חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ירושה המשך ממאמר קודם - מאמר זה 3 מתוך 3





    קישורי טקסט (לפרטים)




ייעוץ משפטי בנושא תמ"א 38 ללא תשלום
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: itSMF ITIL בני קמין ISO 20000

נושא המאמר: ITIL הוא ה-ERP של ה-IT
מאת: בני קמין   שמור מאמר למועדפים

בתחילת הקריירה שלי עבדתי כמנהל תפ"י (פיקוח הייצור) במפעל תעשייתי. מפעל אמיתי, עם פחים גדולים וברגים, עם מכבשי ענק ומנופים. עבודה קשה, רחוק מהיי-טק, עם מוצרים גדולים וממשיים. אז עוד חשבתי שאיחורים באספקות זו גזירה משמיים, כי תמיד לפני מועד האספקה היינו נשארים בלילה כדי לגמור את העבודה. היינו ננזפים ע"י הלקוח וההנהלה, ולמדתי לחיות עם זה.

ויום אחד נתגלה האור: אז קראו לזה MRP, היום ERP.
זו הייתה מערכת מידע ש"פתאום" עשתה לנו סדר בתהליך הייצור: קודם כל היא התחילה ברשימת ההזמנות והדרישות שקיבלנו מהלקוח. עד אז לא הייתה לנו מול העיניים רשימת כל המוצרים שאנחנו צריכים לספק החודש, ולכן בסוף כל חודש היינו מופתעים. המערכת החדשה דרשה מאיתנו לנהל עבור כל חלק שייצרנו – באיזה שלב בייצור הוא נמצא, לאיזו גרסת שרטוט הוא מתאים. ניהלנו כל שינוי שעשינו, וכך נמנעה פסילה של מאות חלקים שלא התאימו זה לזה.
התחלנו לעבוד עם כלי חזק שנקרא "עץ מוצר". זה היה תיאור היררכי כיצד מורכב המוצר הסופי, איך החלקים מתחברים זה עם זה. עד אז – רק במשרד הטכני ובמחלקת הרכבה סופית ידעו את זה.
ובמשך הזמן, מערכת ניהול הייצור חסכה לנו מיליונים: הורדנו הוראות עבודה בזמן המתאים, עם שרטוטים שנבדקו ונמצאו מתאימים. תכננו מראש את הזמנות הרכש, ובכך חסכנו מלאים עצומים שהעמסנו במחסנים לפני תחילת כל פרוייקט.
כיום אף מנהל ייצור לא יסכים לעבוד ללא מערכת ERP. זה באופי שלנו: אנחנו לא יכולים לראות חלק מתכתי שנזרק לפח בגלל טעות בגירסת השרטוט. אנו נלחמים בחירוף נפש כדי למנוע פסילת כל גרם של פלדה, ועושים ועדת חקירה לכל חרט שהיה מעורב ב"אסון" שכזה.

בעולם ה-IT זה הרבה יותר פשוט.
ב-IT אין ועדות חקירה. אמנם אף אחד לא יודע מהי התצורה של רכיבי התוכנה במערכות ה-IT, ואיש אינו יודע מהם הקשרים שבין מערכת למערכת – אבל אנחנו ישנים טוב בלילה. טכנאי יכול להפיץ עדכון תוכנה, להשבית חצי ארגון, וכולם – לומדים לחיות עם זה. מאות שעות עבודה הולכות לאיבוד, אך זה לא "אסון". זה "כוח עליון".
האמת? בשביל מה צריך לנהל את השינויים? הרי תמיד ישנו איזה "אלכס הגאון", הקוסם של אגף המחשב, שעובד כל הלילה ופותר ברגע האחרון את כל הצרות. לרוב. הרי ממילא החבר'ה בהנהלה לא מבינים שום דבר במחשבים, ומספיק שנגיד להם ש"הייתה בעיה ב-Router שמחבר את ה-DMZ עם ה-FireWall" כדי להבטיח ששוב הם לא ישאלו שאלות, וימשיכו את חייהם בלי להתעניין מה קורה מתחת למכסה המנוע.
ואני מכיר את זה. זו אותה ההרגשה לעבוד בעיניים סגורות, בדיוק כמו שפעם עבדנו במפעל ללא מערכת ERP.

נשאלת השאלה: מדוע מנהלי ה-IT לא יכולים ליהנות ממערכת ניהול כמו ERP?
והתשובה היא: אפשר. בעולם מרבית מנהלי ה-IT נהנים ממעין "מערכת" שנקראת ITIL. זוהי איננה מערכת אמיתית, אלא סט של תהליכי עבודה. נכון, ITIL זו איננה מערכת סקסית ומרשימה כמו SAP, ואין לה מסכים יפים כמו ל-Oracle Appl.. זו שיטת עבודה שמשתמשת בכלים זולים ופשוטים (יחסית ל-SAP): כלי Service Desk, קצת שו"ב, CMDB וכלי ניהול שינויים. מאחר ולב המערכת הוא יישום של שיטות ונהלים מסודרים - מרבית מנהלי ה-IT בארץ פוחדים לקפוץ על העגלה. אסור לשכוח שמרבית מנהלי ה-IT בארץ הגיעו מהצד הטכנולוגי. "טכנואידים" שכאלה אינם מוכנים בכלל לשמוע על תהליכים, ונהלים זו מילה גסה.

