חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הטכנולוגיה המתקדמת בענף האלומיניום





    קישורי טקסט (לפרטים)




אימות חתימה על צוואה בדיקת זיוף חתימה

קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: צוואה ירושה ידועים בציבור יורשים

נושא המאמר: עשר סיבות טובות לעריכת צוואה- חלק א'
מאת: גל אלפרון עורכת דין   שמור מאמר למועדפים

עשר סיבות טובות לעריכת צוואה- חלק א'
מאמר פרי עטה של עורכת הדין והמגשרת – גל אלפרון
www.gal-alpron.co.il

כולכם יודעים כי יש לערוך צוואה אך נמנעים מעריכתה מסיבות שאינן לעניין, ובהם חששות או אמירות כמו "לי זה לא יקרה" או "פעם כשיגיע הזמן אעשה זאת".

צוואה היא מסמך בה מצווה אדם מה יעשה בעזבונו לאחר מותו.
עריכת צוואה פותרת בעיות רבות ליורשים שבדרך ומאפשרת לאדם העורך אותה לקבוע כיצד הוא רוצה שהדברים יראו לאחר מותו.
בכך מאפשרת הצוואה חופש בבחירת הדברים בשונה מהשארת הדברים לנסיבות שלא תמיד הינן לטובת המצווה ולטובת יורשיו.

במאמר זה יובאו הסיבות השכיחות לעריכת צוואה, מהן ניתן ללמוד כי צוואה אינה נחלתם של אנשים מסוימים בלבד, אלא מחויבת המציאות לכל אחד מאיתנו.

סיבה ראשונה

אדם שעמל כל חייב להשגת רכוש מסוים ראוי שיבחר מה יעשה ברכוש זה לאחר מותו.
אדם שאינו עורך צוואה משאיר החלטה זו ליורשיו אשר לא בהכרח ידעו להתנהל באופן הנכון ביחס לרכוש זה ויכולים לגרום לאובדנו של אותו רכוש תוך זמן קצר.

התוצאות הן מריבות בין יורשים, וחוסר אפשרות לאותם יורשים להנות מהעיזבון באופן שישרת את טובתם,ואף איבוד העיזבון בשל שימוש לא ראוי ולא נכון בו.

סיבה שניה

אדם שנשוי לבן זוג אחר ולשניהם נכסים אשר צברו במהלך הנישואין, במידה ולא יערוך צוואה הרי ילדיו יקבלו מחצית מהנכסים ואילו בן הזוג יקבל את המחצית האחרת.

הדבר מוביל לעיתים לסכסוכים בין הילדים להורה שנותר בחיים ובפרט כאשר לילדים משפחה ובן זוג אשר דעתו בעניין יכולה לקבוע.
סכסוכים שכיחים הינם באשר לדירת מגורים של בני הזוג אשר במותו של בן הזוג ,לא כתב צוואה, הופכת בחלקה לרכושם של הילדים, אשר יכולים לדרוש לממש אותה על ידי מכירה ולהותיר את ההורה שנותר בחיים ללא קורת גג בגיל מבוגר.

זוגות נשואים שערכו צוואה הבטיחו בדרך כלל לבן הזוג הנותר בחיים את הרכוש שרשום על שמם, ובכך אפשרו לבן הזוג שנותר בחיים לחיות ברווחה וללא חשש כי יסולק מביתו וכי יוותר עם נכסים מעטים למימוש.

סיבה שלישית

במידה ולבני הזוג ילדים מתחת לגיל 18 הרי שבהעדר צוואה יורשים הילדים הקטינים מחצית מהרכוש.

מצב זה גורם לבעיות רבות הן לילדים והן לבן הזוג שנותר בחיים משום שכל פעולה ברכוש שרשום על שם הילדים דורשת אישור של ביהמ"ש לעיניני משפחה דבר שמוביל להוצאת כספים מיותרת וסרבול.

סיבה רביעית

לעיתים חלק מן הילדים מקבלים מן ההורים מתנות בחייהם וחלק לא. כך למשל ילד שהתחתן וההורים רכשו עבורו דירה, לעומת ילד שלא התחתן עדיין ולא קיבל מההורים כספים.

במידה ולא תערך צוואה הרי שכל הילדים ירשו את ההורים באופן שווה דבר שיכול להוביל לסכסוכים רבים,לאחר מותם של ההורים, דווקא משום שילד אחד כבר קיבל כספים בחייהם של ההורים וילד אחר לא.

הכנת צוואה פותרת עניין זה משום שהיא מאפשרת להורים לקבוע חלוקה הוגנת של נכסיהם בהתחשב בכך שחלק מן הילדים קיבלו כבר כספים בחייהם.

סיבה חמישית

במידה ומי מילדיהם של ההורים הולך לעולמו הרי שיורשיו הם אשתו וילדיו של הילד שהלך לעולמו.

בהעדר צוואה נוצר מצב על פיו בן זוגו של הילד שהלך לעולמו ירש מחצית מהנכסים שההורים התכוונו להוריש לילד או לנכדים בלבד.

