חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
משרדים בבני ברק





    קישורי טקסט (לפרטים)




מאמרים

קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ריצוף אבן טבעית ליטוש אבן איטום אבן

נושא המאמר: כתבה מפורטת על תהליך הריצוף בבית.
מאת: ריצוף אבן טבעית   שמור מאמר למועדפים

מין הסתם ריצוף הבית תופס חלק גדול משטחו ומכאן חשיבותו הרבה במראה הסופי של הבית. לבד מזאת סעיף הריצוף בבית מהווה אחוז נכבד מתקציב הבניה ולכן יש להתייחס לנושא זה בכובד ראש. מכיוון שבד"כ ריצוף הבית והמדרגות יהיו מאותו סוג אבן הליכים אלה משולבים יחדיו.

המאמר- סוקר את הנושאים הבאים:



כיצד לבחור את סוג אבן הריצוף :
מתי להתחיל לבחור את אבן ריצוף הבית, מה השיקולים שיש לקחת בחשבון וכדומה.
כיצד להזמין אבן ריצוף:
מתי להזמין, תיכנון הכמויות ושאר הגורמים שיש לקחת בחשבון בעת ההזמנה.
בחירת הרצף:
טיפים כיצד לבחור את הרצף
צורת הנחת האריחים:
סקירת הטכניקות השונות להנחת אריחי ריצוף אבן
שיטות להדבקת אריחי ריצוף אבן:
סקירת השיטות השונות להדבקת אריחי הריצוף
* ריצוף על מצע טיט:
* ריצוף על משטח מפולס:
* ריצוף על משטח ריצוף קיים:
רצפות רטובות:
הפעולות שיש לבצע בכדי לבצע ריצוף אבן במקומות רטובים כדוגמת חדרי רחצה, מרפסות וכדומה.
ליטוש:
מתי ואיך מלטשים משטחי ריצוף אבן
תהליך איטום משטח הריצוף :
העיתוי והתהליך ליצירת משטח ריצוף אטום לנוזלים
תחזוקה שוטפת:
כיצד מתחזקים משטחי ריצוף אבן





כיצד לבחור את סוג אבן הריצוף :

כדאי להתחיל את תהליך בחירת אבן הריצוף מוקדם ככל האפשר עוד זמן רב לפני שמגיעים לשלב הריצוף בפועל. יש לקחת בחשבון שלאחר שבחרתם את סוג האבן ואת סוג העיבוד הדרוש; זמן אספקת אריחי הריצוף יכול לנוע בין שבועות לחודשים, בהתאם לסוג האבן וסוג העיבוד שבחרתם.

מובן שיש להוסיף לזמן זה גם את הזמן שעליכם להקדיש לצורך בחירת סוג אבן הריצוף, גודלה וצורת העיבוד הנדרשת, כך שרצוי להתחיל בתהליך בחירת אבן הריצוף כ 3 עד 4 חודשים לפני המועד המשוער של סיום הטיח בבית.

בבואנו לבחור את סוג אריחי הריצוף ניקח בחשבון את סגנון הבית שאנו מתכננים, סגנון הריהוט וכדומה. כך שנוכל להתאים את סוג אבן המרצפת, גודלה וסוג עיבודה. האלמנטים הנ"ל יקבעו בסופו של דבר את המראה ו"ההקרנה" הסופית ממשטח הריצוף
האפשריות העומדות לראשותנו הנם רבות ומגוונות: החל מסוג האבן, מרקמה, צבעה, דרך גודל האריחים, סוג העיבוד ועוד.

קווים מנחים לבחירת ריצוף :
בחללים גדולים ניתן ורצוי לשלב מרצפות גדולת ממדים ו/או מרצפות בעלות גודל משתנה. חללים קטנים מתאימים יותר למרצפות בעלות גדלים קטנים יותר.
בבית בעל מוטיבים טבעיים המשלב בתוכו אלמנטים המקרינים טבעיות כדאי לשלב מרצפות אבן בעלות מרקם בולט ודרגת שונות גבוה. עיבוד ידני ועיבוד מכובס יתאימו לבית כזה.
בבית בעל אופי שמרני וקו נקי יתאימו מרצפות מלוטשות בעלות גוון אחיד.
ברוב המקרים סוג אבן המדרגות יהיה זהה לאבן האריחים.
רצוי מאוד להיעזר באדריכל או מעצב פנים בתהליך בחירת סוג האבן.