ומה יש ב-ITIL שכל כך מזכיר מערכות ERP?
קודם כל ITIL מביא את המיקוד במוצר הסופי: שירותי ה-IT. לפי ITIL כל ניהול ה-IT מבוסס על כך שנכיר את ה"מוצרים" שאנו מספקים ללקוחות: שירותי IT. וכמו שב-ERP יש "עץ מוצר" ב-ITIL יש את עץ המערכת / עץ השירות העסקי. כמו שב-ERP מנהלים את תצורת מערך הייצור, גם ITIL דורש ניהול שכזה. כל שינוי – יתועד, כל מוצר סופי – ייבדק לפני המסירה. לכל בעיה נפתח קריאה, נעביר לטיפול, נוודא פתרון מוצק. בעיות חמורות יותר יועברו לטיפול הנדסי מסור.
ITIL, כמו ERP, מביא שקיפות ניהולית. אם עד היום עיקר הידע היה אצל אנשי התפעול והפיתוח, שרק הם ידעו איך בנויים שירותי ה-IT - לאחר שמיישמים ITIL ניתן לקבל מידע זה מה-CMDB. ממש כמו מ"עץ המוצר". ואפשר להפיק מזה תועלת רבה.

השוואה בין העולמות: (*)
עולם ה-ERP והמודולים של SAP עולם ITIL ותהליכי אספקת שירותי IT
SD - מכירות והפצה (Sales & Distribution) ניהול אירועים (Incident + Service Mgmt)
כלים לניהול המשרד הטכני (כגון Project System) ניהול בעיות (Problem Mgmt)
ECM – ניהול שינויים הנדסיים (Enterprise Change Mgmt) ניהול שינויים (Change Mgmt)
PP – תכנון וקידום הייצור (Production Planning) ניהול השחרור לייצור (Release Mgmt)
VC – ניהול תצורה (Variant Configurator) ניהול תצורה (Configuration Mgmt)
SCM – ניהול שרשרת האספקה (Supply Chain Mgmt) ? ניהול רציפות (Continuity Mgmt)
FI – חשבונאות וספק ראשי (Finance Accounting) ניהול פיננסי (Finance Mgmt for IT Services)
MM – ניהול מלאי חומרי גלם (Materials Mgmt) ניהול הקיבולת (Capacity Mgmt)
PM – תחזוקת מתקני ייצור (Plant Maintenance) ניהול הזמינות (Availability Mgmt)
QA - ניהול האיכות (Quality Mgmt) ניהול רמת השירות (Service Level Mgmt)
*(הטבלה עם פירוט מלא של המודולים והתהליכים נמצאת באתר www.ITIL.co.il)

מסקנה: ITIL הוא ה-ERP של ה-IT
ERP ו-ITIL נועדו לעזור למנהל לטפל בתפעול שגדל והתרחב מעבר ליכולת הניהול בעזרת פנקסים וניירות.
נכון, ERP עוסק בייצור, ו-ITIL בשירות. ERP עוזר לתפעול עצמו, ו-ITIL עוזר להגדיר תהליכי תפעול IT. כל אחד מהם מאפשר ניהול תפעול של מערכות ענק, ומסייע למנהל לעמוד במטלות שלו: ייצור מוצרים או אספקת שירותי IT, עם מעקב מלא אחר התצורה, ברציפות ובזמינות גבוהה.
מכאן – שמתודת ITIL היא ה-ERP של ה-IT !

יחידת המחשב ומערכות המידע (ה-IT) היא זו שאחראית להכנסת הכלי המרכזי לניהול הארגון והעסקים: ה-ERP. בעזרת כלי שכזה מתנהלים כל משאבי הארגון: ניהול ההזמנות והמוצרים, ניהול הפיתוח והשינויים, ניהול התצורה והייצור, ניהול פיננסי, ניהול הרכש והמלאי, ניהול התחזוקה וניהול האיכות. ברוב החברות בארץ, פרוייקט ה-ERP הוא הפרוייקט הגדול והמורכב ביותר שנעשה ע"י ה-IT, ולמרות שאנשי ה-IT "נוגעים באור" – הם לא נהנים ממנו.
מסתבר שתמיד הסנדלרים יחפים... היכן ה-ERP של ה-IT? מדוע דווקא ל-IT אין כלי ניהול? רגע, בעצם יש שיטה לניהול ...


www.itil.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י בני קמין שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]