חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עיצוב חדרי ילדים כנישה פופולארית וחשובה - עיצוב חדרי ילדים - עיצוב חדר ילדים - חדרי ילדים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס הכנסה הסכם טופס פרטים

נושא המאמר: הסכם בעניין שומת מס הכנסה ומע"מ - האיחוד
מאת: אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]

נישומים ועוסקים רבים מגיעים עם שלטונות מס הכנסה ומע"מ להסכמות באשר לגובה ההכנסה החייבת ובאשר לגובה העסקאות המדווחות בהתאמה.

סעיף 145(א)(2)(ב) לפקודת מס הכנסה (להלן: " הפקודה") וכן סעיף 152(א) (הסכם לאחר השגה) הם הסעיפים שמכוחם מוקנית הסמכות לפקיד השומה להגיע להסכם עם הנישום לגבי גובה הכנסתו החייבת. בחוק מע"מ, מוקנית הסמכות לקביעת המס בהסכם בסעיף 79(א) וכן סעיף 82(ב) (לאחר השגה). רבים המייצגים אשר מנהלים דיונים מול רשויות מס הכנסה וחותמים בעת הגיעם להסכם על טופס 1258.

טופס זה אשר כותרתו " הסכם בענין שומת מס הכנסה" הוא הטופס אשר בו נרשמות ההכנסות המוצהרות מול ההכנסות השונות כפי שנקבעו בהסכם. אולם, כבר כאן יובהר כי קיים טופס נוסף והוא טופס 1258א, אשר כותרתו " הסכם בענין שומת מס הכנסה ומע"מ" (להלן: " ההסכם המאוחד").

לאחרונה מדובר רבות בתקשורת על איחוד בין האגפים של מס הכנסה ומע"מ אך לא רבים מנצלים את האיחוד הקיים כבר, הלכה למעשה, בטופס ההסכם.

מתוך עיון בטופס של ההסכם המאוחד עם רשויות המס ניתן להפיק במקרים רבים תועלת לטובת הנישום כאשר חותמים גם על הסכם בעניין מע"מ עם תוספת מחזור או בלעדיה, תלוי בנסיבות העניין.

לדעת הכותבים, הסכם כזה משנחתם, הריהו מחייב גם את שלטונות מע"מ ולא ניתן לחזור ולדון בשנים אלו בעניין המחזור שנקבע כבר בהסכם.

טופס ההסכם המאוחד שונה מטופס ההסכם הרגיל של מס הכנסה. כבר לעניין הפרטים ניכר הבדל. יש להוסיף בנוסף למספר התיק במס הכנסה גם את מספר העוסק או השותפות לענין מע"מ.

כמו כן, נקבע כי הדיונים שנעשו הם לעניין שומות מס הכנסה וקביעת מע"מ. בפירוט התוספות למוצהר, יש לקבוע גם את הבסיס לחיוב נוסף לצורך מע"מ.

יש לדעת כי, בטופס 1258א של ההסכם המאוחד יש צורך לחתום על הצהרה (החתימה היא של הנישום ו/או בא כוחו) כי למיטב ידיעתו של החותם, תיק העוסק אינו נמצא בהליכי בקורת או חקירה במע"מ וכי לא נערכה שומה במע"מ לתקופת ההסכם.

כמו כן, החותם ו/או המייצג מצהירים כי אין לעוסק חשבוניות מס בגינן הוא יגיש ויתבע ניכוי מס תשומות לתקופת ההסכם. הצהרה זו עליה חותם הנישום ו/או בא כוחו מעידה כאלף עדים על כך שרשויות מע"מ מחויבות להסכם שנחתם, אך ורק במידה ולא קיים הליך ביקורת או חקירה.

זאת ועוד, בהסכם המאוחד קובעים את המחזור החייב במע"מ אולם לא נקבע מס התשומות לתקופה זו.

השאלה היא, האם חתימה על ההסכם מחייבת גם לענין מס תשומות? על פי הצהרת הנישום ו/או בא כוחו, בה הם מתחייבים שאין חשבוניות מס נוספות שבגינן יתבעו את ניכוי מס התשומות לתקופת ההסכם, הרי שגם לרשויות מע"מ לא יכולה לקום הזכות לדרוש את בדיקת התשומות לאותה תקופה.

רצוי לבחון כל מקרה ומקרה לגופו, שכן בל נשכח שתוספת מחזור מיידית לצורך מע"מ בנוסף על מס הכנסה, גוררת אחריה חיוב במע"מ בשיעור הקבוע בחוק, מתוך תוספת המחזור שעליה הוסכם.

פקיד השומה בעת השידור של הסכם מאוחד כאמור, משדר בנוסף להסכם על ההכנסה החייבת גם את גובה התוספת לצורך מע"מ (מדובר בשדה מיוחד) ואילו רשויות מע"מ מוציאות שומה בהתאמה לעוסק על פי ההסכם המאוחד.

הכותבים מעירים כאן, כי כנראה האיחוד בין מס הכנסה למע"מ מתגלה כאן הלכה למעשה.



רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]







מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]