חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
בחירה נכונה של פרגולות עץ





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נטורופתיה טיפול טבעי

נושא המאמר: מחלות מעי דלקתיות IBD ותסמונת המעי הרגיז IBS - חלק ג
מאת: איה הוד   שמור מאמר למועדפים

חלק זה הוא אחרון במאמר בן שלושה חלקים. במאמר הראשון (חלק א') הובאה סקירה של מחלות המעי הדלקתיות (IBD) קרוהן וקוליטיס, ההבדלים והמשותף בין השתיים, האבחנה, הגורמים והסיבות, גורמי הסיכון למחלות אלה והסימפטומים שלהן.
בחלק השני הובא מידע דומה על מה שמכונה "תסמונת המעי הרגיז" (IBS ), מהי המחלה שכל כך רבים סובלים ממנה, מה הגורמים לה, הסימפטומים והחיים איתה.
בחלק זה אביא מידע על הטיפול המוצע היום למחלות אלה (IBD ו- IBS), תופעות הלוואי האפשריות של טיפול כזה ומה יש לטיפול הטבעי, הנטורופתי להציע.

הקדמה

תחום מחלות המעי הדלקתיות ותסמונת המעי הרגיז נחקר ביותר ועם זאת, עדיין לא נמצא הטיפול שהצליח לרפא באמת את המחלות הללו.
הסיבה לכך, לפי נקודת השקפתי, מאוד ברורה: שום דבר חיצוני לאדם, פרט לאדם עצמו, לא יכול לרפא מחלות אלו. טיפול הוא משהו שמגיע מבחוץ אך ריפוי אמיתי יכול להגיע רק מבפנים.
תרופות המדכאות סימפטומים אינן פותרות שום בעיה. במקרה הטוב הן מאפשרות רגיעה או תקופת שקט עד להתפרצות הבאה ובמקרה הפחות טוב הן גורמות להתפרצות בעיות אחרות, מחמירות את עוצמת ההתקפים הבאים ואת תכיפותם וגורמות לתופעות לוואי לא נעימות. ברוב המקרים המשמעות היא: עוד תרופות.

הטיפול במחלות מעי דלקתיות ( IBD )

טיפול הקונבנציונלי המקובל

הטיפול הקונבנציונלי במחלות מעי דלקתיות מתחלק לטיפול תרופתי ולטיפול כירורגי.
הטיפול התרופתי יכול להגיע בצורת כדורים לנטילה דרך הפה, חוקנים, נרות והיום מדברים על מחקרים המציעים טיפול בזריקות.
הטיפול מבוסס על נטילת תרופות המונעות את הדלקת בצורות שונות וגורמות לירידה בכושר החיסוני של הגוף, השכיחים ביותר הם הסטרואידים.

תרופות נוגדות דלקת לדוגמא הן אסכול, רפאסל, דיפנטיום, סלאזופרין, פנטזה
וקורטיקוסטרואידים כגון: פרדניסון ובודסון.

תרופות אנטיביוטיות כגון ציפרוגיס, פלג'יל ואריטרומיצין, גם הן יכולות להיות חלק מהטיפול התרופתי במחלה.

תרופות נוספות הן מטוטרקסט ואימורן אשר מדכאות את מערכת החיסון.

נעשה גם שימוש באימודיום על מנת להפסיק שלשולים.

תרופה בשם 'רמיקייד', הביאה ישועה לחולי הקורהן, מאחר והיא הביאה להפוגה במחלה.

היום מדברים על מחקרים חדשים גם בייצור דור חדש של תרופות נוגדות דלקת וגם מחקרים אשר מובילים לטיפול בחומרים חלבוניים המיוצרים בגוף וידועים כבעלי תפקיד במערכת החיסונית. הייצור נעשה מחוץ לגוף בשיטת ההנדסה הגנטית.

כאשר חולה לא מגיב לטיפול התרופתי נעשית התערבות ניתוחית לכריתת חלקים מודלקים מהמעי.

