חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הנהלת הארוויזיון מאמצת את "גישת מס הכנסה הישראלי" באשר לרשות הפלשתינאית - הרשות הפלסטינאית - רשות המיסים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס הכנסה דיווח לרשויות תכנון מס עו"ד מיסים

נושא המאמר: מי חייב לדווח לרשות מס הכנסה על תכנון המס שביצע? כיצד יש לדווח על כך לרשויות המס?
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]


אין זה סוד, כי מטרתם של משקיעים רבים היא להרוויח כסף, אשר בסופו של יום ייכנס לכיסם ללא תשלום מס, או למצער, יכנס לכיסם תוך תשלום מס מופחת ככל האפשר. השגת המטרה של אי תשלום מס או תשלום מס מופחת לפקיד השומה, יכולה להיעשות במסגרת חוקי המס הפיסיקאליים עצמם, תוך ניצול הוראות החוק והפרצות הקיימים בהם.

בתיקון מס' 147 תוקן סעיף 131 לפקודת מס הכנסה, המסדיר את חובת הגשת הדו"חות השנתיים. בעקבות התיקון, נוסף לפקודה סעיף 131 (ז) המקנה לשר האוצר סמכות לקבוע פעולות שהן תכנוני מס החייבים בדיווח, אופן והיקף הדיווח. ביום 1.1.07 נכנסו לתוקפן תקנות מס הכנסה (תכנון מס החייב בדיווח) (הוראת שעה), התשכ"ז - 2006 (להלן: "התקנות"), המונות רשימה של תכנוני מס אשר טעונות חובת דיווח לרשויות המס.

מהוראות התקנות ניתן ללמוד מהן אותן פעולות של הנישום, המוגדרות כתכנון מס, החייבות בדיווח לרשות המיסים. לדוגמא, מכירת נכס לקרוב, שנוצר בה הפסד של 2 מיליון ש"ח לפחות, שקוזז, כולו או חלקו, בשנת המכירה או בתוך 24 חודשים שלאחר שנת המכירה, מכירת נכס לאחר,בהתקיים תנאים הקבועים בתקנות, מחילת חוב לאדם קרוב ועוד.

רשות המיסים פרסמה את נוסחו של טופס מס' 1213, אשר באמצעותו יש לדווח לרשויות המיסים אודות תכנון מס שבוצע על ידי הנישום. על הנישום המעורב בפעולת תכנון המס חלה חובה למלא טופס זה ולצרפו לדו"ח השנתי המוגש מטעמו. חשוב להדגיש, כי למס הכנסה ניתנה סמכות לשום את תוצאות הפעולות שהוגדרו כתכנוני מס החייבים בדיווח בהתעלם מתכנון המס. עוד ברצוננו להדגיש לעניין זה, כי ישנה חשיבות רבה להבנת התקנות לא רק בכדי למלא את הטופס האמור, אלא גם בכדי להבין איזה פעולה נחשבת כתכנון מס ועליה כאמור, חלה חובת דיווח לרשויות המס.

אי דיווח על תכנון מס בו הנישום חייב בדיווח יגרור מספר סנקציות, כגון הטלת קנס מנהלי, הטלת "קנס גירעון" בשיעור של 30% מסכום תכנון המס, כאשר בוצע תכנון מס החייב בדיווח (ולאחר מכן, לאחר סיום כל ההליכים לרבות ההליכים בבית המשפט, הסתבר כי אותו תכנון מס מהווה עסקה מלאכותית) וחמור מכך, הנישום חושף עצמו באי דיווח כאמור לפתיחת הליכים פליליים נגדו (והעונש המרבי עליה הוא עד שנה מאסר או קנס של עד כ - 26,000 ₪ או שניהם), מכיוון שלא כלל תכנון מס החייב בדיווח.

משרדנו מאמין, כי לאור חובתם של נישומים לדווח על תכנוני מס אותם הם עתידים לבצע, טוב יעשו לו יתייעצו עם מומחה מס/עו"ד הבקיא בתחום המיסים, בכדי לעמוד השאלה האם הפעולה שבצעו הנה בגדר תכנון מס ואם לאו וחשוב מכך, ומכאן יוכלו אותם נישומים לדעת האם חובת הדיווח בגין הפעולה שבצעו חלה עליהם.



רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]

www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]