חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עשרה שלבים לשיווק מוצלח בדוא'ל





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הנקשה במקום עבודה חופשת לידה הצעת חוק דיני משפחה

נושא המאמר: הצעת חוק עבודת נשים (תיקון- הנקה במקומות עבודה), התשס"ח - ‏2008
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

ידועה לכול חשיבותה של ההנקה, יתרונותיה וסגולותיה. מחקרים מראים את היתרונות של הנקה בחלב אם גלומים בתכונות הטבעיות של חלב האם ובהרכבו. אלה כוללים מרכיבים המשפרים את ההגנה החיסונית, הרכב תזונתי התורם באופן מיטבי לגדילת התינוק, תמיכה בהתפתחות ותפקוד מיטבי של מערכות רבות בגוף התינוק המתפתח (ובפרט מערכת החיסון, מערכת העצבים, מערכת העיכול ומערכת הראייה).
כיוון שאורכה של חופשת הלידה בישראל הינה 14 שבועות בלבד (ובעבר 12 שבועות), לא מתאפשר לאימהות הטריות להניק מעבר לזמן חופשת הלידה, שכן, לאחר חזרתן לעבודה ולשגרת היום יום הלחוצה הן נאלצות להפסיק להיניק.

כאמור, חזרתן של האימהות העובדות לעבודה מקשה מאוד על משימת ההנקה, הן אינן נמצאות עם תינוקן שעות רבות ועל כן תחליפי חלב מתגלים כנוחים יותר בסיטואציה שכזו.
לאחרונה הונחה על שולחן הכנסת הצעת החוק של חברת הכנסת זהבה גלאון אשר מטרתה, להקל על אימהות עובדות להמשיך ולהיניק את התינוקות שלהן גם במקום העבודה. ההצעה, אם תתקבל, תאפשר לנשים להיניק בעת ההפסקות וכן לשאוב חלב בעת הצורך במקום העבודה, וכך תקל עליהן לשוב לעבודה סדירה זמן קצר לאחר הלידה.

הצעת החוק כאמור, נסמכת על מחקרים המדברים על חשיבותה של ההנקה ואף מציינת כי ישנו חיסכון כלכלי בהנקה. על פי דברי ההסבר בהצעת החוק, שימוש בחלב אם יכול לחסוך הוצאות רבות הכרוכות בטיפול במחלות שונות, ששכיחותן גבוהה באופן ניכר אצל תינוקות שאינם ניזונים מחלב אם.
הצעת החוק באה להטיב עם האם ולהסדיר, מבחינה חוקית, את הזמן המגיע לה להניק את תינוקה, להקציב מקום מוסדר לכך וכן להטיב עם מצבו הבריאותי והתפתחות התינוק על ידי כך שתוארך תקופת ההנקה ולא תיפסק עם חזרת האם לעבודתה.
על פניו, ניראה כי הצעת החוק כלל אינה רציונלית.

נחדד את האבחנה ונאמר שאם מדובר על מקום עבודה בו שוהה התינוק במקום מסודר (כדוגמת גן ילדים לילדי העובדים) ולשם האם תלך להיניק בזמן עבודתה למשך שעה, הרי שהצעת החוק מיטיבה את המצב, שכן היא פשוט דורשת מן המעביד להעמיד לרשות עובדת אשר ילדה, וטרם חלפה שנה ממועד הלידה, מקום הולם להנקה.

אולם, כמה מקומות עבודה שכאלה ניתן למצוא בישראל?
הבעיה המרכזית עם הצעת חוק זו היא שכיום בישראל, מעטים מקומות העבודה אשר מציעים לעובדיהם סידור של גן ילדים במקום העבודה. ועל כן, כל זמן שכלל אין אפשרות לעובד להביא עימו את ילדו לעבודה – אין מקום להצעת חוק מסוג זה.

וגם אם באמת נניח כי ברוב מקומות העבודה בישראל קיים סידור מיוחד לילדי העובדים, הרי שחשוב לציין כי להסדר זה חסרונות רבים, ביניהם העובדה כי האם כל כך קרובה לתינוקה, דבר אשר מביא אותה לבדוק לשלומו בכל זמן נתון ובכך, לטענת מעסיקים רבים, נפגעים התפוקה, הריכוז ורצף העבודה.

ועל כן, נשאלת השאלה האם בישראל של שנת 2008 יש מקום להצעת חוק זו, או שמא, עוד קודם להצעת חוק זו, ולצורך יעילותה, עלינו להציע הצעת חוק, בסיסית ומוקדמת להצעת חוק זו: כגון, חיוב מקומות עבודה, המונים מעל מספר עובדים מסוים,להציע הסדר לילדי העובדים למשך יום העבודה. למעשה, רק כך תוכל הצעת החוק של חה"כ גלאון, בדבר הנקה במקומות העבודה להפוך למעשית.



רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]


www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]