חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עיצוב אלבום בת מצווה אומנותי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חשבוניות מס מס הכנסה עו"ד מיסים חשבוניות מס פיקטיביות

נושא המאמר: חשבוניות מס פיקטיביות ע"פ חוק מע"מ
מאת: אלי דורון, עו"ד, יפעת גוטמן, משפטנית [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד, יפעת גוטמן, משפטנית [email protected]

פירוש למושג שבכותרת לא תמצאו באף חוק, אלא בפסיקת בתי המשפט אשר ברצונם ליתן ביטוי להוצאתן של חשבוניות מס כוזבות, אשר אינן משקפות נכונה ונאמנה את העסקה שבוצעה, הנחילו לנו את המושג 'חשבונית מס פיקטיבית'. בחשבונית כזו אין התאמה בין הנתונים המופיעים על גבי החשבוניות הללו לבין מה שאירע בפועל, לעיתים מופצות חשבוניות בגין עסקה שמעולם לא אירעה. דוגמא לכך ניתן ללמוד מהפרסומים הרבים המופיעים חדשות לבקרים באתר של רשות המסים. רק לאחרונה פורסם שם, כי חברה נחשדת בהפצת חשבוניות פיקטיביות בסך המוערך במיליוני שקלים.

לאור הפרסומים הרבים אודות רעה חולה זו הפוקדת את מדינתנו, החליט משרדנו לשים דגש במאמר זה על המשמעות של הפצת חשבונית פיקטיבית מזווית הראיה של האזרח הקטן שבסופו של יום נפגע מכך, על הענישה הנהוגה בבתי המשפט ולבסוף ליתן לכם מספר עצות, כיצד להתמודד עם מכת מדינה זו.

המשמעות של מתן חשבוניות פיקטיבית הינה הלכה למעשה פגיעה באוצר המדינה, משום שדיווח שקרי ושגוי למס ערך מוסך משמעו הקטנת הערך המוסף המגיע לאוצר המדינה ופועל יוצא מכך, ובראיה רחבה יותר, פגיעה בכל אחד ואחד מאיתנו.

המנפיק חשבונית פיקטיבית מסתכן לא רק בענישה אזרחית כגון פסילת ספרי העסק, אלא גם בענישה פלילית קשה. בהקשר זה ראוי לציין, כי השאיפה של בתי המשפט בישראל היא למצות את הדין עם עבריין המס ולהענישו בחומרה, לאור הפגיעה בציבור בכללותו. יפים לעניין זה דבריו של בית-משפט העליון ברע"פ 512/04 מוחמד בן נבהאן אבו עבייד נ' מדינת ישראל, פ"ד נח(4) 381, 384: "בית-משפט זה חזר והדגיש לאורך השנים את החומרה שבה יש להתייחס לעבריינות כלכלית, ועבריינות מס בכלל זה, נוכח תוצאותיה ההרסניות למשק ולכלכלה ולמרקם החברתי, ונוכח פגיעתה הקשה בערך השוויון בנשיאת נטל חובות המס הנדרש לצורך מימון צרכיה של החברה ולפעילותן התקינה של הרשויות הציבוריות. העבריינות הכלכלית, ועבריינות המס בכללה, איננה מסתכמת אך בגריעת כספים מקופת המדינה.

היא פוגעת בתודעת האחריות המשותפת של אזרחי המדינה לנשיאה שוויונית בעול הכספי הנדרש לסיפוק צורכי החברה, ובתשתית האמון הנדרשת בין הציבור לבין השלטון האחראי לאכיפה שוויונית של גביית המס – פגיעה הנעשית לרוב באמצעי מירמה מתוחכמים, קשים לאיתור."

לאור רעה חולה זו ולאור מקרי הפצת חשבוניות מס פיקטיביות, ניתן להצביע על מספר מאפיינים לאבחונה של חשבונית פיקטיבית, כאשר העיקריים שבהם הם מקרים שבהם האדם שמואשם בהפצת החשבונית הפיקטיבית כלל לא היה צד לעסקה, מקרים בהם מדובר בעסקה בדויה אשר מאחוריה מעולם לא התקיימה העסקה המדווחת וכאמור מעלה מכאן בראשית מאמרנו, חשבונית שאינה משקפת נכונה ונאמנה את העסקה (רישום טובין אחרים מאלה שנמכרו בפועל, דיווח על כמויות טובין שגויות, מחיר שונה לטובין ועוד).

בע.פ. 1723/97 ש.ע. בע"מ נ. מד"י, מיסים י"ג (1) עמ' ה -390, בע"מ 398, ניתן לראות, ולו בזעיר אנפין, את התייחסותו של בית המשפט לסוגיית החשבוניות הפיקטיביות באופן ספציפי: "...על מעשי מרמה מסוג אלה כמעט ניתן לומר הקלות הבלתי נסבלת של הביצוע לעומת הקושי הבלתי יתואר של התפיסה. אין פשוט מהנפקת חשבוניות פיקטיביות ולכאורה אין גם ניזוק מהן, שהרי מספק החשבונית מרוויח, הקונה מרוויח ומי שמפסיד הוא רק אותו גוף ערטילאי וחסר ממשות שנקרא מדינת ישראל".

אחת הדרכים להתמודד עם תופעת החשבוניות הפיקטיביות, היא לבדוק מול רשויות מס ערך מוסף האם קיים בכלל מספר תיק מע"מ לעוסק העומד מולכם. דרך נוספת היא לבדוק לפרטי פרטים את אמיתותם של הנתונים הרשומים על החשבונית (מחיר הטובין, סוג טובין, כמות הטובין, שם המוכר/העוסק). המלצות אילו אולי נראות לחלקכם טריוויאליות, אך התמודדות עם התופעה לאחר מעשה בדיעבד, היא קשה שבעתיים.


רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]



www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד, יפעת גוטמן, משפטנית [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]