תרופות אנטי דלקתיות וסטרואידים – תופעות לוואי
תופעות הלוואי של תרופות אלו הן רבות. חלקן שכיחות יותר וחלקן פחות. אומנם, היום קיימות תרופות עם מינימום תופעות לוואי, אך עם זאת, עדיין מדובר על טיפול מדכא ולא מרפא, כאשר מדכאים בעיה הגוף נוטה לגבות מחיר.
כל מי שקיבל אי פעם סטרואידים מכיר את תופעות הלוואי הלא נעימות כגון התנפחות והשמנה מהירה, נפיחות בפנים, שיעור יתר ואקנה. תופעות לוואי נוספות הן עיכוב בגדילה, נשירת שיער, בריחת-סידן, שינויים קיצוניים במצבי הרוח וקשיי הירדמות ושינה.
תופעות לוואי שכיחות פחות של פרדניסון יכולות להיות גם חולשת שרירים, החלמה איטית של פצעים, כאבי ראש, בלבול, בחילות והקאות, אולקוס ואי ספיקת לב.

תרופות אנטיביוטיות – תופעות לוואי
אנטיביוטיקה מחלישה את מערכות ההגנה של הגוף, מפרה את האיזון החשוב של חיידקי המעי הידידותיים ומותירה את הגוף עם יכולת קטנה להתמודד ולהתגונן מפני דלקות וזיהומים.
אנטיביוטיקה מגבירה את הסיכוי לפיתוח אלרגיות, קנדידה ועוד.

'רמיקייד' – תופעות לוואי
החברה המשווקת את התרופה הודיעה שהיא מכפילה פי שלוש את הסיכון ללקות בסרטן דם קטלני, היא מתערבת במערכת החיסונית ועלולה לגרום לצניחה משמעותית במספר כדוריות הדם הלבנות, הנלחמות בזיהומים ובכך להגביר את סכנת הזיהומים. חלק מהחולים שנטלו את התרופה לקו בשחפת ואזהרות חדשות לגבי התרופה הולכות ומתווספות.

ניתוחים – תופעות לוואי
הסרת חלק מהמעי פוגעת בעיכול, גורמת לחסרים תזונתיים, עלולים להיות סיבוכים כגון הידבקויות וחסימות מעי, התפתחות "פאוצ'יטיס"- דלקת בפאוץ' שיוצרים בניתוח על מנת להחליף את הרקטום וכמובן פוגעת באיכות חייו של האדם.
הניתוח מקל אך אינו מרפא את המחלה ובדרך כלל הדלקת חוזרת לאזורים במעי שהיו קרובים לחלקים שהוסרו בניתוח

למרות ההקלה והיעלמות הסימפטומים יש לצפות שהמחלה תחזור בכל רגע נתון. מכאן, שאין בתרופות תקווה לריפוי אלא רק דיכוי סימפטומטי, אך אגדיל ואומר, שטיפול תרופתי גם עלול למנוע החלמה ספונטנית שאכן קיימת.
בניסויים שערכו על חולי קרוהן שטופלו בפלסבו מצאו שקיימת רמיסיה ספונטנית! בחולים שלא טופלו קודם לכן בסטרואידים היתה רמיסיה אצל 41% מהנחקרים לאחר ארבעה חודשי טיפול, ואצל 23% הרמיסיה נמשכה לפחות שנתיים. אך אצל הנחקרים שטופלו קודם בסטרואידים רק 4% מהם עברו רמיסיה ספונטנית.

אומנם, מרבית החולים ממשיכים בחיים פעילים ורגילים בין ההתפרצויות, אך הצורך בטיפול רפואי מתמשך ו / או באשפוז בבית החולים פוגע מאוד באיכות החיים ובמצב הנפשי.

הטיפול הנטורופתי

על מנת להבין יותר מהי נטורופתיה ניתן לקרוא: "מבוא לנטורופתיה"

מחלות מעי דלקתיות לא קיימות כלל בתרבויות פרימיטיביות. לעומת זאת, שכיחות מחלות אלה גבוהה מאוד וממשיכה לגדול במדינות בעלות תזונה מערבית.
חלק ממטרות הטיפול הן לספק חסרים תזונתיים שמאוד שכיחים בחולי IBD, טיפול בנושא האלרגיה למזון, התייחסות למצב הדלקתי ותמיכה כללית פיזית ונפשית. אלה נעשים על ידי תזונה ותוספים מיוחדים, צמחי מרפא וטיפולי גוף-נפש כגון דמיון מודרך.

