חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
‏אירוח בירושלים הוא אירוח במלונות יוקרה מקצועיים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פחמימות להשמנה חיטוב דיאטה

נושא המאמר: פחמימות וחלבונים הם הנושא הכי מדובר היום בתזונת הספורט / קובי עזרא
מאת: יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר – 0528567140   שמור מאמר למועדפים

פחמימות וחלבונים הם הנושא הכי מדובר היום בתזונת הספורט

פחמימות:
מיתוס מס' 1: פחמימות גורמות להשמנה.

אז ככה, הכל עניין של צריכה קלורית. צריכה קלורית עודפת, לא משנה של מה, תגרום להשמנה.

מצד אחד, מחקרים מראים שדיאטה דלת פחמימות עזה לירידה במשקל של אנשים בעלי עודף משקל משמעותי. לעומת זאת, אדם שרוצה לפתח מסת שריר, פחמימות הן הכרחיות בשבילו. פחמימות נאגרות בשרירים ומהוות אנרגיה זמינה, מעלות רמת ביצועים באימוני כוח, עוזרות להכניס חלבונים לשרירים ועוזרות בתהליך ההתאוששות לאחר אימון.

רק לאחר שכל מאגרי הפחמימות (גליקוגן) בשרירים מלאים, הפחמימות יאגרו כשומן.

מצב זה יהיה רק בצריכה עודפת של פחמימות.

צריכת פחמימות מומלצת משתנה לפי משקל, קצב חילוף החומרים הבסיסי ועצימות ותדירות האימונים.


מיתוס מס' 2: אכילת פחמימות בלילה תגרום להשמנה.

ישנם אנשים המגבילים את צריכת הפחמימות שלהם משעות הערב מחשש שמא יהפכו לשומן. חלק מהעניין נכון מכיוון שרגישות הגוף לאינסולין עולה בשעות הלילה ולכן עולה גם קצב אגירת השומן, אך מי שמתאמן בשעות הערב חייב לאכול פחמימות כדי לזרז את תהליך השיקום והבנייה של השריר ומילוי מאגרי האנרגיה בשרירים. אי אכילת פחמימות אחרי אימון תגרום לעיקוב בבניית השריר, הגברת הפרשת קורטיזול (הורמון קטבולי-מפרק המופרש בגוף אחרי אימון) ואפילו איבוד מסת שריר.


מיתוס מס' 3: פחמימות אינן בונות מסת שריר.

אז זהו שכן!!! פחמימות גורמות להפרשת אינסולין. האינסולין עצמו עוזר בהכנסת החלבונים לשריר, ומכניס לשריר גם את הטסטוסטרון שהוא ההורמון האנבולי (בונה) העיקרי בגוף. בנוסף, פחמימות תורמות לספיגה אופטימלית של חלבונים במע' העיכול.

כל גרם אחד של פחמימה שנאגר בגוף, אוגר איתו גם 3 גרם מים, עובדה זו גורמת לעליה בנפח השרירים כיוון שמאגר הפחמימות העיקרי בגוף הוא בשרירים.


מיתוס מס' 4: צריך לאכול פחמימות מורכבות (ערך גליקמי נמוך) כדי לרזות.

הערך הגליקמי הינו מדד למהירות ספיגת הפחמימה במע' העיכול ועליית רמת הסוכר בדם ביחס של מהירותערך הסוכר. ככל שהערך הגליקמי גבוה יותר, רמת הסוכר תעלה יותר מהר אך גם תרד מהר. במצבים אלו הגוף נוטה יותר לאגור שומן.

לעומת זאת, כאשר צורכים פחמימות פשוטות (אינדקס גליקמי גבוה) עם מנת חלבון או שומן, ספיגתם מואטת בצורה משמעותית. הוספת מנת ירקות לארוחה תאט עוד יותר את הספיגה של הפחמימות.

כאשר נרצה להעלות את רמת הסוכר בדם במהירות יחסית (לדוגמא: במצב של ירידת סוכר בזמן אימון או חולה סוכרת), נעדיף את הפחמימות הפשוטות שנספגות יחסית מהר (קוביית שוקולד, סוכר לבן וכו').

מיתוס מס' 5: מאגרי הגליקוגן חייבים להיות מלאים עד הסוף כדי שהאימון יהיה אופטימלי.

לא נכון. כמו שאפשר לנסוע ברכב כאשר יש רק חצי מיכל דלק, השרירים אותו הדבר.

ניתן להתאמן ברמה גבוהה מאוד גם כאשר לא כל המאגרים מלאים.

האנרגיה מסופקת לגוף גם דרך מסלולים אחרים כמו שומן וחלבון, לכן מומלץ לאכול 5-7 ארוחות קטנות לאורך היום כדי לאפשר ספיגה וניצול מכסימליים של האוכל.


