חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
אקטואליה -





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס מיסים עו"ד מיסים מס פלילי

נושא המאמר: כיצד לחסוך מס, מבלי להסתבך בפלילים?
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

לא אחת אנו נתקלים בפרסומים רבים, בהם נישומים הואשמו בעבירות מס רבות, כגון: זיוף, תחבולה, כזב, מרמה ועוד. בין הפרסומים האחרונים באתר רשות המיסים אנו למדים, כי בין אילו נמנים לצערנו גם רופאים מן השורה ובעלי חברות גדולות במשק. המכנה המשותף של עבירות מס אילו היא המטרה בביצוען – השתמטות מתשלום מס. מן הצד השני של המתרס, קיימם רצונו הלגיטימי של הנישום להימנע מלשלם מס. במאמר זה נבאר מהי השתמטות ממס ומהי הימנעות ממס?, נעמוד על השונה והדומה ביניהם ואף ניתן לכם מספר עצות, כיצד להימנע ממצב בו תואשמו חלילה בהשתמטות ממס.

הימנעות ממס – הימנעות ממס היא ניצול הוראות החוק, או פרצה הקיימת בו, בכדי להקטין את חבות המס של הנישום, באופן חוקי. האמרה הידועה לפיה "ניסיונותיו של משלם המס להפחית את חבותו במס הן עתיקות כמו המס עצמו" רלוונטית לעניינו, וכל עוד הניסיון להפחית את החבות במס נעשים באמצעיים חוקיים, אנו "נמנעים ממס". פעולת ההימנעות ממס התפתחה בשנים האחרונות, עד לכדי אומנות שלמה בנושא זה.

השתמטות ממס - השתמטות ממס היא ביצוע פעולה האסורה על פי חוק, לשון אחרת, השתמטות ממס היא ניסיון להתחמק מתשלום מס באמצעים בלתי חוקיים. ההשתמטות מתאפיינת בדרך כלל בפעילות מתוכננת ואף לעיתים מתמשכת לאורך זמן, של רישומים כוזבים, העלמת פעולות מסוימות שאנו מתעתדים לבצע, ואף חמור מכך – שינוי בדיעבד של העובדות ומכאן גם קמה פעולה בלתי חוקית נוספת – דיווח כוזב לרשויות המס.

הדומה והשונה בין הימנעות ממס להשתמטות ממס – האבחנה בין הימנעות ממס להשתמטות ממס היא לא פעם מסובכת וקשה. שכן, בשני המקרים מדובר בפעולה מתוכננת של הנישום, אשר מטרתה להקטין את חבותו של הנישום ממס. ישנן מספר אינדיקציות אשר בעטיין ניתן למתוח את הגבול בין ההימנעות ממס להשתמטות ממס, להלן העיקריות שבהן:

1. הסתרת מידע מרשויות המס - נישום שמטרתו להשתמט ממס, יסתיר מרשויות המס פעולות שבצע או עובדות מסוימות הרלוונטיות לחיובו במס, בעוד שנישום שחפץ להימנע מתשלום ממס, לא יסתיר דבר מרשויות המס ויפעל מולה בשקיפות מלאה.

2. תום לב – מהנ"ל עולה הבדל נוסף, הימנעות ממס נעשית בתום לב, בעוד שהמשתמט ממס יתקשה לטעון לאחר מעשה, כי עשה זאת בתום לב. לשון אחרת, המשתמט ממס יודע כי פעילותו היא בלתי חוקית.

3. מעשה פלילי - הימנעות ממס אינה גוררת ענישה פלילית, בעוד שההשתמטות ממס גוררת אחריה ענישה פלילית. ההשתמטות מאופיינת בפעילות רצונית כגון שינוי עובדות ביודעין.

4. כוונה – המשתמט ממס פועל בדר"כ מתוך כוונה לעשות מעשה הנוגד את הוראות החוק אשר יפחית את חבותו במס. מאידך - הנישום המנסה להימנע מתשלום מס מתכוון לעשות מעשה במסגרת החוק ופרשנותו הלגיטימית,בשקיפות מלאה ותוך מתן אפשרות לרשות לבחון את שנעשה על ידו ואת הפרשנות שניתנה על ידו להוראות החוק, כך שגם אם יתברר לאחר מכן כי פעולתו, לגישת הרשויות, הייתה שגויה, יהיה קושי לייחס לנישום כוונה לעשות כן.

כיצד תוכלו להימנע מהליכה על הגבול הדק – כאמור, הגבול בין ההשתמטות ממס להימנעות ממס, הוא גבול דק. לעיתים רבות קשה לשכנע את פקיד השומה, ולאחר מכן גם את בית המשפט, כי הפעולה שהנישום ביצע היא פעולה שבאמת ובתמים פעולה שבוצעה בתום לב, ללא כל כוונה זו אחרת לעבור על החוק, ולא כפי שטוען פקיד השומה. בכדי למנוע מכם מצב, בו תדרשו להוכיח את חפותכם במסגרת הליך פלילי ולנהל במקביל גם הליכים אזרחיים כנגד רשויות המס במשך שנים, בנוסף לעלויות הגבוהות הכרוכות בכך, להלן מספר עצות כיצד להקדים תרופה למכה:

1) פעלו בשקיפות מול רשויות המס – תגלו לרשויות המס באופן מלא את כל העובדות הרלוונטיות הנוגעות לעסקה שבצעתם. כפי שציינו מעלה, אדם שמסתיר מרשויות המס פרטים אלו או אחרים, יצטייר בעיני רשויות המס כנישום שמנסה להשתמט מתשלום המס, ולא להימנע ממנו.

2) ערכו רישום מלא של שלבי העסקה – יהיה לכם הרבה יותר קל לשכנע את רשויות המס, באמצעות מסמכים כתובים, אודות העסקה שביצעתם. היה והנכם תאגיד למשל, אנו ממליצים לכם בחום לשמור היטב את הפרוטוקולים אשר במסגרתם התקבלו החלטותיו של התאגיד, הנוגעות לעסקה.

3) קבלו ייעוץ מקצועי – ייעוץ מקצועי מיועץ מס/רו"ח/עו"ד הבקיא בתחום המיסים, יוכל לחסוך לכם כאב ראש רציני בהמשך. כפי שציינו במאמרנו הקודם "החשיבות בהגשת דו"חות שנתיים והשיקולים בבחירת מייצג", ישנם יועצים כאמור, אשר יוכלו לתרום לכם לא רק מניסיונם המקצועי גרידא בתחום המס, אלא גם מניסיונם העסקי, ככל שליועץ המס ישנו ניסיון כזה.

4) הצטיידו בחוות דעת מקצועית – לעיתים נישומים אינם יודעים, כי העסקה אותה הם מתכוונים לבצע, נוגעת למספר רב של הביטי מס, ולכן, אנו ממליצים לכם לנהוג כפי שנישומים אחרים נוהגים - להצטייד בחוות דעת מוסכמת מיועץ מקצועי בר-סמכא, המחזקת את עמדתו של הנישום.

זאת, בנוסף להנחה הבסיסית והנכונה, כי נישום שפנה ליועץ מס מבעוד מועד, עשה זאת בכדי למנוע מצב בו הוא ימצא עצמו מתמודד בעתיד, עם הטענה כי ניסה להשתמט מתשלום מס אמת.



רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]