חיפוש מאמרים

11715 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מעקבים





    קישורי טקסט (לפרטים)




חפש עסקים למכירה
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תכנון אסטרטגי עסקים קטנים עסקים גדולים

נושא המאמר: תכנון אסטרטגי, השוני בצורך וברמת המורכבות בין עסקים גדולים לעסקים קטנים
מאת: ד"ר רמי סחייק   שמור מאמר למועדפים

באמצעות דיון בצורך ובאופן שבו נבדל התכנון האסטרטגי בעסקים קטנים מזה שבעסקים גדולים, המאמר השלישי בסידרת המאמרים העוסקים בתכנון אסטרטגי, משמש למעבר מדיון בתכנון אסטרטגי ככלל לניתוח המתמקד בתכנון אסטרטגי בעסקים קטנים. עד אמצע שנות השבעים לא היה בידול בהגדרת תכנון אסטרטגי. עסק קטן נתפס כחברה גדולה מבחינת הצורך בכלים הניהוליים הדרושים להצלחתו, למעט העובדה, שפעולתו הנה בנפחים קטנים יותר. מאמצע שנות השבעים, ניתן להבחין בשינוי גישה ובכך שחוקרים מבחינים בהבדל - הן בצורך והן ברמת המורכבות - של תכנון אסטרטגי בעסקים קטנים. (1980) Lindsy and Rue; (1975) Hofer ציינו, כי גודל הפירמה הוא משתנה חשוב שיש לתת עליו את הדעת כאשר רוצים לעצב תכנון אסטרטגי יעיל. התכנון האסטרטגי, כפי שהוא מיושם בחברות גדולות, אינו מבטיח תוצאות דומות בהכרח כאשר הוא מיושם על עסקים קטנים ויתכן אף שאינו מתאים עבורם. (1981) Welsh and White טענו, כי למרות ההנחה הרווחת בקרב מנהלים, כי עסק קטן דומה לחברה גדולה - מלבד העובדה שיש לו מכירות קטנות יותר, נכסים מצומצמים יותר ומספר עובדים קטן יותר - הרי שעסק קטן הנו ישות עצמאית והוא זקוק להתייחסות מוגדרת לגבי הפעלת הכלים הניהוליים שבו. (1983) Thurston טען במאמרו "האם על עסקים קטנים לתכנן תכנון רשמי?", כי מנהלים בעסקים קטנים יכולים לנקוט בכמה גישות, החל מתכנון לא רשמי ללא כתיבת תוכניות ועד תכנון רשמי מלא כולל כתיבת תוכניות. הצורך בהתייחסות ייחודית לתכנון אסטרטגי רשמי בעסקים קטנים מקבל משנה תוקף כאשר בודקים את היישום בפועל של תכנון אסטרטגי רשמי בעסקים קטנים. (1961) Hestings חקר 106 פירמות מתחום הייצור לגבי יישום התכנון ובעיות בתכנון. נמצא, כי התכנון ברוב העסקים הקטנים היה בלתי רשמי. בעיות מרכזיות הקשורות בתכנון נבעו מעצם הנעת תהליך התכנון, כמו גם הקצאת זמן לטובת תכנון. (1974) Still בדק תשעים ושתיים פירמות מתעשיות הייצור והבניה לגבי אופן ההתנהגות כלפי תכנון אסטרטגי הממצאים היו כדלקמן: א. תכנון אסטרטגי בוצע באופן לא סדיר ולא מקיף. ב. התכנון התאפיין בצורה של תוספות ולא סקירה מאורגנת. ג. מעט מאוד אנשים עסקו בתהליך התכנון. ד. יעדי הפירמה נלקחו בחשבון לעיתים רחוקות. ה. החיפוש אחר חלופות היה נטול יוזמה והנטייה הייתה לצמצם את החיפוש לחלופות נוספות ברגע שנמצאה חלופה טובה. (1972) Cohn and Lindberg בדקו 197 פירמות, 106 עסקים קטנים ו - 91 חברות גדולות, מטרת המחקר הייתה למצוא ולהגדיר את ההבדלים מבחינה ניהולית בין עסק קטן לחברה גדולה. החוקרים מצאו, כי: א. תכנון הייתה הפונקציה הקשה ביותר ליישום בעסקים קטנים. ב. קביעת יעדים הייתה הנקודה החלשה בתכנון בעסקים קטנים. ג. תכנון בעסקים קטנים צרך השקעת זמן משמעותית. (1975) Shuman חקר ארבעים ואחת פירמות מתחום הייצור, המחקר ניסה לתאר תכנון לטווח ארוך בעסקים קטנים. מסקנותיו היו: א. התכנון היה בלתי רשמי, לא מובנה ולא סדיר. ב. התכנון נתמך במידע בלתי מספיק ובלתי מושלם. (1984) Robinson and Pearce יחסו את אי התכנון האסטרטגי, לחוסר זמן, ידע מוגבל בכל תהליך התכנון, חוסר מומחיות, חוסר אמון ופתיחות. (1985) Sexton and Van Auken הבחינו במחקרם, כי רק מיעוט מכלל העסקים הקטנים משתמש בתכנון אסטרטגי וגם אלו שמבצעים תכנון, הרי שקשה להם לשמור על עקביות בתכנון לאורך זמן. מן האמור עולה, כי קיימת בעיה של יישום תכנון אסטרטגי רשמי (כתוב) בעסקים קטנים, בשל חוסר זמן, ידע והתמחות. כאשר מבוצע תכנון, הרי שרמת הביצוע של התכנון לוקה בחסר. תכנון אסטרטגי בעסקים קטנים, שומא עליו שיביא בחשבון את היתרונות והחסרונות, היכולות והמגבלות של עסקים קטנים. במאמרים הבאים נעמיק את הדיון באשר לתכנון אסטרטגי בעסקים קטנים בשני אספקטים, האחד – האם יישומו של תכנון אסטרטגי בעסקים קטנים מניע מהלך שבו רמת הביצועים עולה. השני – תכנון אסטרטגי בעסק הקטן בשיטת השלבים.

small-medium-enterprise.blogspot.com/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י ד"ר רמי סחייק שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  עסקים למכירה | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון | מטבחי יוקרה | חבל זגוריה | זמן טיסה |  הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 



ארטיקל מאמרים 2015 - 2006  clickgoseo@gmail.com מנוע חיפוש מאמרים ארטיקל, כבר בן 8 שנים!

After almost a year of wearing a Rolex Submariner rolex replica uk 114060 watch, I've come to at least one conclusion - this is a darn tough timepiece to beat. To own a Rolex watch for many replica watches sale people is an aspiration. The power of the Swiss company is that it has created a demand for the name, in many ways, more so than the products they produce. People often come to me and rolex replica say, "Ariel, I want a Rolex." I usually respond with, "OK, what Rolex do you want?" The answer is, "I don't know, that is why I need your rolex replica help, I need you to help me choose one." The message there is that Rolex is a company whose image in many ways is louder than its products. But at aBlogtoWatch, product is everything. The good news is that when it comes to product, Rolex watches rolex replica sale rarely let you down. If anyone asks me why Rolex is such a successful brand I often point out that "their products are actually really good."