חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הכנה ללימודי עיצוב גרפי





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: טרשת עורקים תזונה בריאות דיאטה

נושא המאמר: פתולוגיות של מערכת הלב וכלי הדם / יעקב עזרא
מאת: יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר – 0528567140   שמור מאמר למועדפים

פתולוגיות של מערכת הלב וכלי הדם / יעקב עזרא

טרשת עורקים הינו תהליך בו עורקי הגוף נחסמים באופן הדרגתי. הגורם הינו משקעים שומניים, כגון: חומצות שומן חופשיות וכולסטרול על דפנות העורקים, ויצירת רקמת חיבור סיבית.
באופן כללי התהליך נוצר באופן טבעי בכל עורקי הגוף, אך ישנם עורקים אשר מושפעים מתהליך זה יותר, כמו: העורקים הכליליים (coronary arteries), עורקי המוח ועורקי הגפיים התחתונות.
המאפיין את עורקים אלו הוא שהם נסתמים ישנם מעט חלופות לאספקת דם. עקב כך אספקת הדם לאותו איבר נפגמת.
טרשת עורקים הינה הסיבה המובילה ליצירת מחלות דם איסכמיות. מחלה זו מתפתחת על רקע של אספקת דם ירודה לתאי שריר הלב, כך במצב זה פחות חמצן מגיע לתאים, עקב כך מתרחשים שינויים שונים בתוך התא. השינויים יוצרים תסמונת הנקראת: תסמונת תעוקתית (angina pectoris), מצב זה מתאר אי התאמה בין אספקת החמצן ללב לבין תצרוכת החמצן של הלב. לזמן מוגבל שינויים אלו הפיכים, אך לאחר זמן מסוים חלק מהתאים מתים – עוברים נמק (necrosis). מחלה זו הינה סיבת המוות המובילה בעולם המערבי.


בעת פעילות לבבית מוגברת, כמו למשל: עקב פעילות גופנית, ארוחות גדולות, חשיפה לקור ועוד. הלב צריך לספק אספקת חמצן גדולה יותר, וכשכלי הדם סתומים נוצרת תסמונת תעוקתית.

גורמי סיכון:
תהליך סתימת העורקים מואץ אצל אנשים עם מחלות מסוימות , כגון: סוכרת, היפרכולסטרולמיה, היפרלפידמיה ויתר לחץ דם. גם אצל אנשים מעשנים או אלה הסובלים מעודף משקל מואץ הליך זה. לכן הם נכללים בקבוצת סיכון גבוהה יותר לפתח מחלות לב, שבץ מוחי ומחלות כלי דם פריפריים.

מבחינה קלינית הכאבים בחזה מוחרפים בעת מאמץ, כעקרון הכאבים יכולים להיות בכל מקום, מאיזור הלסת התחתונה ועד רום הבטן. הכאבים יכולים גם להקרין לאיזור הגב והכתף וכיד השמאלית. הכאבים מוקלים בעת מנוחה. לכן ככל שהופעתן מתרחשת בזמן סטטי יותר מצב החולה חמור יותר (לדוגמא: חולה שמופיעים אצלו כאבים אנגינוטיים בזמן שכיבה במיטה, מצבו חמור יותר מחולה הסובל מכאבים רק בזמן הליכה ממושכת).

טיפולים:
טיפול תרופתי, ניתן לנסות להקל על עבודת הלב ע"י מתן תרופות ממשפחת הדיגוגסין ועל ידי הורדת הלחץ הדם , זאת ניתן לקבל ע"י תרופות משתנות או תרופות המרחיבות כלי דם.
התערבות כירורגית – ניתן לנסות לפתוח את עורקי הלב בעזרת צנתר – בלון.
ניתוחים – במקרים מסוימים ניתן לחבר עורקים חדשים לעורקי הלב וכך לשפר את זרימת הדם ללב.


אוטם שריר הלב (myocardial infarction)

ניתן להגדיר את המצב: ניתן להגדיר את המצב: אוטם שריר הלב, כנמק של חלק משריר הלב.

