חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
איך לתקן פרקט





    קישורי טקסט (לפרטים)




רוצה לקנות עסק | כנס לשוק עסקים!
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הקמת עסק ניהול עסק

נושא המאמר: המדריך להקמת עסק
מאת: מט"י נתניה   שמור מאמר למועדפים

מא' עד ת' מדריך המיסוי המלא ליזם המתחיל
המאמר מוגש בחסות מט"י נתניה

רישום ודיווח לרשויות המס
לפני שמתחילים לפעול במסגרת עסקית חייבים לפתוח תיקים במס הכנסה ובמע"מ. בהקדם האפשרי יש לפתוח תיק גם בביטוח לאומי. מי שמתכוון להעסיק עובדים ו/או קבלני משנה ו/או לשלם דמי שכירות מחויב לפתוח גם תיק ניכויים אצל שלטונות מס הכנסה.
מס הכנסה ישלח לכם פנקס מקדמות (חודשי או דו חודשי) ובו מקום למילוי מחזור העסקאות (ההכנסות) והכפלתם באחוז המקדמות שנקבע לכם. מסכום זה ניתן לקזז ניכויים במקור שנוכו לכם ע"י לקוחות (ראו הסבר בהמשך) ואת הנטו יש לשלם.
סכום המס המשולם מהווה מקדמה ע"ח המס השנתי שייגזר מדו"ח רווח והפסד שנתי שתגישו. אם אתם סבורים שהאחוז שנקבע גבוה מידי, ניתן להפחיתו (כפוף לתנאים מסוימים).
כדי לדעת עוד, כנסו לאתר רשות המיסים

ביטוח לאומי
ישלח לכם פנקס מקדמות (חודשי) ובו סכומים קבועים שנקבעו ע"פ הצהרתכם בדבר הרווח הצפוי לך לשנת הפעילות הראשונה. חישוב סופי יקבע עם הגשת הדוח לשלטונות המס. ניתן ורצוי למלא טופס להוראת קבע ואז המקדמות ירדו בתאריך מאוחר יותר.
בעת קביעת סכום המקדמות, אנו ממליצים על סכום גבוה יותר מהנדרש וזאת כיוון שאתם קונים סכום ביטוח ע"פ סכום המקדמה. ישנה גמלה שנקראת "גמלה חוסמת" והיא משולמת לכל החיים ע"פ סכום המקדמה, כך שעלול להיווצר מצב שתצטרכו לקבל גמלה חוסמת והיא תשולם לכל החיים בסכום נמוך מהרצוי.
כדי לדעת עוד, כנסו לאתר ביטוח לאומי.

מע"מ
ישלח לכם פנקס שבו תצטרכו לחשב את סכום התשלום או ההחזר לפי ההפרש בין המע"מ שגביתם למע"מ ששילמתם. כדי לדעת איך נרשמים, מה מביאים, מה החובות ועוד, כנסו לאתר רשות המיסים.

מס הכנסה
ניכויים וביטוח לאומי ניכויים - שולחים פנקסים במידה ואתם משלמים לעובדים/ קבלני משנה

