חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
בר יוגורט – רעיון מתוק ובריא לאורחים שלכם





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: יחסי ציבור יעל לוטן לוטן תדמיות ציבור

נושא המאמר: צעד צעד בעקבות קהל היעד
מאת: יעל לוטן מנכ"לית לוטן תדמיות   שמור מאמר למועדפים


צעד צעד בעקבות קהל היעד


בעבודת יחסי הציבור זיהיתי את מה שאני מכנה "סינדרום ההפצה" אני מתכוונת לכך שקיימת נטייה לחשוב שצריך "להפיץ כמה שיותר לכל מקום" פעולה מהסוג הזה מעידה בדרך כלל על חוסר מקצועיות ומתוך כך פספוס של המטרה ב-50% לפחות.

לכל מוצר יש את קהל המטרה שלו, כאן אינני מחדשת דבר. אך בכל זאת הדבר הכל כך "ברור" הזה לא מיושם כלל וכתוצאה מכך נוצר בזבוז זמן ואנרגיה לכיוון הלא נכון.

במהלך פגישות עם לקוח פוטנציאלי אני שואלת מיד מי הם קהלי המטרה על מנת שאוכל לדעת איך לעשות את עבודת יחסי הציבור על הצד הטוב ביותר.

מהו "קהל" או "ציבור"?

אתה שומע "הציבור", כוכב אומר "הקהל שלי" אתה מסתכל במילון ואתה מוצא ש"ציבור" ו"קהל" פירושם קבוצה כללית או מאורגנת של אנשים.
ישנה הגדרה מיוחדת למילה "קהל" שאיננה נמצאת במילון אך נמצאת בשימוש בתחום יחסי הציבור. "קהל" הוא מונח מקצועי אצל אנשי יחסי ציבור. אין פירושו האספסוף או ההמונים. פירושו "סוג של ציבור". עבור יחצ"ן מקצועי, האוכלוסייה הנרחבת מתחלקת לקהלים נפרדים. כפי הנראה, החלוצים הראשונים בתחום יחסי הציבור היו צריכים להשתמש ב"קהלים" כבר ב-1911 כשכמה מהטקסטים הראשונים על יח"צ נכתבו. אבל הם לא עשו זאת. הם השתמשו לצורך התקשורת שלהם במונח "ציבור" במשמעות של סוגי קהל שונים.

לכן לא תמצא את זה במילונים כמונח מקצועי של יחסי ציבור. אך ללא ספק מוטב שתבין טוב טוב את המונח הזה ותכניס אותו לאוצר המילים שלך לצורך שימוש אחרת תעשה יותר שגיאות ביח"צ משניתן יהיה לחשב בקלות במחשב..
הקהל המוטעה מסתכם לכדי כ-99 אחוז מהטעויות בפעילויות של יחסי ציבור, ומוביל לסיבה העיקרית לכישלונות ביח"צ.

אם כן, מהו קהל?
בשפת היח"צ השתמש תמיד במונח "ציבור" עם מילה נוספת. לא קיימת מילה נפרדת עבור "ציבור" ביחסי ציבור. איש יחסי ציבור מקצוען לעולם אינו אומר הציבור או הקהל בהא הידיעה.
ישנו "ציבור הקהילה", שפירושו אנשים המתגוררים בעיר ואינם מאוגדים באופן אישי לשום קהל מיוחד אחר. ישנו "ציבור השכירים" שפירושו האנשים שעובדים עבור הפירמה. ישנו " ציבור בעלי המניות", שפירושו האנשים שיש להם מניות בחברה, ישנו "קהל בני העשרה" שפירושו האנשים מתחת לגיל עשרים. בקיצור ישנם מאות סוגים של קהלים.








התעניינות משותפת או מאפיין מקצועי או מעמדי משותף, דמיון כלשהו בקרב קבוצה מיוחדת הם אלו שקובעים את סוג הציבור או הקהל.

אדם שמיישם יחסי ציבור זקוק לחלוקה זאת לקבוצות מאחר שהוא יכול לצפות שלכל סוג של קהל יהיו תחומי עניין שונים. לפיכך הקידום שהוא מפנה איליהם חייב להיות מתוכנן באופן ספציפי לכל סוג של קהל.

בעולם יחסי הציבור אין ילדים – ישנו "קהל הילדים". אין בני עשרה ישנו "קהל בני העשרה".

אדם שמשתמש ביחסי ציבור לא חושב במונחים של המונים. הוא חושב במונחים של סוגי קבוצות בקרב ההמונים.
יחסי ציבור הם פעילות שקשורה בהצגתו של דבר וכן בקהל. בדיוק כפי שדרך עבודתנו היא להעביר הודעה לעיתונות עבר העיתונאי אשר פונה לסוג מסוים של קהל.

אדם המשתמש בטכניקות של יח"צ עורך סקרים במונחים של קהלים ספציפיים. לאחר מכן הוא מציג את החומר שלו באופן שישפיע על אותו קהל מסוים. הוא לא מציע סיפורים על כיסאות גלגלים לקהל גיל העשרה, או פרסום של מיקי מאוס לציבור הקשישים.

כל הדברים המוצעים לציבור צריכים להיות ערוכים להגיע לקהל מיוחד. כאשר מערבבים ביניהם נכשלים.
מי שאינו מבין את המושג הזה של קהלים יוכל להחטיא לגמרי. הרי "ציבור הפושעים" לא ייכנס לאקסטאזה מ"הגיבורים בכחול"...

יחסי ציבור מקצועיים מכוונים אל ציבור מיוחד ספציפי אשר עבר סקר קפדני שנקרא "קהל".
כאשר מבינים את זה ניתן לתפוס את הנושא של יחסי ציבור. כאשר משתמשים בכל במומחיות ניתן להיות מקצוענים בתחום של יחסי ציבור.
כל מי שמשתמש ביחסי ציבור צריך למצוא את הקהלים המדויקים שלו. ייתכן שיהיו לו כמה סוגים נבדלים.
לאחר מכן עליו לערוך סקר ולעבור על התגובות של כל אחד מהסוגים השונים ואז לתכנן ולעצב את התקשורות שלו ואת הצעותיו לכל אחד מהם.

הוא שולח את המסר הנכון אל הקהל הנכון בכל מקרה. עשויים להיות תריסר מסרים שונים אם קיימים תריסר קהלים שונים. כל אחד מהם נכון עבור אותו קהל.

המסר הנכון בצורה הנכונה לקהל הנכון משיג את התוצאה מסר לא נכוון לקהל הלא נכון פשוט עולה כסף רב ואינו משיג תוצאות.
אם ברצונך להשיג תוצאות, דע מי הם הקהלים שלך!

מבוסס על עבודותיו של ל.רון. הבארד








www.lotan.org.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יעל לוטן מנכ"לית לוטן תדמיות שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]