תזונה
בסרום ובצואה של חולי IBD נמצאו רמות גבוהות של פרוסטגלנדינים ברירית של המעי הגס.

הערה: פרוסטגלנדינים הם חומרים דמויי הורמונים הבנויים מחומצות שומן, הם תוצרי פירוק של חומצה ארכידונית בגוף והם יכולים לעודד דלקת כתלות בהרכבם ומסלולם.

ניתן על ידי הכוונה תזונתית מסוימת לנטרל את התהליך הדלקתי. ניתן לכנות זאת "משחק חומצות שומן". כאשר מכוונים את התזונה לצריכת רמות גבוהות של אומגה 3 והפחתת מזונות המכילים אומגה 6 תוביל להפחתת התהליך הדלקתי במעי.

כאמור, פרוסטגלנדינים מורכבים מחומצות השומן, כאשר חומצות השומן יטו להיות יותר רוויות, כך הפרוסטגלנדינים יעצימו את התהליך הדלקתי בגוף.
אם כך, איזה סוגי מזונות יגרמו לגוף לייצר דלקת?
בשר ומוצריו, חלב ומוצריו, מרגרינה, חמאה וביצים. אלו מטים את חומצות השומן בפרוסטגלנדינים לכיוון חומצות שומן רוויות ויגבירו את התהליך הדלקתי.
כאשר נרצה לגרום לפעולה ההפוכה, נדאג לנתב את התזונה כך שחומצות השומן שירכיבו את הפרוסטגלנדינים יהיו ממקור אומגה 3.
אם כך, איזה מזונות מכילים אומגה 3 ויגרמו לגוף להפחית דלקת?
זרעי פשתן טחונים טרי במקום. אין טעם בלקנות זרעי פשתן טחונים גם אם הוחזקו במקרר. אין לדעת מעולם איזה דרך הם עברו עד שהגיעו למקרר או כמה זמן הם במקרר. יש להם נטייה להתחמצן ולהפוך לרוויים וזה בדיוק מה שאנו לא רוצים. השקיעו במטחנת קפה קטנה וטחנו במקום זרעים שלמים. מקור נוסף לאומגה 3 כולם מכירים: דגים ממים קרים, מהים הצפוני כגון סלומון, סול, טונה, הליבוט, מקרל, בקלה וסרדינים.
מחקרים הראו שצריכת אומגה 3 יכולה לדחות הופעה חוזרת של מחלות מעי דלקתיות.

נושא חדירות המעי הינו גורם נוסף המצריך התייחסות. אצל חולי קרוהן וקרובי משפחתם מצאו עליה משמעותית בחדירות המעי בהשוואה לקבוצת ביקורת. פגם משפחתי בחדירות המעי יכול להיות גורם מקדים להופעת קרוהן. מעי דולף קשור בשכיחות של אלרגיה למזון ועליה בספיגת רעלנים מהמעי. בנוסף, קיים שימוש נרחב בתרופות מסוג NSAIDs (תרופות ממשפחת נוגדי-דלקת לא-סטרואידליים) כגון אספירין אשר מעלות את חדירות המעי. חולים במחלות מעי דלקתיות צריכים להיזהר משימוש בתרופות אלו.
גישת התזונה הטיפולית בנושא חדירות המעי הינה תזונת אלימינציה, תזונה אלמנטרית או תזונה מחזורית והכוונה למזונות המכילים חומרים (למשל קוורציטין) ותוספים, המאפשרים ייצוב של רירית תאי המעי על ידי הקטנת חדירותם.

