חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כיצד אוכל בריאות ושתי תבוסות יצרו את המסעדה הצרפתית





    קישורי טקסט (לפרטים)




לוח עסקים למכירה | שוק עסקים

קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שחזור מידע שחזור קבצים

נושא המאמר: שחזור מידע - מיתוסים
מאת: יואב לוי   שמור מאמר למועדפים

הקדמה
רבים האנשים שנתקלים במצבים בהם כל ניסיון לשחזור מידע ונתונים שאבדו נכשלו. בין אם אלה משתמשים מיואשים שאיבדו את הנתונים שלהם או בין אם אלה טכנאים שאינם מתמחים בשירותי שחזור מידע. חלק מהאנשים אינם משלימים עם העובדה שהתרשלו בעבודה עם מהמחשב , יש כאלה שיושבים מול המשך המוחשך ותוהים מדוע לא רואים בו כלום כאשר יום קודם לכן המחשב תפקד באופן מושלם. הדבר הגרוע מכל הוא שבדרך כלל לא נעשו שום גיבויים כלשהם.
טכנאים רבים דבקים בעקשנות בנתונים אשר הלקוח אינו יכול לאבד בשום דרך ומבטיחים למצוא פתרונות. פתרונות אלה הם דרמטיים ובסופו של דבר יובילו את הקורבן לנסות עצות של חברים, עצות מאתרי אינטרנט שונים, ועצות נוספות ש"הומצאו" לפעמים מתוך צורת חשיבה הגיונית ולפעמים רק מתוך איזו אמונה מוזרה.
יש אמונות רבות כאלה, ואמונות אלה נפוצות מהר מאד. מכיוון שיש אנשים שהצליחו לשחזר את המידע שלהם כתוצאה מאמונות אלה, הן נהפכות ל"אמינות" בטיפול בכל בעיות שחזור מידע, שחזור קבצים ושחזור נתונים. למעשה אמונות אלה הן יותר מיתוסים מאשר מציאות. במקרים רבים אמונות אלה עלולות להרוס את סיכויי ההצלחה הבודדים שיש לאיש מקצוע בשחזור המידע והנתונים במחיר שווה לכל נפש ללא הצורך לפתוח את הדיסק הקשיח בחדר סטרילי. פתיחת הדיסק הקשיח בחדר סטרילי תייקר את הליך שחזור המידע באופן משמעותי.
אז בואו נבדוק חלק מהמיתוסים השונים המתייחסים לשחזור מידע. ננסה להפריד את החלק ההגיוני מהחלק שיכול להרוס את השחזור וננסה לנטרל את ה"אמונות".
מיתוס שחזור מידע – "הכה אותו"
כנראה שזהו המיתוס העתיק מכולם. כאשר המחשב מפסיק לזהות את הדיסק הקשיח, יש אנשים ש"טופחים" עליו באמצעות מברג או משהו דומה במהלך שלב אתחול המחשב.
כבר ראינו תהליך זה מתבצע על דיסק קשיח ישן כאשר הדיסק זוהה על ידי המחשב באחד הניסיונות. הדיסק עבד לכמה שעות נוספות ואז נפח את נשמתו לגמרי.
קיבלנו דיסקים עם סימנים ושקעים בחלק החיצוני, הודות לעשרות "טפיחות".
המרחק בין ראשי הקריאה ושטח הדיסק קטן עם השנים, היו דיסקים (שייצורם הופסק כבר) שהיו משחררים חלק מהזרוע ברגע שהראש מחנה, ואחזו בו שוב כאשר הדיסק הופעל. ניתן למצוא חלקים של ראשים אלה פזורים בתוך דיסקים בהם השתמשו בשיטת "הכה אותו". חלקים אלה שורטים את הדיסק באופן שבו לא ניתן לשחזר את המידע בשום אופן. זו הסיבה ששיטת "הכה אותו" מחמירה את מצב הדיסק. לפני שימוש בשיטה זו ניתן היה לשחזר את המידע ואת הנתונים – אחרי שימוש בשיטה זו הדיסק הופך להיות בלתי ניתן לשחזור.
זה מה שקורה: אם זה נעשה נכון, הטפיחות מסייעות לשחרר את זרוע הקריאה שנתקעה בגלל קצר במעגל החשמלי. על הטפיחות להיות עדינות, בטוחות, ובודדות (אחת בכל פעם). אם הדיסק לא עובד אחרי שני ניסיונות, עליכם להפסיק עם זה. לא להשתמש בכח, מכיוון שאם הבעיה אינה בזרוע הטפיחות לא יעזרו כלל, אם הן חזקות מידי הן עלולות להרוס את שטח הדיסק.
מיתוס שחזור מידע – "הפל אותו"