חלבונים:

מיתוס מס' 1:השמיים הם הגבול!!!???..............

נכון שיש לצרוך חלבון כאשר רוצים לבנות מסת שריר ובכלל,אך אל לנו לשכוח שצריכה עודפת של אב מזון כלשהו תגרום לעליה במסת השומן ולכן יש לצרוך חלבונים בחוכמה וגם לדאוג שיהיו איכותיים (בשר, מוצרי חלב, דגים ועוד).

לא לשכוח שבניית השריר תלויה גם בצריכת פחמימות מספיקה.


מיתוס מס' 2: כל החלבונים אותו הדבר.


לא ולא!!! יש הבדל באיכות החלבונים שנמדדת בעיקר ע"פ אחוז הספיגה של החלבון ומהירות ספיגתו.

בחלבונים שנספגים מהר נשתמש בעיקר בבוקר על מנת לתת לגוף להתאושש מהצום של הלילה כמה שיותר מהר וליפני ואחרי אימון.

בשאר שעות היום בדר"כ עדיף לצרוך חלבונים שנספגים לאט יותר.


מיתוס מס' 3: 1 גרם חלבון לכל ק"ג ממשקל הגוף יעשה את העבודה.

כיום הצריכה היומית המומלצת של חלבונים לאדם מבוגר שלא עוסק בספורט היא 0.8 גרםק"ג ממשקל הגוף.

כאשר עוסקים בפעילות גופנית ועושים דיאטה במקביל, צריך להעלות את צריכת החלבון על מנת לשמר את מסת השריר הקיימת מכיוון שהגוף במצבי סטרס נוטה לפרק את השרירים.

ניתן להגיע גם ל 1.5-2 גרםק"ג ויותר מזה, תלוי בעצימות האימונים, תדירותם והדיאטה עצמה. ככל שהאימונים עצימים יותר ותכופים יותר כך צריך יותר חלבון כדי לתקן את הנזקים המיקרוסקופיים שקורים לגוף בזמן אימון.


מיתוס מס' 4: צריך תוספי חלבון כדי לגדול.

מסתבר שמלבד נוחות וזמינות טובים, אין לתוספי החלבון שום קשר ישיר עם עליה במסת שריר.ניתן לפתח מסת שריר גם בלי תוספים עם תזונה נכונה.מכיוון שצריך לאכול המון חלבון במשך היום, הזמינות של החלבון חשובה מאוד (תודו שלא כל כך נוח לסחוב בתיק קופסאות טונה...) ולכן יש את התוספים כדי שהחלבון יהיה זמין יותר וקל יותר לנשיאה.


לדוגמא: מפתח הגוף ג'יי קאטלר, בתחילת דרכו, לא יכול היה להרשות לעצבו לקנות תוספים ולכן היה שותה כ- 50 חלבוני ביצה ואוכל עוד כמה ק"ג של עופות, פסטה, תפו"א וכו'. הוא הצליח להעלות כ-25 ק"ג של מסת שריר.

מיתוס מס' 5: חלבון אינו יכול לגרום להשמנה.

כמו שהוזכר קודם, צריכה עודפת של כל אב מזון ( חלבון,שומן,פחמימות), תגרום להשמנה.

הגוף שלנו אינו זורק כלום החוצה חוץ מזבל ולכן את כל העודפים הוא אוגר כשומן.

שומן היא רקמה שאינה צורכת הרבה אנרגיה לתחזוקה והיא עתירת אנרגיה (9 קלוריות בגרם שומן לעומת 4 קלוריות בחלבון ופחמימה), היא רקמה מבודדת טרמית ומהווה גם הגנה מכנית ולכן הגוף מעדיף לאגור שומן.

אם אתם מתאמנים, לא חשוב איפה, ואתם רוצים להגיע לתוצאות אופטימליות, התייעצו עם תזונאי ספורט מוסמך (כמו יעקב עזרא ? מאמן האלופים), שיודע מה בדיוק אתם צריכים ומה לא ויכול לכוון אתכם אל המטרה אליה אתם רוצים להגיע.

אל תשכחו שתזונה מהווה כ-80% מכלל המטרה (עליה במסה או ירידה בשומן) ולכן מהווה חלק קריטי ביותר בכל שינוי שאנו רוצים לעשות בגוף.


יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר. מר יעקב עזרא הינו מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:

1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.

2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.

3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוז...).
* דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
* מנהל האתר: ארגון הבריאות ו
ארגון הבריאות והכושר הישראלי -
www.healthnfit.org

אתר הדיאטות http://www.dietme.co.il/


www.healthnfit.org


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר – 0528567140 שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]