דיאטה אלמנטלית הוכיחה את עצמה כתחליף בטוח ולא רעיל לקורטיקוסטרואידים. הדיאטה מבוססת על מוצר סינטטי המכיל את כל אבות המזון בצורה מפורקת לאבני היסוד שלהם המוכנים לספיגה, ומקלים בכל על העיכול. הפורמולה בדך כלל מכילה כמות גבוהה של חלבון רובו בצורת דיפפטידים וחומצות אמינו חופשיות. דיאטה זו יעילה כטיפול ראשוני בהתקף חריף, היא מאפשרת מנוחה למעי, מורידה את החדירות שלו ואת הדלקת ומאפשרת בנייה מחודשת של הרירית הפגועה.
לעיתים יש צורך באשפוז כדי שהיא תבוצע כהלכה. החיסרון של דיאטה זו הוא הישנות המחלה עם החזרה לתזונה רגילה.

דיאטת אלימינציה היא דבר נפלא. היא לא קלה כלל לביצוע אך מתגמלת מאוד את המתמיד בה.
מחקרים הראו שדיאטה זו היא האמצעי העיקרי לטיפול במחלות מעי דלקתיות כרוניות.
המזונות מהם נרצה להימנע הכי הרבה ולאורך תקופה ממושכת הם חיטה ומוצריה ומוצרי חלב.

בשלב החריף נמנעים ממזונות בעלי תכולת סיבים גבוהה על מנת לא לגרות את המעי.

תוספי מזון
אני לא מאמינה שתוספי ויטמינים ומינרלים בצורה הסינטטית שלהם היא הכרחית. רמת הספיגה בחולים ב - IBD אינה במיטבה ותוספי ויטמינים וברזל עלולים לא רק שלא להיספג אלא אף להזיק. המטרה היא לאפשר לגוף לחזור לאיזון, לטפל בדלקת, לשפר את הספיגה ולהחזיר את מערכת העיכול לתפקוד תקין.
הייתי ממליצה על שימוש בכמה תוספים ספציפיים כגון חומצות שומן חיוניות ותוספים נוספים המסוגלים לסייע למערכת העיכול לשקם את עצמה, לשפר את הספיגה של ויטמינים מהמזון ולחזור לפעילות נורמלית.

צמחי מרפא

אזהרה - אין לעשות שימוש בצמחי מרפא ללא הכוונת מטפל מוסמך.
צמחים הם תרופות לכל דבר ושימוש לא נכון בהם עלול לגרום נזק

צמחים המכילים מוצילגים הם צמחים מרככים ומרגיעים את הריריות הפגועות והמודלקות במעי.
צמחים לדוגמא הינם קומפרי, ליקוריץ, נטופה רפואית, פסיליום ועוד.
קרא עוד על צמחים בעלי תכונות מוצילגיות.

צמחים אסטריג'נטים המכווצים, מקטינים הפרשות ומשפרים את יכולות ההחלמה של הרקמה.
למשל, פוטנטילה, סכיזנדרה.

נמצא שפלורת חולי IBD מכילה כמות גדולה יותר של בקטריות וקנדידה. לכן ניתן לעשות שימוש בצמחים עם פעילות אנטי-בקטריאלית ואנטי-פטרייתית כגון אוניה דה גאטו, אכינצאה, קינמון, טאבבויה ועוד, תוך כדי תזונה מיוחדת למצבים אלו ושיקום פלורת החיידקים הידידותיים במעי.
לקריאה על צמחים בעלי תכונות אנטי-בקטריאלית ואנטי-פטרייתית

משתמשים גם בצמחים אנטי-דלקתיים, צמחים המחזקים את מערכת החיסון, צמחים אנטי-ויראלים, צמחים מחזקים, מזינים ותומכים (פיזית ונפשית).
כל מקרה נלקח לגופו, הטיפול מותאם ספציפית לכל אדם על פי קריטריונים רבים ועל פי האלמנטים הבולטים יותר והשלב בו הוא נמצא.

הערה: כל נושא הטיפול התזונתי במחלות אלו הוא עניין של ניסוי וטעייה מאחר וכל אדם מגיב אחרת.
למשל, אורז נחשב לדגן מספר אחד בבעיות עיכול, במקרה זה אורז מלא עלול לגרות יתר על המידה את המערכת ולכן נעדיף אורז בסמתי העשיר בהרכבו. יש אנשים שיגיבו נפלא ויש כאלה שזה עלול להחמיר את מספר היציאות.