כיצד להזמין אבני ריצוף:

כדאי להזמין כ 5 עד 15 אחוז יותר מהנחוץ לשטח הריצוף (בהתאם לסוג האבן וזמינותה) על מנת לשמור אריחים לצורך החלפה או הוספת משטח ריצוף נוסף בעתיד. יש לקחת בחשבון שבד"כ תתקשו להשיג אריח או אריחים בעלי אותו גוון הקיים אצלכם.

במקרה והחלטתם על ריצוף בהנחה אלכסונית כפי שיפורט בהמשך - יש להתייעץ עם הרצף ו/או האדריכל על שיעור התוספת שעליכם להזמין עקב שיעור הפחת.



יש לבדוק עם ספק האבן את מועדי האספקה המשוערים ולדאוג להזמין את האריחים בעוד מועד. עדיף לקבל את האריחים לפני הזמן מאשר לתקוע את כל תהליך הבנייה / שיפוץ עקב עיכוב בהספקה.

לאחר שבחרתם בשעה טובה את סוג האבן ואת הליך העיבוד הרצוי אפשר לתכנן את צורת הנחת האריחים.

בחירת הרצף:

חשוב לבחור רצף איכותי ומומלץ, כדי להימנע מבכייה לדורות. רצף טוב יבצע את התהליך בצורה מדויקת כאשר בסופה יתקבל משטח ריצוף מפולס כפי שצריך. בנוסף רצף איכותי ידאג ליצור משטח ריצוף המונח על תשתית טובה וללא חללים תחת האריחים. עבודה מקצועית של הרצף תאפשר לכם ליהנות שנים רבות ממשטח ריצוף איכותי ותדרוש מכם מינימום תחזוקה. כדאי לבדוק מספר רצפים מומלצים ולבקש מספרי טלפונים של לקוחות להם ביצע הרצף עבודות. השתדלו לקבל רשימת לקוחות ישנה, דהיינו שהעבודה בוצעה לפני מספר שנים. כך תוכלו להתרשם אם העבודה אכן בוצעה בצורה מקצועית. משטח ריצוף שהונח כהלכה יראה במיטבו גם שנים רבות לאחר ההנחה. לעומת זאת במשטח ריצוף אשר הונח בצורה רשלנית; יופיעו תחלואים שונים כדוגמת אריחים שבורים בקצוות עקב אי כיסוי כל שטח האריח בחומר ההדבקה, פיצוצים רבים בפוגות ועוד. גם כאן רצוי לבחור את הרצף בעוד מועד ויש לקחת בחשבון שמין הסתם רצפים טובים אינם יושבים רוב הזמן באפס מעשה

צורת הנחת האריחים:

קיימות מספר שיטות לצורת הנחת האריחים:
ריצוף בהנחה ישרה: - המרצפות מקבילות לקירות הסובבים את משטח הריצוף.
ריצוף בסגנון לבנים - אריח אחד מונח כך שסיומו במחצית האריח של השורה מטה (כדוגמת קיר לבנים)
ריצוף בהנחה אלכסונית - האריחים מונחים בצורה אלכסונית ביחס לקירות הסובבים את משטח הריצוף
ריצוף בהנחה מודרנית - האריחים מונחים בצורה צמודה האחד לשני לאחר ההנחה חורצים מסילות בקווים אשר בין האריחים וממלאים ברובה או דבק שיש מיוחד.

יש לקחת בחשבון כי בהנחה לבנים ובעיקר בהנחה אלכסונית עלויות הריצוף יהיו יקרות יותר עקב התקורה הנוספת עבור הרצף וכן עקב שיעור פחת גבוה יותר, כתוצאה משאריות חיתוכי מרצפות אלכסוניות לאורך כל היקף קו הריצוף.

הנחת אריחי הריצוף תעשה עם סיום הטיח ולאחר הנחת כל צנרות התשתית כדוגמת חשמל, מים צנרת שואב אבק מרכזי וכדומה.
במקומות רטובים כדוגמת מרפסות חצרות חדרי אמבטיה וכדומה יש לבצע גם איטום.




