חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מיסוי חברות באנגליה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חיים מאושרים זוגיות פורחת הרב יוסף ויצמן תורה ודעת

נושא המאמר: חיים מאושרים כיצד? טיפ קטן להעשיר את הזוגיות המשותפת
מאת: הרב יוסף ויצמן   שמור מאמר למועדפים

כיבוד הבן זוג עד כמה?

"ויתרוצצו הבנים בקרבה, ותלך לדרוש את ה'" (כה כב)
וכבר שאלו במדרש: "וכי כל אשה שהיא מעוברת הולכת ודורשת בנבואה?"
חייבים לומר שלא הייתה זו התרוצצות רגילה. אלא "זה להרוג את זה וזה להרוג את זה" (בראשית רבה סג)
"והיו עולים ויורדים במעיה כגלי הים" (מדרש הגדול, הובא בתורה שלמה צא),
וכאשר הייתה עוברת על בתי כנסיות ובתי מדרשות היה יעקב מפרכס לצאת, ובעברה לפני פתחי עבודה זרה היה עשיו מפרכס לצאת, ואמנם אובדת עצות הייתה.

הלכה לדרוש את ה' ונענתה על ידי מלאך (בראשית רבה) כי שני עמים בבטנה, הגדול יעבוד את הצעיר. ידעה איפה רבקה שהצעיר הוא הנעלה והנבחר, ממשיך השושלת והמורשת – וראתה שהאב נוטה לעבר הגדול ומבכר אותו על פני הצעיר.

מדוע לא גילתה את אוזנו?

מדוע לא סיפרה לו מה שנתגלה לה בנבואה, מדוע החרישה?

והסבירו רבותינו: הן גם יצחק אבינו נביא היה, וה' דיבר עימו והבטיחו הבטחות מפליגות – ודבר זה לא הודיעו, שיעקב הוא נבחר והמעולה, ועשיו מתחזה ומרמה. ועכשיו תבוא לפניו רעייתו – נביאה גם היא! – ותאמר שנתגלה לה דבר שלא נתגלה לו, ויודעת היא דבר שאינו יודע, הרי יש בכך משום פגיעה בכבודו! אמנם, אין הם צעירים, ומאחריהם עשרות שנות נישואין מאושרים – ובכל זאת!!!...

עוברות שנים,

ועשיו מגלה מצפוניו.
מתחבר הוא עם פריצי חיות,

גוזל נשים והורג נפשות (ב"ב ט"ז ע"ב)

מנסה לגנוב את דעת אביו. מספר שהוא בא מבית המדרש ומתחבט הוא בשאלות הלכה (תנחומא תולדות), מתחזה כתם יושב אוהלים. ורבקה רואה את הכול, יודעת את האמת, יודעת מי מסתופף באוהלי תורה ומי בטלן ואיש שדה.

מדוע אינה משוחחת על כך עם בעלה, מדוע מניחה היא לישיו לשבות את ליבו?

כי כהו עיני בעלה, ואין זה מן הנימוס לומר לו: אתה אינך רואה ואינך יודע, אבל אני רואה ולפיכך אני יודעת....

אמנם, כבר למעלה משמונים שנות נישואין מאושרים מאחריהם, כמה חזק הקשר וכמה אמיץ האמון ההדדי, עם כל זאת יש לחשוב על כל מילה, לתכנן כל משפט, ולהעדיף לשתוק...

ממי למדה זאת?
מהבורא יתברך, בכבודו ובעצמו!
כאשר שרה אמנו התבשרה בגיל תשעים על הריונה הצפוי וצחקה בקרבה: "אחרי בלותי הייתה לי עדנה, ואדוני זקן" (בראשית יח יב) שינה הבורא יתברך, מקור האמת, והתרעם: "למה זה צחקה שרה לאמר: "האף אמנם אלד ואני זקנתי היפלא מה' דבר?!" – "ואני זקנתי", ולא "ואדוני זקן"! למרות שהיה בן מאה, עמוד החסד וסמל המידות הטובות. ונשואים היו עשרות שנים, עברו ביחד נסיונות כה רבים ומגבשים. הכול נכון, ועל הדיבור יש לשמור. לא לומר מלה העלולה לפגוע, להחשיד בזלזול!

כמה נוקבים הם הדברים, ואמורים הם – ומקל וחומר! לשני הכיוונים! שכן חיובו של הבעל להקפיד בכבודה של אשתו כתוב וחתום על ידו! הן התחייב מפורשות בכתובה שהעניק לרעייתו תחת החופה – "ואני אפרנסך – ואכבדך"! ההתחייבות מפורשת, התובעת פרעונה – וכל מילה שאינה מחושבת עלולה להפר את ההבטחה!