כללי: ישנם מזונות נוספים שיש להימנע מהם כגון מזונות או משקאות המכילים קפאין, סוכר, ממתקים, שוקולד המפחיתים משמעותית את תפקוד מערכת החיסון על ידי הפחתת תנועתיות של כדוריות הדם הלבנות.

הטיפול הנטורופתי, בליווי נטורופת מוסמך הינו אפקטיבי ביותר!

הטיפול בתסמונת המעי הרגיז ( IBS )

טיפול הקונבנציונלי המקובל

מעט ידוע על הגורמים לתסמונת המעי הרגיז ואסטרטגיית הטיפול הסימפטומטי כגון תרופות להרגעה, לדיכאון, לטיפול בכאבים והתכווצויות, לטיפול בשלשול או בעצירות ותרופות המרפות את שרירי המעי הוכיחה את עצמה באופן חלקי בלבד.

דוגמא לתרופות:
לכאבי בטן רושמים בדרך כלל קולוטל, נוטנסיל, נירבקסל, קל-בטן.
לגזים ונפיחות בבטן רושמים אנציפלמד או נורית.
לבעיית עצירות נותנים אגיוקור או אגיולקס.
ולשלשולים מרובים משתמשים באימודיום.

תופעות לוואי
תרופות לעצירות, גזים ושלשול אינן מרפאות את הבעיה ואף עלולות ליצור תלות של המערכת בהן ובשלב כלשהו להפסיק להשפיע באותה עוצמה.

תרופות נוגדות דיכאון לא יעלימו את סיבת הדיכאון.

קולוטל היא תרופה נוגדת עוויתות (מורידה רמת ספזם) המרפה את השריר החלק במערכת העיכול.
בספרות מדווח שתופעות הלוואי של התרופה יכולים להיות חוסר שינה, סחרחורת, כאבי ראש,
ירידה בקצב הלב ובחילה.

נוטנסיל גם כן מונעת עוויתות והתכווצות של המעי, אך תופעות לוואי כגון עצירות, הזעה מועטת, יובש בפה, בגרון ובעור הן בשכיחות גבוהה.

נירבקסל הינה תרופה המשלבת פעילות נגד התכווצויות ופעילות נוגדת חרדה. תופעות לוואי של תרופה זו הן יובש בפה, עצירות, עיכוב בהתרוקנות שתן, ישנוניות, ירידה בערנות, בלבול, חולשה, חוסר שיווי משקל, סחרחורת, נטייה לדיכאון ועוד.

לאחרונה אושרה לשיווק תרופה בשם ספזמומן (Spasmomen) המיועדת לרגישות יתר של מערכת העיכול וכאבי בטן, בעלת פעילות לטיפול בשלשולים ועצירויות. נתונים אודות תופעות הלוואי של תרופה זו תרם עודכנו על ידי החברה המשווקת.

הטיפול הנטורופתי

הגישה הנטורופתית היא הוליסטית ולכן היא לוקחת בחשבון גורמים רבים בנוסף לתלונות המטופל.
איני מאמינה ב "כיבוי שרפות" סימפטומטי או עקיפת בעיה במקום לפתור אותה. אני בהחלט מאמינה שבעזרת הכוונה תזונתית, מחשבה חיובית, דמיון מודרך, צמחים ותוספים נכונים, ניתן לעזור לאדם לחזור לאיזון. הרעיון הוא, שכאשר הגוף מאוזן, יכול להתרחש ריפוי אמיתי המגיע מבפנים. פתרון חיצוני אינו בא להחליף לקיחת אחריות ועבודה לצורך ריפוי.