שיטות הנחת הריצוף:

ישנן מספר שיטות עיקריות להנחת הריצוף:
הנחה על מצע טיט
הדבקה על משטח מפולס (מדה)
הדבקה על ריצוף קיים.



הנחה על מצע טיט:

הכנת התשתית
יש להכין תשתית לריצוף רצוי מבטון. לפני תהליך ריצוף התשתית. כדאי לבטן צנרת חשמל מים וכדומה. לאחר שהתשתית מוכנה יש לנקותה היטב מפסולת בניה ובעיקר מחומרים מתחתים העלולים להעלות קורוזיה אל תוך ריצוף האבן.

הכנת המצע
את התשתית הנקייה מכסים בשכבת חול עובי שכבת החול נע בד"כ בין 3 ל 6 סנטימטר בהתאם לצנרת המונחת על מצע הבטון. יש לשאוף לשכבת חול דקה ככל האפשר. חשוב מאוד שהחול יהיה מסונן ונקי.
במקרים בהם הריצוף נעשה באבן טבעית רצוי להשתמש בגרגרי אבן (סומסום) במקום בחול. מצע זה אינו סופג רטיבות כמו החול כך שהריצוף של השכבה העליונה אינו בא במגע עם מים הנמצאים מטה.

פילוס שכבת החול
מסמנים על קירות הבית סימון גובה מנחה בגובה של מטר אחד מעל מפלס הריצוף המתוכנן. תהליך הסימון מתבצע בעזרת צינור פלסטי הממולא במים (שטיכמוס) כך שעל פי חוק הכלים השלובים מפלס המים תמיד יהיה באותו גובה בשני קצותיו של הצינור. לאחר סימון נקודה אחת בבית ניתן באמצעות השטיכמוס לסמן נקודות נוספות באותו גובה ולמתוח ביניהם קו אשר יהווה את הקו המנחה למפלס הריצוף.
כיום כבר קיים ציוד משוכלל יותר לסימון המפלס היוצר סימון מדויק באמצעות קרני לייזר.

הרצף מבצע מדידות מדויקות מהקו המנחה כלפי מטה ומותח חוט אשר מסמן את גובה מפלס החול. על פי סימון זה יחליק הרצף ויפלס את החול.

הדבקת האריחים:

לאחר פילוס החול הרצף יכין שכבת הדבקה מצמנט המעורבב בחול ומהולה במעט במים, חשוב מאוד שלא להשתמש בסיד בתערובת זאת. בהנחת ריצוף אבן טבעית רצוי להשתמש במלט לבן. הרצף יכסה שכבה של 2 סנטימטר על כל החלק האחורי של המרצפת (חשוב מאוד להקפיד שכל המרצפת תכוסה בשכבת התערובת כדי למנוע חללים ריקים תחת המרצפת אשר עלולים להישבר עקב חוסר תמיכה.)
לאחר כיסוי המרצפת בתערובת הרצף יהפוך אותה ויניח אותה על מצע החול. באמצעות דפיקות בידית עץ הרצף ימקם את המרצפת בדיוק למפלס הרצוי על פי חוט ההנחה שמתח קודם.
לאחר הנחת השורה הראשונה על פי חוט ההנחיה הרצף יקבל את נקודת הייחוס לשורה הבאה מהשורה הקודמת תוך שהוא נעזר בפלס מים.

במקרים של ריצוף חוץ כדוגמת מרפסות גגות וכדומה הריצוף אינו מפולס לגמרי אלה בשיפועים המאפשרים את ניקוז המים לנקודת הניקוז.

אם סיום הנחת הריצוף חשוב להרטיבו ולתת לו 3 - ימים לייבוש סופי לפני שאפשר לדרוך עליו.

לאחר שהרצפה יבשה יש למלאת את המישקים (החריצים אשר בין אריחי הריצוף - פוגות בלעז) על ידי רובה. רצוי לנקות את שאריות הרובה קצת לפני ייבושה הסופי באמצעות ספוג לח.