זה נשמע מופרע לגמרי, אבל יש אנשים בפורומים רבים באינטרנט שנשבעים כי הם "פתרו" את בעיות הדיסק שלהם באמצעות הפלתו לרצפה (עם שטיח) משולחן (גובה 85 ס"מ), והם משתמשים בדיסק הקשיח שלהם עד היום ללא בעיות.
איננו מטילים ספק שזה עזר לאנשים אלה, כנראה שבאמת היה להם מזל. איננו יכולים להמליץ או לתמוך בשום דרך על דעה כזו אווילית. כל פגיעה של דיסק במשטח קשיח (גם אם יש עליו שטיח), בייחוד אם מדובר בדיסק קשיח שלא היה תקין לפני כן מסיבה שעדיין אינה ידועה, זהו משחק עם הגורל. ניסיונות לנחש מהי הבעיה עלולה להיות, ללא הידיעה מהי הבעיה באמת, יכולים לסכן באופן משמעותי את הסיכוי לשחזור הדיסק.
אם לנתונים בדיסק אין שום משמעות, אז משחקים וניסיונות של טכניקות חובבניות אולי משתלמות. הדבר הנורא שיש אנשים שמייעצים לאחרים לבצע את פעולת "הפל אותו". דיסקים קשיחים מפסיקים לפעול לחלוטין כתוצאה מהנפילה.
מיתוס שחזור מידע – "הקפא אותו", "חמם אותו", מיתוס ה"קשחה" (FIRMWARE).
מיתוס "הקפא אותו" הוא מיתוס מניין וניתן לטעון שהוא הגיוני, אולם תוצאותיו הרסניות.
במהלך יצור דיסק קשיח חשוב לכייל את מכניזם הקריאה/כתיבה כך שהראש ממוקם מעל שטח הדיסק באופן מדויק, על מנת להרשות לראשים לקרוא ולכתוב בנתיבים בנכונים ללא תקלות.
ישנם יצרנים, במודלים ובסדרות שונות של דיסקים קשיחים, שומרים את כל הפרמטרים האלה בזכרון ROM הממוקם על הלוח הלוגי, או שומרים מידע זה במיקומי זיכרון נוספים על הדיסק. פעמים רבות החלפת החלקים החיצוניים לאותם חלקים בדיוק לא יפתרו את הבעיה מכיוון שהיא פנימית יותר. משהו לא תקין בחלק הפנימי של הדיסק.
ישנו גם סוג של הקלטה המתבצעת בתהליך הייצור הנקרא servo, הדבר עוזר לראשים להתמקם במיקומים הנכונים. פעמים רבות ההקלטה המגנטית מהמפעל משתבשת מסיבה כלשהי הקשורה לשטח הדיסק והראש מתחיל לנוע קדימה ואחורה.
יש שחשדו שיש לזה קשר לאפקט הטמפרטורה והחליטו להקפיא את הדיסק הקשיח במקפיא ואז לחבר אותו חזרה למחשב, ואז הדיסק הקשיח פעל באופן תקין.... למשך מספר דקות. הקפאה נוספת והדיסק עבד לעוד מספר דקות, מספיק כדי להציל כמה מגה בייט של מידע. אז הדיסק הפסיק לפעול לחלוטין.
קראנו בפורום שכאשר מקפיאים דיסק קשיח, החלק הפנימי "מסתדר מחדש" וכל החלקים חוזרים למקומם. יכול להיות שמידע הזה הגיוני באופן כלשהו מכיוון שההקפאה משפיעה על החומר הפיזי ויכולה הייתה לסייע לראשי הקריאה למצוא את מסלולם, במקרים מסוימים. אז מדוע הכונן הקשיח מפסיק לפעול לחלוטין?
מכיוון שהשטח המגנטי של הכונן הקשיח כל כך נשחק שמגיע רגע בו טכניקת הקפאה/הפשרה אינה פועלת יותר. התוצאה: הסיכויים הספורים לשחזור חלק ניכר מהנתונים ירדו לאפס. כמו כן נוצר עיבוי של האוויר בתוך הדיסק הקשיח (אכן יש אוויר בתוך הדיסק הקשיח, פילטר למניעת זיהום, ושקיק למניעת לחות).
לגבי מיתוס החימום – אין צורך לפרט, למרבה ההפתעה יש אנשים שתומכים בפשע טכנולוגי זה.
מיתוס שחזור מידע – "חדר אמבטיה נקי"
יש אנשים הטוענים שניתן להכין חדר נקי בבית, בתוך חדר האמבטיה, על ידי פתיחת ברז המים החמים ומילוי חדר האמבטיה באדים. במצב זה החדר עשוי להיות נקי ברמה שניתן לפתוח את הדיסק הקשיח בלי לפגוע בו.
המיתוס הזה מאד מפורט, אולם הוא עלול להוביל לתוצאות בלתי הפיכות לנתונים שלכם. האויבים הגדולים ביותר של הכוננים הקשיחים הם אבק ולחות. זאת הסיבה שבגללה ניתן לפתוח את הכונן הקשיח רק בחדר נקי ברמה 100 (חדר שבו לא יכולים להיות יותר מ100 חלקיקי אבק גדולים מ0.5 מיקרון בכל 30 סמ"ר של אוויר).