גורמי המחלה:
כאשר ישנה סתימה מלאה של אחד מהעורקים הכליליים אות יותר, איזור מסוים בלב מפסיק לחלוטין לקבל אספקת דם וחמצן. אותו איזור עובר תהליך הנקרא נמק. מידת הנזק נקבעת בהתאןם למיקום הפגיעה.

סיבוכים:
לעיתים הפגיעה מאוד נרחבת או שגורמת להפרעות קצב קשות. במצבים אלו קשה מאוד להחזיר את הלב לתפקוד נורמלי. גם לאחר החזרת הלב לתפקוד נורמלי יכולים להופיע סיבוכים שונים:

1. קרע בשריר הלב.
2. פגיעה במסתמי הלב.
3. אנוריזמה (בלד של אחד הדפנות).
4. הפרעות קצב שונות
5. היווצרות תסחיפים שונים בלב (העשויים להגיע למקומות שונים בגוף, המסוכן מביניהים הוא תסחיף למוח).
לאחר אוטם יכול להיות מצב של פגיעה בתפקוד הלב ויצירת מצב של אי ספיקת לב, הפרעות בלחץ הדם, ולעיתים גם היווצרות אוטמים חוזרים.

טיפול:
בשלב שני מנסים למנוע היווצרות של תסחיפי דם. ובהמשך מנסים להקל על עבודת הלב.


יתר לחץ דם (hypertension)

יתר לחץ דם מוגדר כשלחץ הדם עולה מעל ל 140/90מילימטר כספית, כל זאת לאחר שאושר בשלוש בדיקות שונות. חומרת לחץ הדם נקבעת בעיקרה ע"י לחץ הדם הדיאסטולי (הערך הנמוך).
לחץ דם דיאסטולי בין 90-104 נחשב לקל, בין 105-114 נחשב לבינוני ומעל ל – 115 נחשב לקשה.
באופן כללי יתר לחץ דם שכיח בכ – 10-20 אחוז מהאוכלוסייה המבוגרת מעל ל – 50 אחוז מהסובלים מיתר לחץ דם סובלים ממחלות לב אשר יתפתחו על רקע זה.


גורמי המחלה:
הסיבה להיווצרות יתר לחץ דם אצל רוב האנשים ( כ – 85%) לא ידועה, לחץ דם זה נקרא יתר לחץ דם ראשוני.
יתר לחץ דם משני מתפתח על רקע של בעיה אחרת. יכול להופיע על רקע של הפרעות הורמונליות שונות, הפרעות כיליתיות והפרעות במערכת כלי הדם הכלייתים.

סיבוכים:
1. בלב – הרחבת חדר שמאל של הלב, אי ספיקת לב ואוטם שריר הלב. הלב צריך להתאמץ הרבה יותר בהזרמת הדם לעורקים, אשר מתכווצים יותר במצב של יתר לחץ דם.
2. במוח – אוטמים ושטפי דם.
3. בעיניים – שטפי דם ברשתית.
4. כמו כן ישנן פגיעות רבות בכליות ובכלי הדם.


רוב הסיבוכים מופיעים אצל קשישים אך סיבוכיים פתאומיים וקשים מאוד מופיעים לצעירים.
לפיכך לחץ דם גבוה מאוד מצריך טיפול מיידי גם בצעירים.

טיפול:
הטיפול ביתר לחץ דם מורכב מטיפוליים בלתי תרופתיים, כמו: הורדת משקל, דיאטת מלח, דיאטה צמחונית, המנעות מאלכהול ועישון, פעילות גופנית עפ"י מדריך אישי מוסמך ועוד... ומטיפולים תרופתיים שונים המשפיעים על כלי הדם ושריר הלב עצמו.


מאת: יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר אישי.
מר יעקב עזרא הינו מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).
בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוז...).
* דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140

* מנהל האתר: ארגון הבריאות ו
ארגון הבריאות והכושר הישראלי -
www.healthnfit.org



יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר. מר יעקב עזרא הינו מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:
1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.
2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.
3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוז...).
* דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
* מנהל האתר: ארגון הבריאות ו
ארגון הבריאות והכושר הישראלי -
www.healthnfit.org

אתר הדיאטות http://www.dietme.co.il/




www.healthnfit.org


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר – 0528567140 שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]