חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ענייני ירושה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: דיאטה תזונה נכונה הרזיה השמנה

נושא המאמר: דיאטת האדם הקדמון לעומת הדיאטה המודרנית
מאת: נעמה, מאמנת תזונה אישית   שמור מאמר למועדפים


לפני כ 40,000 שנה, האדם הקדמון השיג את המזון באופן שונה ממה שאנו משיגים אותו כיום. תזונתו הייתה מורכבת מבשר דל שומן, עשיר בחלבון ובחומצות שומן חיוניות, פירות וירקות היו נקטפים הישר מהעץ או הישר מהאדמה והיו עשירים בכל הויטמינים והמינרלים שהאדמה הבתולית יכלה להציע.
גם כאשר עברנו לאורח החיים החקלאי לפני כ 10,000 שנה, התזונה לא השתנתה בהרבה. מגוון ותוכן המזון היו דומים לאלה של הציידים והלקטים: חיות בר וצמחים לא מעובדים ולא מתורבתים.
לפני 200 שנה חלה המהפכה התעשייתית ששינתה לחלוטין את האופן שבו המזון שלנו מיוצר ומגיע אלינו לצלחת.
אמנם מבחינת הגנום האנושי כמעט ולא חל שום שינוי. 99% מסך הגנים שלנו מקורם באבות אבותינו, עוד לפני שהפכו לאדם המודרני, מדובר במיליוני שנים. קיימות מעט מאוד דוגמאות שקשורות לשינויים גנטיים, דוגמא אחת זה אנזים הלקטז, האחראי על פירוק סוכר החלב (לאקטוז) – שנשאר בגופנו גם בבגרות, מה שמאפשר לנו להיזון מחלב גם אחרי גיל הינקות (שינוי זה נוצר בעיקר אצל האדם הלבן).
לאור העובדה שאנחנו זהים כמעט לחלוטין לאדם הקדמון מבחינה גנטית, אם נבין את צרכיו כפי שבאו לידי ביטוי באורח החיים שלו ובתזונה שלו, נוכל כך להבין גם את צרכינו במאה ה-21.
האדם הקדמון היה מותאם למזונו בשל התהליך של הברירה הטבעית, אולם השינויים שחלו בתזונה בעשרות השנים האחרונות, בעיקר בעולם המערבי, הם כל כך מהירים שהגוף שלנו אינו מסוגל לעמוד בקצב השינויים.
כ 75% מגורמי התחלואה המודרנית (סכרת, לחץ דם ומחלות לב אחרות, סרטן, השמנה, דיכאון, היפראקטיביות, הפרעות שינה וכו') קשורים בצורה ישירה ו/או עקיפה לפער שבין מה שאנחנו אמורים לאכול לבין מה שאנחנו אוכלים בפועל. חשוב להבחין, כי מחלות אלה מוכרות בעיקר בתרבות השפע המערבית וכמעט אינן מוכרות בתרבויות ציידים לקטים, שקיימות עדיין בימינו ושהרגלי החיים והתזונה שלהם דומים לאורח החיים והרגלי התזונה של האבות הקדמונים.
חשוב לציין כי המחלות המודרניות מתפתחות כיום גם בקרב ילדים ובני הנוער ולא רק בקרב המבוגרים, כך שלהשפעת הגיל אין תפקיד מכריע במערכה זו.
מכאן נובע שאם נכוון את התזונה שלנו הכי קרוב שניתן לאורח החיים הקדמוני, הן מבחינת איכות המזון והן מבחינת אופן צריכתו, נוכל למנוע או להפחית את כמות המחלות המודרניות שהחברה המודרנית סובל מהן בייחוד השמנת היתר.