בחדרי המקצועיים נעשה שימוש בציוד מתוחכם על מנת לשלוט בחלקי הדיסק הקשיח, תחת תנאי טמפרטורה, לחץ ולחות מבוקרים ואופטימלים. כל זאת נעשה על מנת לא לפגוע הדיסק עוד יותר, חשוב לשמור כמה שיותר נתונים.
אם אינכם יודעים מה לעשות עם דיסק קשיח פתוח, ואין לכם את התנאים ואת הכלים המתאימים היו בטוחים שמשהו רע עומד לקרות לו.
מיתוס שחזור מידע - החלפת הלוח הלוגי, מיתוס התוכנה
מיתוס החלפת הלוח הלוגי
יש טכנאים המחליפים את הלוח הלוגי של הדיסק בלוח לוגי זהה מדיסק קשיח אחר שעובד. זאת על מנת להחיות את הכונן שאינו פועל.
זהו המיתוס ההגיוני ביותר. החלפת הלוח הלוגי תעבוד בחלק מהמקרים כאשר הפגיעה היא חיצונית. יש סיכוי שפעולה זו, כאשר נעשית האופן זהיר, תעזור לנו לשחזר את המידע.
אולם, אם הדיסק מזוהה על ידי המחשב אבל אינו מצליח להשלים את תהליך הקריאה, במידה והנתונים שלכם חשובים לכם, הימנעו מכל המיתוסים המתוארים פה ושלחו את הכונן הקשיח שלכם למומחה שחזור מידע.
מיתוס התוכנה
יש תוכנות שחזור מידע שאכן עובדות, כאשר הבעיה היא לוגית לחלוטין. הבעיה היא כאשר משתמשים בהם בדיסק בעל בעיה פיזית. במקרה זה, התוכנה אוטומטית סורקת את הכונן והנורא מכל יכול לקרות: הסיכוי האחרון לשחזור מידע ללא הצורך לפתוח את הדיסק עצמו – אבד, מאחר ומספר מעגלים מפסיקים לפעול בשחזור מסוג כזה. חשוב מאד לדעת מתי להשתמש בתוכנות ומתי לא.
מיתוס שחזור מידע – מיתוס התיקון, מיתוס החלפת הלוחית
מיתוס התיקון
טכנאים רבים מודיעים שהם "מתקנים" כוננים קשיחים. הדבר אינו אפשרי, בעיקר בשל העובדה שלטכנאים אלה אין את המיקום המתאים לבצע תיקון שכזה.
למעשה, הם מחליפים את הלוח הלוגי ו/או מריצים תוכנה שתסתיר את הסקטורים הבעייתיים. ואז מגישים לכם את הדיסק הקשיח מפורמט ו"מתוקן".
יש תעשיית "חידוש" או מחזור של דיסקים קשיחים. דיסקים כאלה יעבדו שנים ספורות במקרה הטוב. הכוננים האלה נבנו מחלקים שונים של כוננים שונים. אולי הם זולים יותר אבל אם המידע שלכם חשוב עבורכם הימנעו מלהשתמש בכוננים כאלו.
דיסקים משוחזרים, "מתוקנים" או ממוחזרים אינם אמינים. אם אתם בכל זאת משתמשים בהם אל תשמרו שם את הנתונים החשובים שלכם.
סיכום
שחזור מידע זוהי מומחיות. חברות רבות כמו גם אנשים פרטיים נפגעו מאיבוד מידע ונתונים שלא היו מגובים.
על מנת להיות מקצועי בתחום שחזור מידע יש צורך בהשקעה גדולה ובציוד מיוחד כגון חדר נקי ברמה 100. זאת הסיבה שעלות שחזור מידע ועלות
שחזור קבצים אינה נמוכה בדרך כלל.
הימנעו מ"אנשי מקצוע" וחברות שאין להן את הציוד ואת הטכנולוגיה המתאימים לטיפול במידע שלכם. אם הדיסק הקשיח שלכם ייפול לידיהם של חובבנים כאלו הם יכולים להרוס כל סיכוי שיכול היה להיות לשחזור המידע שלכם. במקרה זה המשפט "שילמת בזול – שילמת ביוקר" תופס.
כמובן שהמלצנו היא תמיד לגבות את המידע ואת הנתונים שלכם. ועוד פרט מידע חשוב – חברות
שחזור מידע, שחזור קבצים ושחזור נתונים רציניות, תמיד יציעו אבחון ראשוני של הכוננים השונים שלכם ללא שום תשלום.

המאמר מובא באדיבות חברת B&C חברת שחזור מידע, שחזור קבצים מקצועית http://www.recover.co.il


www.recover.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יואב לוי שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]