צוואה מאפשרת להורים לקבוע כי במידה והילד ילך לעולמו הרי שמי שירש אותם הוא הנכדים בלבד או כל אדם אחר שינקבו בשמו.בכך מונעים ההורים מעצמם את החששות הנלווים לכך שבן זוגו של הילד לא יעשה שימוש ראוי ברכושם או לא ישתמש בו למטרות הראויות מבחינתם.


סיבה שישית

במידה ומדובר בבני זוג שהתגרשו ולהם ילדים מתחת לגיל 18 הרי שבהעדר צוואה, סביר להניח, שהאפוטרופוס הטבעי לילדים, שהוא ההורה שיוותר בחיים, ינהל את הרכוש שהותיר ההורה שהלך לעולמו עבור הילדים.

במקרים כאלו חושש ההורה כי ההורה שיוותר בחיים לא יעשה שימוש ראוי בנכסים שיוותרו לטובת הילדים, כך למשל יוכל אותו הורה להכניס לדירת המגורים שהותיר בן הזוג שהלך לעולמו אנשים נוספים, או לעשות שימוש בכספים שהותיר שלא לטובת הילדים.

קיומה של צוואה מאפשרת מינוי מנהל עיזבון שאינו ההורה שנותר בחיים, שינהל עבור הילדים את הרכוש שנותר,וכך להורה שנותר בחיים לא תתאפשר נגיעה ברכוש שהותיר ההורה שהלך לעולמו.




סיבה שביעית

בהעדר צוואה הרי שילד שאינו יכול לדאוג לעיניניו ( ילד הסובל מפיגור, או כל סיבה אחרת השוללת את יכולתו להחליט באופן ראוי ) ירש את ההורים כמו כל ילד אחר ועיניניו יתכן שינוהלו על ידי אפוטרופוס שימונה על ידי המדינה.

עריכת צוואה מאפשרת לקבוע את התנאים שבהם יקבל אותו ילד את חלקו בעזבון הוריו ומאפשרת לקבוע מנהל עיזבון, אדם שההורים סומכים עליו, שיאפשר לאותו ילד להנות מהעיזבון באופן שישרת את טובתו.

סיבה שמינית

ידועים בציבור, זוגות שחיים יחדיו ואינם נשואים זל"ז בהעדר צוואה יורשים את בן זוגם במחצית.

ידועים בציבור רבים הינם הורים לילדים מקשר קודם, ורבים מהם מעונינים כי ילדיהם ירשו אותם ולא הידוע בציבור, או שהם מעונינים כי הידוע בציבור ירש חלק אך לא מחצית.

רק עריכת צוואה מאפשרת קביעות שכאלו.
יודגש כי בנושאים אלו התגלו מריבות רבות בין הילדים לבין הידוע בציבור, ועריכת צוואה באופן נכון וראוי חסכה ליורשים עוגמות נפש רבות.

סיבה תשיעית

נשים רבות מביאות היום ילד לעולם מתרומת זרע, כלומר זהותו של האב אינה ידועה.

עריכת צוואה במקרה כזה מאפשרת לקבוע אפוטרופוס לילד במידה ואימו של הילד תלך לעולמה טרם יגיע לגיל 18, וכן מאפשרת לקבוע כיצד ינוהל העיזבון בעבורו באופן הראוי.

העדר צוואה מותיר את הילד חשוף למינוי של מנהל עיזבון על ידי בית המשפט דבר שלא בהכרח ישרת את טובתו.
כמו כן, העדר צוואה,מאפשר מינוי אפוטרופוס על ידי ביהמ"ש שלא בהכרח יכיר את הילד ואת צרכיו ויעשה שימוש ברכוש באופן שאליו לא התכוונה אימו של הילד.

סיבה עשירית

בהעדר צוואה יורשים היורשים על פי חוק את העזבון בחלקים שווים.כך נוצר מצב בו המוריש הותיר לדוגמא, דירת מגורים אשר אמורה להתחלק בחלקם שוים בין כל היורשים.

מצב זה גורם למריבות בין היורשים משום שלא כל היורשים מעונינים למכור את הדירה משיקולי מס או שהם אינם מעונינים להשכיר את הדירה,בשל הסכומים הנמוכים שיקבלו עם השכרתה וחלוקת דמי השכירות בין כל היורשים.

עריכת צוואה מאפשרת לאזן בחלוקת הרכוש בין כל היורשים ולקבוע חלוקה שתאפשר ליורשים להתנהל בעיזבון שיקבלו בלי תלות ביורשים האחרים, כך למשל, ניתן לקבוע, כי יורש אחד יקבל את הדירה ואילו היורשים האחרים יקבלו כספים.


מאמר זה סוקר רק חלק מן הסיבות לעריכת צוואה.
מסיבות אלו ניתן ללמוד כי צוואה מאפשרת חופש למצווה לקבוע את טובת הנשארים אחריו ובכך למנוע מהם עוגמת נפש שסביר להניח שהוא אינו רוצה בה, אך עד היום לא נתן דעתו אליה.

במאמר נוסף ( עשר סיבות טובות לעריכת צוואה חלק ב' ) יסקרו סיבות הנוספות לעריכת צוואה.

לשאלות ותגובות ניתן לפנות לעורכת דין גל אלפרון
[email protected]


www.gal-alpron.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י גל אלפרון עורכת דין שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]