דיאטת האדם הקדמון – מהם מרכיביה העיקריים?
אבותינו שחיו בסביבה יבשתית ניזונו 50%-80% מעולם הצומח ו 20%-50% מעולם החי.
אבותינו שחיו ליד מקורות מים תזונתם הייתה מורכבת מ 10%-50% דגים.
להלן מספר הבחנות בין השינויים שחלו בתזונה הקדמונית לבין תזונתנו המודרנית:
בשר
האדם הקדמון אכל בשר רזה עם 3.9% שומן וכמות גבוהה מאוד של חלבון, החיוני בבניית השרירים והרקמות בגופינו. הבשר היה רזה ודל קלוריות "הוא היה עושה פעילות גופנית" כי זה מה שהטבע דרש ממנו.
כיום נהוגים הרגלי הזנה והרבעה, מה שמגדיל את אחוזי השומן ל 25-30 אחוזי שומן! שלא לדבר על כמויות נדיבות של אנטיביוטיות והורמוני גדילה שמגיעות ביחד עם הבשר.
תזונה צמחית
חוץ מאסקימוסים ותרבויות אחרות, שלא הייתה להם נגישות לתזונה צמחית, תזונתם של ציידים לקטים התאפיינה לרוב בצריכה מגוונת של מזונות צמחיים: ירקות שורש, אגוזים, שורשים, פירות וכד'.
בתזונה המודרנית דגנים (פחמימות, לרוב ריקות) הפכו למזון הבסיסי מאז המהפכה התעשייתית ותרומתם התזונתית דלה לעומת המגוון הצמחי. כמו כן, רבים ממיני הצמחים שתורבתו מכילים יחס גבוה של עמילן לחלבון מאשר צמח הבר המקורי.
סידן
האדם הקדמון צרך 1600 גרם סידן ליום. 95% מהכמות הגיעה מעולם הצומח ורק 5% מעולם החי. האדם הקדמון לא סבל מאוסטיאופורוזיס.....
ויטמין C
לוויטמין C תפקיד חשוב בשמירה על המערכת החיסונית שלנו . תזונתו היומית של האדם הקדמון היו 400 מ"ג ביום של ויטמין C.
תאית
לתאית תפקיד מרכזי בניקוי היעיל של הגוף מרעלים ומפסולת ובמניעת מחלות סרטניות. כמות התאית בתזונה הקדמונית הייתה בסביבות 45.7 גרם. ערך זה גדול פי שלושה מהממוצע האמריקני. הבדל זה, מקורו בכמות נמוכה יותר של מזון מעולם הצומח בדיאטה המערבית, וכן בעקבות תהליכי העיבוד השונים שהמזון עובר.
לסיכום,
ללא קשר יחסי בין כמות המזון מן החי לכמות המזון מן הצומח, דיאטת האדם הקדמון נבדלת הבדל משמעותי מהדיאטה האופיינית בארה"ב היום וכן, אם כי בצורה פחות משמעותית, מהדיאטה שממליצים עליה היום תזונאים וגופים רשמיים האחראיים על הנושא.
דיאטת האדם הקדמון הייתה עשירה בויטמינים, מינרלים, חומצות אמינו חלבונים ודלת קלוריות, לעומת התזונה המודרנית העשירה בקלוריות,צבעי מאכל, חומרים משמרים, סוכרים מלחים, אך לוקה בחסר בכל הקשור לערכים תזונתיים.

מידת הקשר בין חלק מהתחלואים המודרניים לבין הדיאטה המערבית היא נושא שנוי במחלוקת, אך עדויות לקשר הדוק ביניהן הולכות ונערמות.
חוקרים רפואיים מתחומים שונים מתחילים להבין כי תזונה נכונה מונעת מחלות מטרשת העורקים ועד סרטן.
דיאטת אבותינו הקדמונים יכולה להיות נקודת ייחוס עבור תזונתו של האדם המודרני ומודל להגנה מפני "מחלות מודרניות", הגורמות היום את הנזק העיקרי לבריאות בחברתנו.
איך ניתן ליישם?
ההמלצות שניתן להמליץ לגבי התזונה שלנו הן פשוטות מאוד: המזון הקרוב ביותר לבשר ציד שעומד היום לרשותנו בצורה זמינה - אלה הם דגי ים.
מומלץ מאוד לצרוך בעיקר מזון מן הצומח, בצורה הקרובה ביותר לצורתו הטבעית ובמגוון רחב עד כמה שאפשר של צורות, צבעים וטעמים. מומלץ להקטין את השימוש שלנו בשמנים (גם הצמחיים),בסוכר, בקמח לבן, במלח ובאלכוהול.
ניסיון בן שני מיליון שנה של אבותינו הקדמונים יכול ללמד אותנו דבר מה. ניסיון זה נותן הוראות הפעלה אופטימאליות ויכול לשמש בסיס לתוכנית בריאות ארוכת שנים, אשר באמצעותה הרכב גופנו, לחץ הדם, הכולסטרול, הסוכר בדם, הכושר האירובי, הכוח והגמישות ומדדים ביולוגיים נוספים - יישארו אופטימאליים.


איך ניתן ליישם בפועל את ההמלצות במאמא הכנסי לאתרנו

www.diet-sod.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י נעמה, מאמנת תזונה אישית שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]