הנחה על משטח מפולס:

בשיטה זאת ממלאים את תשתית הריצוף במדה מתפלסת; זוהי תערובות שיוצקים על התשתית ובסופו של התהליך מקבלים משטח מפולס וחלק לגמרי.
על משטח המידע מדביקים את האריחים עם דבק אריחים מיוחד. יתרונותיה של השיטה:
ההנחה פשוטה יותר ומדויקת.
המצע אינו סופג או סופח מים כדוגמת מצע חול.
חסרונות השיטה:
עלויות גבוהות יותר.
אין הרבה רצפים בארץ שמיומנים בשיטה זאת.

הנחה על משטח ריצוף קיים:
במקרים בהם יישנה רצפה קיימת ניתן לשקול הדבקת מרצפות על המצע הקיים. יחד עם זאת יש לקחת בחשבון את התקורה הנוספת שתהיה לנו בקיצור דלתות להתאמתם לגובה הריצוף החדש.
לא כל רצפה ישנה מתאימה להדבקה מחדש, רצפה ששקעה או שיש בה המון מרצפות שבורות אינה מתאימה להדבקה.

רצפות רטובות:
רצפות רטובות הנן משטחי ריצוף המיועדים למקומות רטובים כגון מרפסות חדרי אמבט וכדומה. במקרים של רצפות רטובות חשוב לבצע איטום קפדני טרם ההנחה.
השיטה המומלצת ביותר לרצפות רטובות הנה הדבקה על מדה מתפלסת.
רצוי לבחור אריחים בעלי עיבוד מחוספס לרצפות רטובות על מנת למנוע החלקה.

עם סיום הריצוף והרובה יש לכסות את הרצפה בקרטונים או בלוחות גבס עד לסיום עבודות הבניה בבית בכדי למנוע מהרצפה לספוג נוזלים או נזקים מכנים.

ליטוש משטח הריצוף:

לאחר סיום עבודות הבניה בחלק מסוגי הריצוף ניתן ללטש את האבן לקבלת החלקה סופית. בסוגי אבן בהם נרצה להדגיש את חספוס מרקם האריחים לא יתבצע ליטוש.

איטום משטח הריצוף:

בכל סוגי האבן הטבעית יש לבצע איטום באמצעות סילר. הסילר הינו חומר נוזלי הנספג באבן ולאחר ייבושו אוטם את האבן ומונע ממנה לספוג נוזלים.
את טיפול הסילר יש לעשות כ 3 חודשים לאחר הנחת הריצוף וזאת על מנת לאפשר לאדים הנוצרים כתוצאה מתהליך כימי בתערובת ההדבקה לצאת החוצה. בתקופה זאת הרצפה עשויה לשנות מעט את גוונה עקב האדים הנפלטים מלמטה. לאורך כל תקופת ההמתנה יש להקפיד שלא לשפוך נוזלים על משטח הריצוף כדי למנוע הכתמה. כמו כן בתקופה זאת ננקה את משטח הריצוף באמצעות מטלית לחה ללא חומרי ניקוי ונדאג לייבשה מייד לאחר מכן. לאחר שטיפול אטימת האבן באמצעות סילר יסתיים נקבל משטח ריצוף עמיד בפני ספיגת נוזלים




תחזוקה שוטפת:


והכתמה. טיפול סילר תקופתי נעשה בטווחים של בין שנה למספר שנים בהתאם לסוג ואיכות הסילר.
מידי שנה יש לבדוק חזותית את מצב הרובה אשר בין האריחים ולבדוק שלא קיימים מקומות עם פיצוצים וסדקים אשר פוגעים באטימות משטח הריצוף. במידה ומוצאים מקומות כאלה יש להסיר את הרובה מהמקום הפגוע ולאטום מחדש. הדברים הנ"ל נכונים לכל משטח ריצוף לרבות קרמיקה, שיש, וכדומה.


שאלות ועזרה:

אתם מוזמנים לשלוח אליי דוא"ל בכל שאלה המתעוררת אצלכם.
בנוסף תוכלו לבקר אותנו בפארק האבן כדי להתרשם בצורה מוחשית מסוגי האבן השונים ולקבל כל מידע הדרוש לכם על מנת לבצע את תהליך הריצוף בצורה חלקה. הקלק לקבלת דרכי הקשר לפארק האבן.



אייל שליבובסקי.



www.stones-park.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ריצוף אבן טבעית שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]