חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כללים לאירוע קייטרינג מוצלח





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: בורסה מט"ח לימודי בורסה שוק מט"ח

נושא המאמר: מסחר במטח
מאת: טריידנט - לימודי בורסה   שמור מאמר למועדפים

מסחר במט"ח


עולם של הזדמנויות

ברוכים הבאים אל עולם חדש של הזדמנויות. עולם המסחר במט"ח או (Forex Foreign Exchange) התגלה בפני כסוחר מקצועי במניות לפני כשלש שנים ומאז לא חדל מלהדהים אותי. בעולם המט"ח, כמו בכל תחום מסחרי אחר, כוחות ההיצע והביקוש הם אשר קובעים את מחירי המטבעות. ישנן שתי שיטות חיזוי הצופות את כוחות ההיצע והביקוש, שתיהן שונות מהותית אחת מהשנייה.

השיטה הראשונה הידועה בשם "השיטה הפונדמנטלית", מתבססת על אירועי מאקרו כלכלה אשר ידוע כי בעבר הזיזו את השוק.

השיטה השנייה "ניתוח טכני" מתבססת על חיזוי התנהגות של תצורות מחיר כפי שהן מתבטאות על פני גרפים. לאחרונה הוריד הנגיד את הריבית בישראל במחצית האחוז וכתוצאה זינק שערו של הדולר אל-על. האם יכולתם לצפות את הורדת הריבית? כמובן! הרי הכתובת הייתה על הקיר.

האם יכולתם לעשות כסף מהשינוי הצפוי? כמובן! עבור סוחר המט"ח כל אירוע מהווה הזדמנות קנייה או מכירה. אירוע כגון: "ראש הממשלה הובהל לאחר שבץ לבית החולים" אינו אומר לרוב האנשים דבר פרט למהות הרגשית הכרוכה בהודעה. עבור סוחר המט"ח זוהי הזדמנות לעסקה.

היופי במט"ח הוא הקושי לצפות את הכוון ולעיתים רבות גם הקושי להבינו לאחר שהוא התרחש. לדוגמא, בחודשים האחרונים התחזק השקל ביחס לדולר למרות שהריבית בישראל ירדה ביחס לריבית האמריקאית.

בהתאם לחוקי המאקרו כלכלה המקובלים, קיטון בריבית המקומית היה צריך לגרום להמרת שקלים לדולרים ולכן להתחזקות הדולר, אולם ההיפך הוא אשר קרה בפועל.

ניתן להסביר את התופעה בכמה דרכים: ראשית, הריבית המקומית אמנם הוזלה ביחס לריבית על הדולר אולם הריבית לטווח ארוך נותרה גבוהה. שנית, הריבית בארה"ב גבוהה אולם האינפלציה בארה"ב עומדת על כ – 2% ולכן מקטינה את אטרקטיביות הריבית.
ריבית מקומית נמוכה ואינפלציה ברמה של אפס, כנראה עדיין יותר אטרקטיבית למשקיעים. אולי התשובה להתחזקות השקל נעוצה בכניסת ה"הייטק דולרים" כתוצאה ממימושי חברות מקומיות? את כל זה אני כמובן כותב בדיעבד. בדיעבד כולנו סוחרים מוצלחים.

במציאות קצת יותר קשה, אבל גם הרבה יותר מעניין. אז מה בכל זאת מזיז את השוק? המסקנה המתבקשת : לא רק נתוני מאקרו משפיעים על שערי המט"ח. בשוק המשוכלל של היום, גורם מהותי נוסף הוא הגורם הפסיכולוגי. נתוני מאקרו אינם יכולים להסביר שינוי תוך יומי מקובל של אחוז אחד בין היורו לדולר. במקום בו החוקים אינם ברורים, נכנסים הסוחרים.

זהו המקום בו סוחרי מט"ח זריזים מנסים לעשות רווח מהיר משילוב בין גורמי המאקרו לבין פסיכולוגית ההמונים וזוהי הסיבה העיקרית לכך ששוק המט"ח הוא שוק מעניין, צבעוני ומושך כל כך.



