חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הסבר על הסעפים השונים ברשיון הרכב





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: נדל"ן עו"ד נדל"ן נדל"ן בחו"ל מיסוי בינ"ל

נושא המאמר: האם ישראלי שמכר נדל"ן במדינה זרה חייב בדיווח על מכירתם?
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]


אפיק ההשקעה בנדל"ן היה מאז ומעולם אפיק השקעה ראשון במעלה ביחס לאפיקי השקעה אחרים, בו בוחרים ישראלים להשקיע את כספם. רכישת נדל"ן ומכירתו ברווח הנו מהלך עסקי נפוץ לא רק בארץ, אלא גם בעולם כולו. אין זה סוד, כי התשואה העיקרית מהשקעה זו באה לידי ביטוי במכירתו של הנדל"ן. מכאן עולה השאלה האם מכירת נדל"ן במדינה זרה מחייבת אתכם לדווח על כך לפקיד השומה בארץ? האם חלה עליכם חובת דיווח בגין האחזקה בנדל"ן טרם מכירתם?
ביום 1.1.2006 נכנס לתוקפו תיקון מספר 147 לפקודת מס ההכנסה אשר במסגרתו תוקן סעיף 91(ד) לפקודה הקובע, כי כאשר "נמכר נכס, יגיש המוכר לפקיד השומה, בתוך 30 ימים מיום המכירה, דוח בטופס שקבע המנהל". נכס מוגדר בסעיף 88 לפקודה כך: "כל רכוש, בין במקרקעין ובין מיטלטלין, וכן כל זכות או טובת הנאה ראויות או מוחזקות, והכל בין שהם בישראל ובין שהם מחוץ לישראל, למעט -

...(4) זכויות במקרקעין וזכויות באיגוד כמשמעותם בחוק מס שבח מקרקעין, תשכ"ג - 1963, שעל מכירתם מוטל מס שבח או שהיה עשוי להיות מוטל מס אילולא הפטור לפי החוק האמור;

חשוב לזכור, ההגדרה בחוק מיסוי מקרקעין מתייחסת אך ורק לקרקע הנמצאת בישראל ולפיכך נדל"ן הממוקם בחו"ל אינו נופל להגדרה הממעטת של נכס כאמור בסעיף 88 לפקודה, כך שסעיף 91(ד) לפקודה וחובות הדיווח הנגזרות ממנו חלות על ישראלי המחזיק נדל"ן במדינה זרה.

תושב ישראל המוכר נדל"ן הממוקם במדינה זרה, חייב להגיש לפקיד השומה בתוך 30 יום מיום המכירה, דו"ח המפרט את חישוב רווח ההון או הפסד ההון שהיה לו כתוצאה ממכירת המקרקעין בחו"ל וכן את חישוב המס בגין עסקה זו.

סעיף 91(ד) לפקודה מסמיך את פקיד השומה לדרוש דיווח ותשלום מקדמה למי שלא דיווח על מכירת הנכס האמור. היה ולאחר דרישה זו עדיין לא דיווחתם לפקיד השומה אודות מכירת הנדל"ן בחו"ל, יש לפקיד השומה סמכות שומה לקבוע את סכום התמורה, סכום המחיר המקורי ואת המקדמה על פי שיקול דעתו.

בנוסף לחובת הדיווח החלה עליכם בגין מכירת נדל"ן במדינה זרה נציין, כי בעקבות תיקון מס' 2 לתקנות מס הכנסה (פטור מהגשת דין וחשבון), התשנ"ח-1998, חלה עליכם חובה להגיש גם דין וחשבון שנתי בגין החזקת הנדל"ן בחו"ל (נדל"ן ששווים עולה על סך של 1,593,000 בשנת המס 2007). בשעתו דחה שר האוצר את תחולת התיקון, באופן שהוא לא יחול על דו"חות לשנת 1998. דחייה זו "נמשכה" על ידי שר האוצר מספר פעמים, עד לשנת המס 2003 ואילך. אולם משנת המס 2004 ואילך כן חלה חובה על יחיד תושב ישראל אשר מחזיק בחו"ל בנדל"ן להגיש דין וחשבון למס הכנסה בגין הכנסותיו מהנדל"ן.



רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]


www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]