חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הרחקת יונים!





    קישורי טקסט (לפרטים)




חפש עסקים למכירה בתחום קידום אתרים
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שיווק וקידום אתרים באינטרנט מרצה לקידום אתרים קידום אתרים בגוגל

נושא המאמר: קישורים פנימיים
מאת: זהר עמיהוד   שמור מאמר למועדפים

קישורים פנימיים

רבות דובר על חשיבותם של קישורים. אבל, בעוד רוב הדיונים והעצות עוסקים בקישורים המפנים אל האתר שלך (backlinks), מוזנח תחום שלם של קישורים פנימיים (internal links) שיש לו חשיבות רבה. מנועי החיפוש, הסורקים את כל הדפים באתר, יודעים לערוך מיפוי קישורים: אלו דפים באתר מפנים לאלו דפים פנימיים באתר. ולמה זה חשוב?

זה חשוב בדיוק באותו אופן בו יש ערך וחשיבות לקישורים מבחוץ המפנים את האתר. נאמר ויש דף באתר שלך שאין לו קישור מסרגל הניווט באתר: לא זה שלמעלה, למטה או בצד. איך יגיע אליו הגולש? כמה לחיצות בעכבר יש לעשות מדף הבית כדי להגיע לאותו דף? והשאלה הגדולה היא כמה קישורים מפנים אליו מתוך האתר עצמו.

נניח ובאתר יש כמה אלפי דפים. ביניהם יש דף אחד שיש אליו חמישה קישורים פנימיים, כלומר, קישורים מדפים אחרים באותו אתר. קישור אחד חייב להיות כדי שהדף יהיה חלק מהאתר ותתאפשר לרובוט של מנוע החיפוש להגיע אליו, אבל גם חמישה קישורים זה לא משהו! מיעוט הקישורים (חמש זה מעט) אומר למעשה שהדף הזה אינו חשוב.

נכון שקישורים חיצוניים (backlinks) לאותו דף מסוים נחשבים יותר מקישורים פנימיים, אבל אם באתר שלך יש מעל 2,000 דפים (כמו שיש לי) אני מניח שיהיה קשה מאוד להביא קישורים מבחוץ לכל כך הרבה דפים באתר. לכן, כדאי להתאמץ ולהוציא יותר מקישורים פנימיים משתי סיבות: האחת, יש לנו את זה בהישג יד (רק צריך זמן לתכנון וגם לביצוע) והסיבה השנייה היא שלא צריך לבקש מבעלי אתרים שיועילו בטובם ויעשו קישורים אל האתר. בדרך כלל ניתן לעשות זאת לבד ולפעמים להיעזר במפתח האתר.

הדפים המקושרים בסרגלי הניווט הם בדרך כלל דפי הקטגוריות ולכן הניווט באתר הולך למטה בעץ ולמעלה בעץ: הניווט מתחיל בקטגוריה ראשית עובר לתת קטגוריה ומשם לעוד תת קטגוריה של תת-קטגוריה ולבסוף מגיע לדף. אם זהו הקישור היחיד לאותו דף, אז הסיכויים לזכות בלוטו יותר גדולים מסיכוייו של דף זה להראות בתוצאות החיפוש. צריך להוסיף יותר קישורים פנימיים מדפים אחרים באתר אל אותו דף. במילים אחרות שיהיו עוד נתיבים להגיע אליו.

לקישורים פנימיים יש גם השפעה על זמן השהייה של הגולש באתר. הרבה מלקוחותי חשבו שהגולש ימצא כבר את דרכו וינווט בעזרת סרגלי הניווט שהם תכנו עבורו למעלה, בצד וגם למטה. כמה הם הופתעו לטובה במונחים של זמן שהייה באתר ובמונחים של מספר דפים נצפים, כאשר הם הוסיפו עוד ועוד קישורים פנימיים בחלק התוכן של הדף.

הגולש מצפה שיאמרו לו בפירוש מה לעשות, גם ללחוץ על קישור. הרבה דפים באינטרנט מסתיימים בלא כלום. קראת את הדף עד סוף ושם בתחתית אין שום קריאה לפעולה. מה הגולש אמור לעשות? מי שבשלב זה מתחיל לספר סיפור: "עכשיו יש לגלול את הדף למעלה, ללחוץ על... ואחר כך ללחוץ על.." או מי שמצפה שהגולש ילחץ פעמיים על לחצן חזור (Back) ואז על קישור..." מאבד את הלקוח. הלקוח הגולש באינטרנט רוצה שיקחו אותו הלאה, שיתנו לו קישור שעליו הוא ילחץ כדי להמשיך ולנווט. אם הגולש צריך לעצור ולחשוב על הפעולה הבאה שעליו לעשות, מרבית הסיכויים שהוא ינטוש!

קרה שנכנסתם לחנות בגדים בקניון, שוטטתם בין המדפים, אולי גם נגעתם בסחורה. המוכרת בחנות היתה עסוקה בשלה ואתם יצאתם מהחנות מבלי לקנות. קרה? בטח קרה! בודאי זכור לכם שנכנסתם לחנות בגדים אחרת בקניון. התחלתם לבחון מכנסים ואז הגיע המוכר שעזר לכם לבחור מכנסים וגם הוביל אתכם לקנות חולצה ואחר כך עניבה וגם בקופה הוא עוד הציע לכם עניבה מהמהמממת! זה בדיוק התפקיד של הקישורים, לקחת אתכם ביד מדף לדף ואת הקישורים האלה צריך 'למכור' לא סתם לשים קישור בתקוה שהגולש יבין מה עליו לעשות.

כדי שהקישור יהיה משמעותי לגולש וגם למנועי החיפוש יש לתת תשומת לב לטקסט הקישור. לטקסט כמו: "לפרטים נוספים..." או "לחץ כאן להמשך" יש משמעות מעטה מבחינת הגולשים ושום משמעות מבחינת מנועי החיפוש. ניתן ללמוד מטקסט הקישור click here. אם תחפשו אחר הביטוי click here במנוע חיפוש תגיעו לאתר של חברת adobe יצרנית הפורמט pdf ולמה? כי ברחבי האינטרנט יש אלפי ואולי עשרות אלפי מופעים בהם הטקסט click here מקושר לדף מסויים באתר של חברת adobe. מה הבין מכך מנוע החיפוש? שהנושא של הדף באתר חברת adobe הוא... click here.

סיכום
לדף עם מעט קישורים פנימיים יש סיכויי קלוש, אם בכלל, להופיע במקום ריאלי בתוצאות החיפוש של מנועי החיפוש. למעשה הדף הזה "קבור" באתר. צריך לתכנן איזה דפים יופיעו בתוצאות החיפוש ואליהם להפנות הרבה, ככל שניתן, קישורים פנימיים.


--
זהר עמיהוד, יועץ עסקי לנושאי שיווק וקידום אתרים באינטרנט. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובג'ון ברייס הדרכה מקבוצת מטריקס בנושאי שיווק באינטרנט. תואר ראשון כלכלה וניהול, תואר שני במינהל עסקים מטעם אוניברסיטת תל-אביב, מוסמך מטעם חברת מיקרוסופט, מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".
052-8200895
www.read4free.co.il/im.htm



www.read4free.co.il/im.htm


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י זהר עמיהוד שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]