ההיסטוריה של המט"ח


שוק המט"ח הוא השוק הפיננסי הגדול בעולם. השוק מגלגל מחזור יומי של 3 טריליון דולר, או אם תרצו תיאור מוחשי יותר לסכום בלתי נתפס זה: 3 טריליון שטרות של דולר מחוברים יחדיו מגיעים עד לירח. בניגוד לשווקים פיננסיים אחרים, המסחר במט"ח אינו מתנהל ממקום פיזי מוגדר או בבורסה מרכזית כלשהי.
מסחר במט"ח מתבצע 24 שעות ביממה ברשתות מחשבים בינלאומיות של בנקים, ברוקרים ואנשים פרטיים המחליפים מטבע אחד כנגד מטבע אחר.

מטבעות שונים מכל רחבי העולם נקנים, נמכרים ונסחרים. בעולם המט"ח כל אחד יכול לקנות ולמכור כל מטבע עם פוטנציאל שווה לעשיית עסקה מוצלחת. לדוגמא, סוחר יכול לקנות יין יפאני כאשר היין מתחזק מול הדולר ולמכור את היין לאחר ההתחזקות תמורת רווח בדולרים.

בהתחלה מדינות היו סוחרות ביניהן בשיטת סחר החליפין - "ברטר". אם מדינה אחת נזקקה לבקר והיו ברשותה מחצבים ולמדינה אחרת היה שפע של בקר וצורך במחצבים, הרי שנעשתה עסקת חליפין בה הוחלפו סחורות מסוג אחד בסחורות מסוג אחר. זה היה מסחר טהור. עסקאות חליפין שרתו את האנושות במשך מאות רבות של שנים, אולם היו להן מגבלות מובנות. בהמשך, גילו המדינות את היתרונות של שיטת החלפת מטבע. זהב וכסף היו אמצעי החליפין הפופולריים. בתחילה, מטבעות זהב וכסף שימשו כאמצעי חליפין.

איזור ידוע באנגליה בשם Hasterling היה מפורסם בייצור מטבעות הזהב ומשם גם מקור השם "לירה שטרלינג" אשר בתחילה משמעותה הייתה בפשטות: מטבע שמקום ייצורו באזור שטרלינג. עד מלחמת העולם הראשונה, בנקים מרכזיים תמכו בערך המטבע של המדינה ע"י הצמדת ערך המטבע ליתרות הזהב כסטנדרט החישוב. כסף של נייר הודפס כאמצעי חליפי לזהב ואפשר למחזיקו להמירו לזהב בכל עת. ארה"ב שמרה אז את יתרות הזהב שלה בפורט נוקס המפורסמת. עם הזמן התברר ששטרות לא מומרים בפועל בזהב ובמערכת הבנקאית מוזזים שטרות בלבד ולא טונות של זהב.

באותה העת החלו בנקים מרכזיים להדפיס כסף ללא כל קשר ליתרות הזהב שלהם. החל עידן האינפלציה.
שוק המט"ח העולמי, כפי שאנו מכירים אותו כיום, נוסד בשנת 1973 וכעת, יותר משלושה עשורים מאוחר יותר, הוא התפתח לשוק המשוכלל והנזיל ביותר בעולם. בחברת האדם נפוץ הכסף, בצורה זו או אחרת, מאז ימי הפרעונים. ידוע הוא כי חלפני המטבעות הראשונים בהיסטוריה פעלו כאן באזור המזרח התיכון. כאשר שטרות כסף הוצגו לראשונה בשווקים כהילך תשלום מקובל, החלפת המט"ח נעשתה פשוטה יותר, קלה יותר ונפוצה יותר. ההתחזקות והפיתוח של הכלכלה העולמית עודדה את המסחר בין שווקים שונים ועודדה במידה רבה את המשך התפתחותו של המסחר במט"ח.

בכדי לבסס את תחום המט"ח כפי שאנו מכירים אותו כיום, הוצגו עם השנים חוקים ושיפורים רבים. השינוי המהותי הראשון הוצג לעולם בשלהי מלחמת העולם השנייה עם חתימתו של הסכם ברטון וודס בשנת 1944.