תזונה
מעבר לתזונה היפואלרגנית על ידי הרחקת מזונות אלרגנים. המטרה, בין היתר, היא להימנע ממזונות הגורמים לאי סבילות. שימת דגש על מזון קל לעיכול, יש שמדווחים שמזונות מבושלים ורכים כגון אורז לבן, ירקות מבושלים ומרקים נותנים תחושה טובה יותר בעוד מזונות חריפים, מלוחים, שומניים ומתובלים מחמירים את הסימפטומים והסרתם מהדיאטה יכולה להקל מאוד על התסמינים.
יש להגדיל את כמות הסיבים התזונתיים במזון, רצוי ממקורות שאינם דגניים, אלא סיבים מסיסים המצויים בירקות, פירות, לחך ועוד.
תזונה ממוקדת לחיסול ומניעת התרבות קנדידה, המעודדת התפתחות תגובות אלרגיות המסבכות מצבי IBS.

שליטה במרכיבים פסיכולוגים
תאוריות רבות קושרות גורמים פסיכולוגיים לסימפטומים של IBS. בחלק מהחולים האספקט הנפשי הוא מאוד בולט ודומיננטי. בעיות נפשיות, רגשיות הבאות לידי ביטוי גם כעייפות, חרדה, דיכאון, עוינות, עצבנות, הפרעות שינה ועוד חייבות לקבל התייחסות ראויה כחלק בלתי נפרד מהטיפול. ישנם חוקרים המאמינים, שהסובלים מתסמונת המעי הרגיז, מתקשים להסתגל לאירועים בחייהם, צוברים ו"שומרים הכל בבטן" ובזמן מצבי מתח הסימפטומים מחמירים.
כולנו מכירים את ההתרגשות לפני אירועים חשובים שלפניהם יש "פרפרים בבטן" ואפילו שלשול. אנשים שמערכת העצבים שלהם מאד רגישה מגיבים כך.

כאן אני ממליצה על שילוב של הסבר, פעילות גופנית, טיולים בטבע, דמיון מודרך, נשימות, מדיטציה, יוגה ולמעשה, כל שיטה להרפיה והרגעת הנפש.
ההסבר וההתייחסות לחששות הינם חשובים ביותר ומסייעים רבות להוריד את מפלס החרדה, בייחוד באנשים אשר מלכתחילה קיימת אצלם נטייה לכך.
רבים חוששים שהתופעות של התסמונת הן סימן למחלה קשה. תגובה זו מובנת מאוד, בעיקר באנשים שהיו בריאים לחלוטין קודם לכן, ולאור העובדה שרופאים לא תמיד מוסרים מידע מספק על התופעה.
לגבי פעילות גופנית יש לציין, שבזמן פעילות גופנית מתרחשת הפרשת אנדורפינים המתפקדים כמשככי כאבים טבעיים. (זאת גם אחת הדרכים האהובות עלי ביותר, לסייע לנשים הסובלות מכאבי מחזור קשים. דווקא בזמן הזה פעילות גופנית תועיל ביותר. זה מעלה בי זיכרונות מההתחמקויות שלנו הבנות משיעורי הספורט בבית הספר). כמו-כן, פעילות גופנית מורידה את מפלס החרדה והדיכאון ומסייעת באופן משמעותי לשחרור לחץ. מטופלים אשר שילבו בטיפול גם פעילות גופנית הגיעו להטבה משמעותית בזמן קצר יחסית. אך אין כאן משום הבטחה להגדרת זמני החלמה.

צמחי מרפא
צמחים אסטריג'נטים, המכווצים ומקטינים הפרשות.

צמחים אדפטוגנים, המחזקים את מערכת החיסון, עוזרים לגוף להסתגל לשינויים, משפרים את איכות החיים וההרגשה הכללית, מסייעים להחלים ממחלה, לעבור טיפולים קשים ולהשתחרר ממצבי לחץ.

צמחים אלטרטיבים, המחזירים בהדרגה את הגוף לפעילותו התקינה. משנים תהליכים מטבוליים בגוף כדי לאפשר לרקמות להתמודד באופן מוצלח יותר, מגבירים ויטאליות. ומוכרים גם בשם
" מנקי דם".

צמחים כבדיים, הממריצים ומסייעים לפעילות הכבד.

צמחים אנטי-ספזמודים, המונעים או מקלים על עוויתות והתכווצויות.

צמחים המרגיעים את מערכת העיכול.

צמחים התומכים במערכת העצבים ומרגיעים.

