חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
עשר סיבות טובות לעריכת צוואה- חלק א'





    קישורי טקסט (לפרטים)




חבילות נופש באיטליה : סורנטו, אגם קומו, גארדה ועוד..  אתונה
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: עבודה חו"ל מכה מכירות

נושא המאמר: מכה של אפשרויות לעבודה בחו"ל
מאת: מורן הרשוקביץ   שמור מאמר למועדפים

עשרות אלפי ישראלים יוצאים מדי שנה מעבר לים לטובת עבודה. צעירים אחרי צבא, אחרי התואר ובמהלכו – מוצאים עניין בעבודות מזדמנות, שהופכות לעיתים לעבודות קבועות. במהלך השהות ניתן להגיע לרווח מהיר יחסית, לטייל ולחוות את החיים והתרבות במדינה זרה. סיכום על התופעה, האפשרויות וטיפים לכל מי שחושב להתחיל לארוז מזוודה.

לעיתים, מספיק לומר את המילה חו"ל והאסוציאציה המתבקשת תמיד נקשרת לקסם חיובי וייחודי. אם זה טיול, חופשה, תרבות והתנתקות מהשגרה בארץ – כל אלה מספיקים כדי להיכנס לאווירה ולדמיין. המרחק בין הדמיון לבין המציאות טמון בדרך-כלל בעלויות הכספיות הגבוהות הכרוכות ביציאה להרפתקה ממושכת מעבר לים. לכן, לא פלא שעשרות-אלפי ישראלים מדי שנה מוצאים את הפתרון ביציאה לעבודה בחו"ל, כשהם משלבים בד"כ את חוויית המגורים בארץ זרה ולעיתים אף ממשיכים בטיול בזכות הכסף שהם חסכו.

התפלגות הגילאים שיוצאים לעבוד בחו"ל:
12% גילאים 18-28;
48% גילאים 20-24;
40% גילאים 24-28
מעטים מאד האנשים שנשארים בחו"ל לאחר גיל זה

עבודה בחו"ל זה לא רק עגלות

רוב הצעירים שעובדים בחו"ל עובדים בעיקר במכירות. לעומת-זאת, ההזדמנויות העומדות בפני צעירים הרפתקניים, הן רבות. בין העבודות הרבות שמוצעות, ניתן למצוא עבודות ייחודיות במיוחד, דוגמת: מנהלי לודג' באפריקה, עובדים בקזינו, דייגים באלסקה, עובדי-קטיף באוסטרליה, מדריכי צלילה בניו-זילנד, מאבטחים באוניות נופש, שיפוצניקים בפרוייקטים גדולים ועוד.

התפלגות התעסוקה בחו"ל מצביעה שאכן, מכירות הן התחום השולט בהיצע וביקוש העבודה, אך כרבע מהישראלים מוצאים את דרכם בעבודות אחרות וייחודיות:
78% עגלות ומכירות;
5% מובינג;
4% אופר/ מטפלת;
2% מארחות (בעיקר ביפן);
2% מדריכים;
9% אחר: מנהלי לודג', יועצות יופי, קטיף, דייג, אבטחה, דוגמנות, יהלומנים, שיפוצים, מלצרות, ברמנים ועוד.

טיפים חשובים לפני שבוחרים במה לעבוד

> האם אתה מכיר באמת את המעסיק? קל למצוא מידע שכזה באינטרנט. בדקו את שם המעסיק, שם החברה, עיסוקה ומהי מידת הצלחתה. ניתן גם להתרשם מחוויות של לקוחות מהמוצרים/השירותים אותם החברה מספקת וחוויות של עובדים שעבדו בחברה או בתחום.
> הכן את עצמך לעבודה. למדו על התחום, השירותים והמוצרים שאתם נדרשים לספק/למכור/לשרת. ידיעה על התחום, הענף והמתחרים – יכולה להעניק לכם יתרון על-פני עובדים אחרים, דבר שיכול לבוא לידי ביטוי בהגדלת ההכנסות ולבולטות שיכולה לתרום לקידום מהיר.
> עבוד במה שאתה רוצה ולא היכן שאתה רוצה. אל תמהרו לקפוץ על כל עבודה שמציעים לכם בחו"ל רק בגלל שהמיקום הוא טוב. העבודה, שתתפוס את רוב שעות היום שלכם לאורך זמן, היא המרכיב העיקרי בחוויה ולכן חשוב שהעבודה תתאים לכישוריכם ויכולותיכם יותר מאשר המקום שחלמתם לגור בו.


כל העולם מונח לפניכם

רוב העבודות מוצעות בעיקר בארצות-הברית ואנגליה, אבל לא רק. אלה הפכו להיות מדינות אטרקטיביות במידה רבה בזכות העובדה שאנגלית היא שפה שישראלים מתמצאים בה, ברמות כאלה ואחרות. אבל ארה"ב היא לא המדינה היחידה שדוברת אנגלית וישראלים רבים מוצאים את עצמם עובדים במדינות שהם לא חשבו עליהן קודם, דבר שמעצים את החוויה שלהם.

התפלגות התעסוקה בחו"ל, ע"פ המדינות, באה לידי ביטוי באופן הבא:
32% ארה"ב;
20% אנגליה;
20% מערב אירופה (למעט אנגליה);
14% קנדה;
9% אוסטרליה;
5% שאר העולם.