שלוש מעצמות כלכליות מובילות של אותה העת: ארה"ב, צרפת ובריטניה התכנסו יחדיו ביער ברטון (Bretton Woods) בכדי ליצור סדר עולמי כלכלי חדש.
הסכם ברטון וודס הוא אשר קבע לראשונה כי הדולר האמריקאי (USD) יהווה הבסיס המוניטארי אשר ביחס אליו סוחרי מטבעות מכל העולם יחשבו שווי כל מטבע אחר. לפני שלטון הדולר היה הפאונד הבריטי מטבע הבסיס לפיו חושב השווי של מטבעות העולם. להזכירכם, באותה תקופה, כמחצית אירופה הייתה בחורבות בעוד שארה"ב לא ניזוקה כלל ולכן, בניסיון ליצור עולם מט"ח יציב אשר יעזור לשיקום הכלכלה העולמית, נבחר בהסכם ברטון וודס הדולר האמריקאי כמטבע היציב היחידי בתקופתו.

הסכם ברטון וודס שרד עד דצמבר 1971,חודש בו נכנס לתוקפו הסכם הסמיסוניאן (Smithsonian Agreement) אשר היווה את היסוד למסחר הנוכחי במט"ח באפשרו תזוזה מוגבלת עצמאית של שערי כל המטבעות. ב – 1978 הוסרו כל המגבלות ושערי המטבעות הורשו לנוד באופן עצמאי על בסיס כללי היצע וביקוש מקובלים. עם הסרת מגבלות התנודה, התפתח במשך השנים שוק ענקי ספקולטיבי של בנקים, ברוקרים, קרנות גידור, סוחרי חוזים עתידיים וכמובן גם סוחרים פרטיים.



איך עושים כסף מכסף?


שוק המט"ח של היום הוא שוק עולמי הנסחר 24 שעות ביממה בעיקר בלונדון, ניו-יורק וטוקיו. פרק הזמן היחידי בו נפסק המסחר במט"ח הוא בין יום שישי בערב כאשר ארה"ב סוגרת את יום העסקים לבין יום שני בבוקר בו נפתח יום העסקים בניו זילנד ואוסטרליה. מסחר במט"ח נחוץ בראש ובראשונה לצורך החלפת סחורות בין מדינות.

מדהים לגלות כי פעילות עסקית בסיסית זו מהווה היום רק חלק זעיר מכלל החלפת המטבעות העולמית. ככל שיותר ויותר סוחרים גילו את פוטנציאל עשיית הרווח במט"ח, התפתח וממשיך להתפתח בצעדי ענק השוק הספקולטיבי הגדול מכולם.

אז איך אתם יכולים לעשות מזה כסף? אין פשוט מזה. אנשי ם אוהבים לסבך פעולות פשוטות. זה לא חייב להיות כך. בשוק המט"ח החיים פשוטים בהרבה מאלו של לדוגמא שוק המניות. לדוגמא, מי שבקיא בניתוח טכני יודע שתצורות טכניות בשוק המט"ח עובדות חזק יותר ובאחוזי הצלחה גבוהים יותר מאלו של שוק המניות בעיקר בגלל המחזור הגדול המייחד את השוק. כאשר מתרחשת תזוזה מהותית בשוק המט"ח – אתם חייבים לנצל את ההזדמנות.


בכדי להבין איך סוחרים במט"ח נבין ראשית את עקרונות היסוד.
מסחר במט"ח הוא ניצול של תנודות ביחס בין שני שערי מטבעות. במסחר במט"ח מנצלים את חוזקו של מטבע מסוים אל מול חולשתו היחסית של מטבע שני. לדוגמא: החלשות הדולר אל מול היורו. אם אתם מאמינים שמגמת ההחלשות של הדולר ביחס ליורו תימשך, הרי שבאפשרותכם להרים טלפון לאיש צוות העסקים שלכם בבנק ולהורות לו בפשטות להשתמש בחלק מכספכם לצורך קניית יורו ומכירת דולר.
בשפת המקצוע אומרים בפשטות: "קנה לי יורו".
הואיל והבסיס המוניטארי הבינלאומי המקובל היה ונשאר הדולר האמריקאי, הרי שהיועץ אמור להבין שאתם קונים יורו מול הדולר, או במילים אחרות: קונים יורו ומוכרים דולרים. אם היורו אכן ימשיך להתחזק מול הדולר, הרי שבעת מימוש העסקה, כאשר תמסרו ליועץ הודעה בנוסח: "מכור לי את היורו", תקבלו יותר דולרים תמורת כל יורו שרכשתם והרווח שלכם יהיה אם כן בדולרים.

