותר.

3. הלוואות בנקאיות- הלוואה כספית היא דבר שקל מאוד לקחת, אולם קשה יותר להחזיר ולכן יש לחשוב היטב על היבטי הריבית, שיעורי ההצמדה, תקופת ההחזר וכיו"ב בטרם נוטלים את ההלוואה. לא אחת, בנקים רבים מחייבים את היזם לחתום על ערבות אישית, דבר המרוקן מתוכן את עקרון מסך ההתאגדות.

4. חוסר ידע והתמקצעות- מי מאיתנו לא מכיר את המימרה הקובעת ש"ידע זה כוח". יזמים רבים פונים לאפיקים אשר אינם מוכרים להם. לפיכך דומה, כי ההשקעה החשובה ביותר ליזמים העומדים לפני גיוס ההון הינה למידה, הכשרה ואימון עסקי המתאימים לתחום היזום העסקי, וזאת בנוסף להכשרה הטכנית הספציפית בתחום המיומנות שלהם.
5. זיהוי וניצול הזדמנויות עסקיות- במקום שבו האחד (היזם) רואה הזדמנות, האחר רואה בעיה. בהקשר זה, קיים סיפור עתיק יומין המדבר על האב, בעל מפעל לנעליים, ששלח את שני בניו לאפריקה בכדי לבדוק את אפשרויות הפיתוח העסקי ביבשת. אחד הבנים חזר ואמר כי "אין אפשרויות עסקיות, כולם יחפים", בעוד שהשני אמר "אתה טועה, קיימות הזדמנויות אדירות מאחר וכולם יחפים...". דוגמא מהפרקטיקה היא נכס שיש עליו צווי הריסה או עיקולים שנראים לאחד כמכשול לביצוע העסקה בעוד שעניינים משפטיים אלו לא ירתיעו יזמים מקצועיים המורגלים בפיתרון מכשולים מעין אלו.

6. חוסר תקשורת - כל זמן שהידע העסקי אינו מצוי בידי היזם, אלא בידי אדם חיצוני (גם אם שותף בחברה), אין אפשרות להגיע לניצול המקסימאלי של העסק. הבעיות נגרמות בגלל חוסר בתקשורת בין המפעיל החיצוני לבין היזם; השותף מדבר בשפה העסקית, בעוד שהיזם לעיתים לא מבין את המתרחש סביבו (אם לא רכש את הידע הדרוש). מכאן, שעל היזם מוטל התפקיד של שילוב המהות הטכנולוגית עם טובת העסק.

בעידן הטכנולוגי, המאופיין בשינויים מהירים, לא ניתן להעלות על הדעת הקמת מיזם העסקי, שאיננו מבוסס על ידע ומחקר מעמיקים. אי לכך, ההשקעה החשובה ביותר ליזם לפני גיוס הון הינה למידה, הכשרה ואימון עסקי. דומה, כי מחסור במערכות ניהוליות, תכנון פיננסי לקוי, תלות יתירה באנשי מפתח בעסק, מקורות הון לא מספיקים לשלב הצמיחה, השקעת מאמץ בצד הטכני של המיזם במקום באסטרטגיה העסקית והשיווקית הם רק חלק מהסיבות שבעטיין יזמים רבים אינם ממריאים ונוסקים מעלה.
לסיכום, דומה כי כיום הדגש הוא על מעבר מהון סיכון להון ידע. דומה, כי הכסף בימינו הוא משתנה פחות חשוב מאשר ידע. מי שהוא יזם טוב, כלומר מזהה נכון את השוק, צומח באופן מבוקר ועושה שימוש נכון באנשים ומשאבים, יצליח גם בתקופות קשות.


רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]



www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]