הוראות ניהול ספרים
לכל עסק ישנן הוראות המסבירות איזה ספרים עליו לנהל ואיך לנהלם. מס הכנסה מבצע ביקורות ניהול ספרים ובודק זאת. חובה על כל בעל עסק לבדוק מהן ההוראות החלות עליו וליישמם כלשונן. בעת הצורך ניתן לקבל הקלה (זמנית) מחלק מההוראות, הדבר מותנה במשלוח מכתב למס הכנסה וקבלת אישור מהם.
ספר מהו ?
הוראות ניהול ספרים מחייבות ניהול ספרים שונים. ספר מוגדר כפנקס כרוך וממוספר מראש ו/או קובץ מחשב "קבוע" מתוכנה המאושרת ע"י שלטונות מס הכנסה.
מה ההבדל בין חשבונית לקבלה ?
בעת ביצוע עבודה או מכירת מוצר נעשתה עסקה ואז יש להוציא חשבונית. בעת קבלת תשלום יש להוציא קבלה. קבלת תשלום ללא הוצאת קבלה יכולה להביא לפסילת ספרים.
חשבונית מס הינה חשבונית שניתן לקזז ממנה מע"מ. כל חשבונית אחרת (עסקה/ פרופורמה/ חשבון וכו') אינם מסמך שניתן לקזז ממנו מע"מ. הוצאת חשבונית מחייבת תשלום מיסים לרשויות. ניתן בעת ביצוע מכר להסתפק בתעודת משלוח ואז תוך 14 יום יש להוציא חשבונית מס.
מה זה שוטף + ?
תנאי תשלום רבים במשק נקבעים ע"פ שוטף +, לדוגמא שוטף +60. המשמעות היא שמועד התשלום נקבע לתום החודש שבו הוצאה החשבונית + 60 ימים נוספים.
לדוגמא: חשבונית שהוצאתם ב- 13 במאי והתשלום הוא שוטף + 60, אזי עד סוף מאי זה ה"שוטף", עליו יש להוסיף 60 יום ומכאן שמועד התשלום הוא 31 ביולי.
ניכוי במקור
לקוחות גדולים שלכם עשויים לדרוש מכם אישור על ניכוי מס במקור. אישור זה יינתן לכם ממס הכנסה והוא יציין את אחוז הניכוי שיש לנכות מכם (או פטור למקרה ואין לנכות מכם).
הלקוח שיבקש מכם את האישור, יוריד מהתשלום את האחוז שנקבע לכם וישלם לכם את הנטו. את הסכום שניכה הוא יעביר לשלטונות המס עבורכם. אתם תקבלו ממנו אישור זמני על הניכוי (במרבית המקרים ספח של צ'ק) ותוכלו לקזז את הסכום הנ"ל מהמקדמות שחויבתם לשלם. בסוף השנה (עד חודש אפריל של השנה העוקבת) אתם אמורים לקבל ממנו אישור שנתי שירכז את כל הניכויים שנוכו מכם במהלך השנה.
אתם אמורים לפעול דומה ולנכות במקור מדמי שכירות שאתם משלמים וממקרים אחרים. צורת הניכוי והדיווח היא טיפה מסובכת ורצוי לקבל עליה הדרכה אישית.

מה שיעור המע"מ שניתן לנכות ?
בעקרון ניתן לנכות מע"מ אך ורק מחשבונית מס "מקור" שהוצאה לכם ובה מופיע מספר עוסק מורשה ושורה לרישום המע"מ. כמובן שרק מחשבוניות מס שהוצאו עבור העסק יש לנכות מע"מ. במרבית המקרים ניכוי המע"מ הוא מלא, למעט מספר מקרים, והנה חלקם הבולט:
רכישת רכב(למעט משאית או מקרים מיוחדים) פרטי או מסחרי- אין ניכוי מע"מ.
רכישה באילת - אין ניכוי מע"מ.
רכישה או שימוש בטלפון סלולרי – 2/3 מהמע"מ
הוצאות רכב, טלפון ביתי – אם מרבית השימוש עסקי – 2/3 מהמע"מ, אם מרבית העיסוק פרטי ¼ מהמע"מ.
תשלום ביטוח/ אגרות/ מיסי עירייה/ מתנות - אין קיזוז מע"מ.

מי נחשב ל"עצמאי" בעיני המוסד לביטוח לאומי?
העובדה שנרשמתם כ"עצמאי" במע"מ ובמס הכנסה לא הופכת אתכם מיידית לעצמאיים גם בביטוח לאומי. יתכן מצב שעל אף היותכם עצמאיים, ביטוח לאומי יסרבו להכיר בכם כעצמאי, לטוב ולרע. דהיינו מחד לא תשלמו דמי ביטוח כעצמאיים (אלא כ"לא עובד") ומאידך לא תהיו זכאים לתגמולי ביטוח בעת צרה.
ביטוח לאומי קבע שרק מי שתואם לאחת מהחלופות הבאות יחשב כעצמאי:
1. עיסוק במשלח היד לפחות 20 שעות בשבוע.
2. הכנסה חודשית ממוצעת שאינה פחותה מ 50% מהשכר הממוצע במשק.
3. עיסוק במשלח יד לפחות 12 שעות בממוצע בשבוע והכנסה חודשית שאינה פחותה מ- 15% מהשכר הממוצע במשק.
למה אני צריך רואה חשבון?

אם התאגדתם כ"עצמאי" או בשותפות אתם אכן לא חייבים רואה חשבון ואתם יכולים לפעול לבד ואף להגיש דו"חות בעצמכם או בעזרת לשכות ההדרכה של מס הכנסה. אך זיכרו, רק בעזרת איש מקצוע תוכלו לבצע תכנוני מס מקצועיים וחוקיים שיכולים לחסוך לכם כסף רב. לשכות השרות של מס הכנסה לא יעשו לכם את התכנונים הללו. על מקצועיות של רואה חשבון אין לוותר, ככל שרואה חשבון מקצועי יותר התכנונים שיהיו לכם יחסכו לכם כסף רב יותר.



www.mati-netanya.org.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מט"י נתניה שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]