ואם הצטוינו: "לעולם יאהב אדם את אשתו כגופו ויכבדנה יותר מגופו" (יבמות ס"ב ע"ב), כי צער האשה גדול מצער האיש (ב"מ נ"ט ע"א), ועל אחת כמה וכמה שלא יפגע בה במלה בלתי מחושבת!

שתי קהילות התקיימו באמסטרדם שבהולנד לפני כשלוש נאות שנה. בראשות הקהילה הספרדית, הפורטוגזית, עמד הגאון רבי שלמה איליון זצ"ל, ובראשות הקהילה האשכנזית עמד הגאון "חכם צבי" זצ"ל (השם חכם ניתן לו, על היותו תלמידם של גדולי הספרדים באיטליה).

יום אחד עלה החכם צבי לבית הדיין הרב הספרדי לדון עמו בענייניי הציבור, והופתע למראה ההוד וההדר שנגלה לעיניו: מפת חג פרושה הייתה על השולחן, פרחים רעננים באגרטל, וריח וורדים עמד באוויר, הכול אמר חג. היה זה ביקורו הראשון בבית הרב, והוא תמה: "וכי כך דרכה של תורה?!

נענה רבי שלמה בלחישה: "זוכים אנו לביקורו של המלך!"

אם כך, הכול מובן! אם מתכוננים לביקור מלכותי, צריך לקשט את הבית כדבעי!, מתי אמור המלך לבוא? התעניין החכם צבי.

מקווה אני שכבר הגיע, נענה הרב. "היכן הוא? חרד החכם צבי, הרי כבוד המלכות אינו דבר של מה בכך!
"כבודו מלא עולם" ענה הרב. הלא חז"ל אמרו כי: איש ואשה, זכו שכינה עימהם! (סוטה י"ז ע"א) אם השלום שורר בבית, אזי הקב"ה שוכן איתם! ואם זכיתי וביתי הוא מעון לשכינה – כלום אין ראוי לקשטו כיאות?
ועוד אמרו חכמים (אבות פ"ג מ"ו) כי אדם מישראל העוסק בתורה – שכינה כנגדו, שנאמר: "כל המקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך" (שמות כ כ"א).
וכי אין זה רואי שאקדם את פני הבורא יתברך בכבוד הראוי?!


שם: הרב יוסף ויצמן

כתובת אתר: http://torah.mykehila.com

תחומי עיסוק: המרכז ללימוד יהדות "תורה ודעת" - הינו מקום שמאפשר לך לגעת בעצמך, להתבונן, להקשיב ולחפש חיפוש אמיתי. כאן תוכלו להיות מי שאתם, לשאול את השאלות הכי קשות - להשמיע, אבל גם לשמוע.
המרכז ללימוד יהדות "תורה ודעת" ? לצמיחה רוחנית יהודית מציע לכם מבחר שיעורים ומסלולים כדי לגעת במי שאתם.

שיעורי ערב ? מגוון שיעורים בנושאים שונים המיועדים לקהל רחב ? החל מהמפגש הראשון עם עולם היהדות, ולכל מי שמעוניין להרחיב אופקים.
פעילויותנו אינן כרוכות בתשלום, ומתקיימת בכל ערב בין השעות 19.30 ? 21.30 ליד שולחנות ערוכים, ברחוב אצ"ל 16 ב"ב {ליד מכון מור}.
ניתן ליצור קשר לכל עניין דרך כתובת הדואר האלקטרוני: [email protected] או בטלפון 052-8144488
או באתר הבית : http://torah.mykehila.com הירשמו ותיהנו מכל התכנים והחדשות.


קישורים:
http://torah.mykehila.com


אודות הכותב:
הרב יוסף ויצמן שליט"א יועץ רוחני ראש כולל והמרכז ללימודי יהדות "תורה ודעת" על כל שלוחותיו הרבות ובינהם: בית מדרש גבוהה להוראה, כולל אברכים, מדרשית בנים, מדרשית בנות, כולל ערב, מדרשית ערב לפנסיונרים, רחוב אצ"ל 16 בני ברק. טלפון: 052-8144488
מחבר הספרים רבי המכר: "ברית יצחק" - בנושא ברית המילה לפי הצד ההלכתי והרפואי. "מערכי תורה" בסוגיות שונות בתלמוד.

torah.mykehila.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י הרב יוסף ויצמן שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]