כללי
אנו חיים בתקופה וזמנים קשים, בייחוד בארץ. רבים עסוקים בהישרדות כלכלית, חיים בסטרס עצום ולא מוצאים זמן לעצור לרגע ולהקדיש כמה דקות ביום להעמקה אל תוך העצמי, התבוננות ובדיקה האם אנו מאושרים, לאן אנו רצים ומציאת נקודת שלווה ושקט.
הטיפול כולל גם הנחיות לגבי הרגלי השינה, גם שיתוף המטופל באחריות בתהליך הריפוי, תרגילי התבוננות, דמיון מודרך ונשימות.
מחקרים הראו שהיפנוזה ודמיון מודרך המכוון למעי, יכולים להאט תנועתיות מעי, להעלות או להוריד הפרשת חומצה בקיבה, להפחית בחילה והקאה, להקטין הישנות של כיבי תריסריון ולשפר צרבות.

שיטת טיפול יעילה נוספת ב IBS נעשית באמצעות משוב ביולוגי (ביופידבק). בתהליך זה אדם לומד לשלוט בכח מחשבותיו על תגובותיו הפיזיות הלא רצויות, הקשורות למצבים רגשיים ולדפוסי התנהגות. בניסוי שערכו התברר שה'ביופידבק' שיפר משמעותית את תפקוד המעיים והפחית את הסימפטומים.

לסיכום

מטרתי היא גירוי אנשים למחשבה חדשה ולקיחת אחריות. ריפוי הוא תהליך טבעי הקיים בכל אחד ואחד מאיתנו. הגישה הנטורופתית דוגלת במתן כלים לאדם כדי לרפא את עצמו.
אף אחד לא אומר שהדרך לשם קלה, אף אחד לא מבטיח תוצאות תוך ככה וככה זמן, אף אחד לא יודע חוץ מהגוף עצמו. קחו את המידע המובא כאן על מנת לחשוב, על מנת לבחור. הבחירה היא בידיכם. היו כנים עם עצמכם.
למרות התפתחות הרפואה, המדע והמחקר, מחקרים המתנהלים עדיין מכוונים את הטיפול לתסמיני המחלה ולא לריפוי שלה.
כאשר הרפואה הקונבנציונלית לא יודעת מה גורם המחלה היא מתמקדת במיגור והקלה של התסמינים, או בניסיון לעצור או לעקוף אותה. הנטורופתיה לא בהכרח תלויה בידיעת הגורם להיווצרות הדלקות או לפעילות הלא סדירה של המעי, היא מכוונת את הגוף למקום מאוזן שבו הוא יוכל לרפא את הבעיה בעצמו.
לא תמיד הגורמים והסיבות ידועות, אך תהליכי ריפוי ספונטניים הם דבר אמיתי. הגוף מספיק חכם כדי לעשות זאת כשמאפשרים לו.
אנשים חדלו להאמין בגוף וביכולת הריפוי שלו, חדלו להאמין שבדיוק באותו האופן בו הוא יודע לרפא ולסגור פצעים על העור , הוא יודע לרפא כל "תקלה" או יציאה מאיזון הגורמת לסימפטומים אותם אנו מקטלגים תחת כותרות ושמות מחלות.
אם אתם מרגישים שהגיע הזמן לצעוד בדרך אחרת, אם אתם מוכנים להאמין בגוף, להקשיב לו באמת ולתת לו את כל הזמן הדרוש כדי להחלים אתם עושים את הצעד הראשון.

בהצלחה באשר תבחרו

אודות הכותבת:
איה הוד
נטורופתית מוסמכת, מרצה בנושאי הריפוי הטבעי ומורה של האנרגיה החדשה.
מנהלת קליניקה פרטית לריפוי טבעי, מתמחה בתזונה טיפולית, צמחי מרפא, תוספי מזון, רפואה פונקציונלית, אוליגותרפיה, הומוטוקסיקולוגיה, גוף-נפש ודמיון מודרך.
בעלת אתר בנושאי נטורופתיה ורפואה משלימה :http://www.ayahod.com
ליצירת קשר עם איה: [email protected]

www.ayahod.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י איה הוד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]