חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מהפך המרגלים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: רשויות המס מס הכנסה רוכשי דירות מכירת דירות

נושא המאמר: תיקון חקיקתי מקנה לרוכשי דירות שנפגעו עדיפות על פני רשויות המס, כמו גם, תגבור בטוחות מול היזם / המוכר.
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

בעוד כחודש יכנס לתוקפו תיקון חוק המכר (דירות) (הבטחת השקעות של רוכשי דירות) (תיקון מס' 5) שמטרתו להגן על זכויותיהם של רוכשי דירות ולהבטיח את השקעתם הכספית הגדולה. הצורך בתיקון חוק המכר ובהגנה על הרוכשים דירות מקבלן נבע ממקרים רבים של הונאות בביצוע עסקאות מכר דירות, דוגמת "פרשת חפציבה".

התיקון בחוק מגן על זכויות הרוכשים במספר מישורים:

1. החוק ערב התיקון קובע כי על הקבלן המוכר להעניק בטוחות לרוכש הדירה לאחר תשלום 15% ממחיר הדירה. התיקון קובע כי על הקבלן לתת את הבטוחות כבר לאחר תשלום 10% ממחיר הדירה. מחיר הדירה על פי התיקון כולל כל סכום שהקונה התחייב לשלם בחוזה המכר, לרבות שכר טרחת עורך דין וכל חיוב שנקבע בחוזה המכר בקשר לרישום הדירה על שם הקונה.
2. התיקון יאפשר לרוכש הדירה לממש את הבטוחות שקיבל בכל מקרה בו לא נמסרה לו הדירה בתוך שמונה חודשים לאחר מועד המסירה שנקבע בחוזה המכר. זאת להבדיל מהמצב כיום המאפשר את מימוש הבטוחות רק במקרה של חדלות פירעון המוכר.
3. נקבע כי לא ניתן יהיה להמיר את הבטוחות הכספיות שינתנו בחלופות חפציות, כל עוד הדבר לא נקבע מפורשות בחוזה המכר.
4. כספים שהחזרתם הובטחה לקונה כאמור, יהיו צמודים בדרך שבה הוצמדו הכספים שמשולמים למוכר על פי החוזה, או לחלופין בהעדר מנגנון שכזה בחוזה, יהיו צמודים למדד תשומות הבנייה.
5. כאשר כספי התשלום לא הובטחו כנדרש, לא יוכל הקונה לשלם תשלומים על חשבון הדירה, גם אם הוא הסכים לכך בחוזה המכר, אלא בשיעורים שנקבעו בתקנות.
6. עוד הוחלט כי תינתן עדיפות לרוכש הדירה לגבות את כספו על פני עדיפותה של המדינה בגביית המס מעסקת המכר וזאת מקום שאין בידי הרוכש בטוחה כספית.
7. כמו כן, הורחב סעיף העונשין כך שכל קבלת תשלומים מקונה בניגוד להוראת תיחשב עבירה מצד המוכר.

הוראות החוק, אשר יכנסו לתוקף ביום 6.10.2008, יחולו על כל חוזה אשר יחתם לאחר תאריך זה ולא יחולו על חוזים באופן רטרואקטיבי.

מאמר זה אינו ממצה את הסוגיה שבנדון עד תום ומאמר זה אינו נועד לשמש תחליף לייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית. אנו ממליצים לכם להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום המיסים, בכדי שיפרוש בפניכם את הסוגייה העולה על כל היבטיה.





רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




www.adviser.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]