טיפים חשובים לפני שמגיעים למדינה שבה אתם מתכוונים לעבוד

> הכירו את המקום. לימדו על המדינה שאתם הולכים להתגורר בה. התַרבות שונה ממדינה למדינה ולא רק מבחינת השפה. היכרות עם התרבות המקומית, העיר שבה תבלו את רוב שעות היום ואפילו האזור הספציפי בו אתם הולכים לעבוד – יכולים לעזור לכם בהתאקלמות מהירה יותר ובהשתלבות טובה יותר מבחינה אישית, חברתית ותעסוקתית.
> הכינו מראש את כל המסמכים הדרושים. גם כשהעבודה חוקית, זכרו שאתם אורחים במדינה שבה אתם עובד. בשל כך, דאגו להצטייד בכל האישורים הנחוצים (דרכון, ויזת עבודה, רשיון ובחלק מהמקומות – פנקס חיסונים) על מנת שלא תיתקלו בבירוקרטיה מקומית שתעבוד לרעתכם. כמו-כן, רצוי שיהיה אתכם כרטיס טיסה המעיד על כוונתכם לצאת מהארץ בתום תקופת האשרה.

אז מה עם הכסף?

גם בעבודה זמנית כמו עבודה בחו"ל ניתן לחסוך לא מעט כסף. כמו-כן, קיימות גם אפשרויות קידום, אשר טומנות בחובן העלאה משמעותית במשכורת. רצוי לחפש עבודות בטווח הזמן והחסכון האידיאלי למרות שלכם, אך יש לזכור שמדובר בהערכה בלבד ורבים מהישראלים נשארים תקופה ממושכת יותר ממה שתכננו מראש. יש לתכנן את עלויות המחיה בהתאם למטרות שהצבתם לעצמכם, מכיוון שהפיתוי הוא גדול ויכול לפגוע בחסכונות שרציתם להגיע איתם לארץ או לטיול שלאחר-מכן. לעומת-זאת, רבים מהישראלים עובדים בחו"ל בשביל חוויית המחיה בחו"ל, כך שהכסף לא מהווה שיקול לחיסכון, אלא להפך.

רווחים אפשריים בעבודות השכיחות ביותר בחו"ל, בממוצע:
מכירות: 12-35 אלף בחודש;
מובינג/דייג/קטיף: 12-18 אלף בחודש;
מטפלת/אופר: 4,000 בחודש לא כולל רכב ומגורים;
מארחת/גיישה: 12-25 אלף בחודש.

טיפ חשוב למקסם את הרווחים

> הציבו מטרות. חשוב להציב מטרות בחיים. קבעו לעצמכם את היעד מראש, מבחינת היקף העבודה, זמן השהות והסכום שתרצו לחסוך. הדברים הללו יכולים להשתנות בהתאם לנסיבות, לטובה או לרעה, אך הגדרה מראש של מטרות אלה – תוכל לסייע לכם בהשגת יעדיכם ובביקורת עצמית אחר הגדרתם מראש.

מתי חוזרים -או- לא הכל ורוד

רוב הישראלים יוצאים לעבוד בחו"ל לתקופה קצרה ומוגדרת. הסיבה לכך היא החזרה לסמסטר הבא בלימודים הוא הרצון להגיע לסכום מסוים במטרה לטייל לאחר-מכן. כמו-כן, למרות כל הקסם שקיים בחו"ל, עדיין מדובר בתקופה לא מבוטלת של הסתגלות לעבודה בלחץ, התאמה לתרבות ומחייה עם אנשים נוספים ויש לקחת מרכיבים אלה בחשבון.

התפלגות תקופת השהות של צעירים בחו"ל לטובת עבודה:
10% חוזרים מהר (פחות משלושה חודשים) בשל געגועים או קשיי הסתגלות;
75% 3-6 חודשים, בעיקר בתקופת המכירות בחגים (יוני-דצמבר);
15% טווח ארוך, מעל חצי שנה, בעיקר צעירים שקודמו לתפקידי מפתח.

טיפים חשובים להסתגלות קלה יותר

> התכוננו לתקופת הסתגלות. השבועיים הראשונים הם תקופת ההתאקלמות. רוב החברות משקיעות מאמצים רבים כדי לוודא "נחיתה רכה" של העובדים וקליטה טובה ונעימה. בתקופה זו הכירו את האנשים ואת העבודה. השתדלו לא להטיל ספקות בתקופה זו, מכיוון שהדבר יקשה עליכם להחליט את ההחלטה הנכונה. וזכרו: כל ההתחלות קשות.
> קחו אתכם משהו מוכּר מהבית. הכל הולך להיות חדש במקום אליו אתם נוסעים. ההרגלים מהבית, אשר יוצרים אצלנו את הביטחון והנוחות שמאפיינים את חיינו – לא יהיו קיימים שם. היערכו לכך מראש והביאו אתכם ספר שאתם אוהבים, משחק או מחברת לכתיבה. תמונות משפחתיות עוזרות אף-הן. דאגו לשמור על קשר עם חבריכם וְודאו שיש להם את כתובת המייל שלכם, הטלפון שלכם בחו"ל (אם יש,) ואת שם המשתמש שלכם ברשת חברתית או בתוכנת מסנג'ר כזו או אחרת. אפילו חטיפים ייחודיים לארץ – יכולים להוות נחמה בהתאקלמות הראשונית.

קדימה, לארוז את המזוודה

חשוב להכין את עצמכם לקראת חוויה שכזו ולזכור שאכן מדובר בחוויה, לעיתים חד-פעמית. דאגו לבחור את החברה שמתאימה לכם, העבודה שתעניין אתכם והאזור שמרתק אתכם להיות בו. חשוב גם לבחור את חברת ההשמה הנכונה, אשר יכולה לתרום מניסיונה בכל הקשור לדרישות, להכנות ולסיוע במידת הצורך.


מורן הרשקוביץ, מנכ"ל שותף באתר מכה,
הפורטל הגדול ברשת לעבודות וטיולים בחו"ל
www.maka.co.il

maka.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מורן הרשוקביץ שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]