כמובן שאת כל זה יותר קל פשוט וזול לעשות באמצעות תוכנת מסחר הפועלת באמצעות האינטרנט, כפי שתוכלו למצוא תחת סעיף "פתח חשבון במט"ח" באתר זה. תנודה של שערי מט"ח נספרת במונח הנקרא "פיפס".
פיפס הוא יחידת התנודה הקטנה ביותר ולמעשה מייצגת את שינוי יחס ההמרה בין שני מטבעות 4 ספרות אחרי הנקודה העשרונית. לדוגמא: שער היורו דולר בעת כתיבת שורות אלו עומד על 1.3079 יורו לדולר. שינוי של 1 פיפס פירושו תזוזה לשער של 1.3080 יורו לדולר (EUR/USD).



דוגמא


נבחן דוגמא מספרית הנסמכת על התנהגות הדולר ביחס לפרנק השוויצרי כפי שהתרחשה ביום המסחר האחרון: נניח לרגע שאתם מאמינים ששער הדולר עומד להתחזק ביחס לשער הפרנק השוויצרי.
אתם רוכשים 100,000 דולר מול הפרק השוויצרי בשער 1.2060 (ראו גרף) 24 שעות לאחר מכן אתם מגלים לשמחתכם שצדקתם ושער הדולר מול הפרנק טיפס ל – 1.2190, או במילים אחרות עלה ב - 130 פיפס. בעת ביצוע העסקה היה השווי של מאה אלף הדולרים: 120,600 פרנקים שוויצריים ו – 24 שעות לאחר מכן: 121,900 פרנקים שוויצריים, או במילים אחרות: הרווחתם 1,300 פרנקים או כ – 1,066 דולר. קצת יותר מ – 1% תוך 24 שעות בלבד. הואיל וישנם הפרשי שערים בין שערי הקניה והמכירה של כל מטבע (שער הקניה גבוה מספר פיפסים משער המכירה), הרי שבניכוי הפרשי השערים יוותרו בידכם כמה עשרות דולרים פחות. עדיין עסקה יפה ועוד לא אמרנו הכול!


לחץ להגדלה

הייחוד של שוק המט"ח נעוץ בין היתר ביכולת המינוף.
בשביל לקנות 100,000 דולר מול הפרנק השוויצרי אתם יכולים לקבל מינוף, כלומר להשתמש בסכום ביטחונות הנמוך משמעותית מהסכום אותו ברצונכם לרכוש. במילים אחרות: שימוש ביחס מינוף מקובל של 1:100 יאפשר לכם לרכוש 100,000 דולר כאשר בפועל תשתמשו רק ב - 1,000 דולר מחשבונכם.
בעזרת המינוף תרוויחו בפועל כ- 100% על כספכם! עכשיו אתם מבינים למה שוק המט"ח מושך כל כך הרבה סוחרים חדשים? זכרו שמינוף גבוה עשוי לפעול כחרב פיפיות כנגדכם בדיוק באותה המידה! זהירות היא שם המשחק ולכן על כל עסקה מומלץ להציב פקודת הגנה, או בשפת המקצוע, פקודת Stop. לדוגמא: אם קניתם דולר מול הפרנק בשער 1.2060 הזינו למערכת המסחר שלכם פקודת הגנה או "Stop Loss" בשער של 1.2010. שער המגלם הפסד של 50 פיפס.



סיכום

שוק המט"ח משחק תפקיד חשוב בכל כלכלה מקומית ועולמית. האפשרויות הגלומות במסחר במט"ח לחברות ופרטיים הן אין סופיות. מיליוני אנשים ירוויחו מיליונים, אולם גם ההיפך הוא הנכון או במילים אחרות זהו משחק "סכום אפס" הגדול בעולם, אז היו בבקשה זהירים.

נכתב ע"י: מאיר ברק


www.daytrade.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י טריידנט - לימודי בורסה שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]