חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עקרון המינוף





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חלומות טלויזיה סיוטי לילה חרדות

נושא המאמר: חלומות וטלויזיה
מאת: רונית נשר   שמור מאמר למועדפים

דרך החלום - רונית נשר


האם תכניות הטלויזיה משפיעות על חלומותינו? - זוהי שאלה המופנית אליי כמעט מדי יום.
דרך מספר חלומות אקטואליים אנסה להציג את תשובתי.

אודליה, אמא לאסף בן 8 וירדן בת 11, מספרת שלאחרונה מופיעים אצל ילדיה חלומות זוועה על מחבלים, פצצות, מלחמה, מטוסי מלחמה. "אנו צמודים לחדשות, מכיוון שגם אני וגם בעלי מאד מתעניינים במה שקורה. הילדים מצטרפים ויושבים איתנו, ובתום החדשות הם הולכים לישון. ירדן מתעוררת בבוקר בעייפות גדולה ומספרת שבלילה רדפו אחריה מחבלים. אסף לפעמים מתעורר בלילה ומבקש שנשב איתו כי חלם על מטוסי קרב או פצצות בקניון. אני שואלת את עצמי האם אנו מאפשרים לילדינו לראות יותר מדי חדשות, או שבמילא הם חשופים לזה דרך שיחות עם חבריהם? האם כדאי להגביל את הצפייה שלהם בחדשות, בתקופה זו, האם זה אכן משפיע על החלומות ועל איכות השינה שלהם?"

ובכן אודליה, חששותייך מוכרים להורים רבים ואינך היחידה המתלבטת בסוגייה זו. הטלויזיה אכן משפיעה מאד - הן על רמת החרדה בקרב ילדים ומבוגרים, והן על הסמלים הויזואליים שהילדים מפנימים אל תוך שנת החלום שלהם.

את אומרת שהם במילא חשופים למידע בין חבריהם - לדעתי זה לא מדויק. אם תקשיבי לשיחות ילדים בתקופה זו - משחק המחשב החדש, או אלילי הנוער של קטנטנות - מעסיקים אותם יותר. גם כשהם מדברים על "המצב" השיחות לא מאופיינות בפרטים אותם מראים בטלויזיה. שידורי החדשות מאפשרים לילד להיות כאילו נוכח בזירת האירוע. עבור ילדים צעירים, גם צפייה "מרחוק" עלולה להשאיר סממני חרדה כאילו היו באירוע עצמו.
לכן אין פלא שאסף וירדן, הצופים אתכם בחדשות הערב ומיד אח"כ הולכים לישון, חולמים על האירועים האחרונים אותם ראו רגע לפני.

כמובן שלא צריך לשקר ולמנוע מהם מידע, אך לדעתי אין צורך לחשוף אותם ליותר מדי תמונות אימה.
במידה וכן ראו חדשות - מומלץ לעשות הפרדה ברורה בין הטלויזיה לשעת השינה - כלומר לכבות את המקלט, לקרוא ביחד סיפור, לשחק במשהו מרגיע, לתרגל דמיון מודרך או הרפייה לפני השינה - כך יש יותר סיכוי שהשינה תהיה יותר רגועה.

הסתכלו אתם על השעתיים האחרונות לפני השינה שלכם - אלו הם השעות המשפיעות על חלומותיכם ואיכות השינה. כמובן שמי שהולך לישון עם טרדות היום יום, ימצא את עצמו מוטרד גם בלילה. כמו שאני תמיד אומרת - אל תאמינו לי, אלא נסו בעצמכם:
רעיון לניסוי אחד: שכבו בעיניים עצומות והרפו את הגוף. הקליטו מראש על קלטת 3 סוגי מוזיקה שונים והשמיעו אותם ברצף (למשל - מנגינה מרגיעה, מוזיקת תופים קצבית ושיר ישראלי ישן) כל סוג - 2 דקות. שימו לב האם קצב הנשימה משתנה עם החלפת המוזיקה, האם המחשבות מקבלות אופי שונה, והאם הדימויים מתחלפים.
ניסוי לילי נוסף: במהלך השבוע הקרוב - שלושה לילות ברצף לכו לישון לאחר צפייה בחדשות, ושלושה לילות הבאים לכו לישון ללא טלויזיה ובשעה שלפני השינה עסקו בפעילות שמרגיעה אתכם.
מילת המפתח היא - הפרדה והרפייה לקראת שינה (קורס טוב של דמיון מודרך ו/או מדיטציה יכול להיות לעזר רב!).

אשמח לשמוע תגובות, לילה טוב וחלומות נעימים!

רונית נשר
www.ronitnesher.com

www.ronitnesher.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רונית נשר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]