חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
על מנת לבחור את השם האולטימטיבי לעסק, אפשר גם ללכת הפוך. 5 טיפים ובוחן קצר





    קישורי טקסט (לפרטים)




התאמת זוגיות

קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הסכמי ממון הסכם ממון גירושין הסכם נישואין

נושא המאמר: זוגיות חד מינית והסכמים לחיים משותפים מאמר 1 מתוך 3
מאת: אווה שדה ענבר מגשרת   שמור מאמר למועדפים

זוגיות חד מינית והסכמים לחיים משותפים- ישראל 2006

האם בני זוג מאותו מין יכול שיעשו הסכם חיים משותפים שיקבל תוקף של בית משפט?

מהי המשמעות של תוקף כזה? מהו הסכם חיים משותפים והאם הוא כה חיוני?

בעבר, רק בני זוג הנשואים אורתודוכסית הוכרו כמשפחה וכבני זוג. "דלת" הפורמליסטיקה נפתחה כאשר פסק בית המשפט העליון, בפרשת זמר, כי ידועים בציבור הינם בני זוג וקבע כי ניתן יהיה לאשר הסכם ממון בין ידועים בציבור בבית המשפט לעיניני משפחה. פסיקה זו החלה לסדוק את המונח "משפחה" השמרני במטרה לתקן את האפליה הקיימת ולהכיר במשפחות מודרניות שונות. הפסיקה החדשה הכירה בחרויות הטיבעיות של כל פרט לבטא את זהותו בבחירת בן או בת זוגו ובהקמת משפחתו.הדרך למימוש האישי של כל חירות וזהות עוד ארוכה אולם בהחלט אנו צועדים בדרך האבנים הצהובות לעבר יעד זה.

הסכם לחיים משותפים

מעמד משפטי:

החוק והפסיקה בישראל עדיין אינם רואים בקשר הזוגי בין בני זוג בני אותו מין כבני זוג נשואים לצורך הכרה בזכויות או חובות הקמות לזוגות הטרוסקסואלים מכוח הדין. נישואין בישראל הם עדיין בסמכות הבילעדית של הרבנות שאינה מכירה בנישואין (מכל סוג שהוא) שאינם אורתודוכסים. אומנם, מערכת המשפט במדינת ישראל מכוח המשפט הבינלאומי הפרטי, הכירה בנישואין אזרחיים של בני זוג הטרוסקסואלים שנערכו בחו"ל ובנישואים קונסולריים שנערכו בארץ. אולם עדיין הרישום במרשם האוכלוסין אינו פתוח לכל מגוון טכסי הנישואין. לדבר יש משמעות עצומה מבחינה מישפטית; חובות וזכויות שונות המוכרות מכוח החוק לא מוכרות במערכות יחסים אלו. הפסיקה כיום מתפתחת מתוך מגמה של שיוויון ומניעת אפליה בין בני זוג הנשואים על פי חוק לבין אלו שאינם.

במקרים של נישואים בני אותו מין, נישואים אלו לא הוכרו בישראל. אולם, נישואין באחת מהמדינות שבהן החוק מאפשר נישואין בין בני זוג מאותו המין כמו קנדה, ספרד, הולנד בני הזוג רשאים להירשם במרשם האוכלוסין, כנשואים כפי שנקבע בפסק-הדין שניתן בבג"צ 1779/99 פלונית נ' שר- הפנים, פ"ד נד (2) 368, אשר חייב את שר הפנים לרשום את בת זוגה של האם הביולוגית של הקטין כהורה מאמץ על-פי פסק-דין שניתן במדינת קליפורניה. הפערים שיוצר החוק מול מציאות קיימת מציבה רף חשיבות גבוה להסכם חיים משותפים אשר בא להגן ולשמור על התא המישפחתי מיוחד ויחודי זה; בני הזוג מסדירים זכויות וחובות בכל מגוון סוגיות חייהם המשותפים ולאחריהם.

בתי המשפט בישראל קבעו כי ניתן יהיה לאשר הסכמי ממון או הסכמים לחיים משותפים של בני זוג מאותו המין, כדברי הש' גרניט:

"אין חולק כי אין מניעה בדין הישראלי לאשר הסכם על-פי סעיף 3 (ג) לחוק ביהמ"ש לעיני משפחה, בין בני-הזוג הבאים: בני-זוג שנישאו כדין בישראל; בני-זוג שנישאו בישראל שלא כדין (בנישואים פרטיים); בני-זוג אזרחי המדינה ותושביה שנישאו בחו"ל; בני- זוג שנישאו בישראל בנישואים קונסולאריים; בני-זוג "ידועים בציבור". ולפיכך אני קובע כי בני-זוג חד-מיני החיים ביחד, מהווים משפחה ומכאן שהביטוי "בן משפחתו" שבחוק ביהמ"ש לעניני משפחה, חל גם על זוגות חד-מיניים." תמ"ש (ת"א) 6960/03 ק' צ. וי' מ. (מיום 21.11.04)

עדיין, פסיקות בית המשפט בעניין הסמכות של בית המשפט לעיניני משפחה לאשר הסכמים לחיים משותפים בין בני זוג מאותו המין, הן סותרות; לאחרונה אישר בית המשפט המחוזי הסכם כזה והיועץ המישפטי לא הביע התנגדות שההסכם יאושר (ע"מ 1317/05 מיום 17 במאי 2006).

המשך מאמר זה במאמר מספר 2 מתוך 3


www.megasheret.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אווה שדה ענבר מגשרת שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]