חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חבלת רב החובל





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תזונה תזונה דיאטה בריאות

נושא המאמר: המקורות והגורמים לעליית הכולסטרול בדם \ קובי עזרא
מאת: יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר – 0528567140   שמור מאמר למועדפים

מאת: יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומדריך כושר מוסמך. מומחה לתזונה טיפולית, דיאטות הרזיה, עיצוב וחיטוב הגוף.

פרטים: 052-8567140.

הכולסטרול מגיע לדם משני מקורות:


תזונה וייצור עצמי בכבד. מסתבר, שבמרבית המקרים, כ- 58%, הגורם לעודף כולסטרול בדם הוא דווקא חוסר איזון בסינתזה שלו בכבד.
כך שדיאטה דלת כולסטרול תסייע רק 15%- כל מהחולים להפחית את רמתו בדם.
המחקרים מלמדים כי מרבית התרופות להורדת כולסטרול אכן מצליחות לצמצם את רמותיו בדם.
אך מה שהן לא מצליחות לעשות הוא - להאריך את תוחלת חייו של מי שנוטל אותן. ישנם מספר רכיבים תזונתיים המסייעים להורדת רמות גבוהות של שומני הדם ובצורה כזו מצמצמים את נזקיהם לכלי הדם של הלב.

כאמור, כולסטרול מיוצר רק על ידי בעלי חיים, וביניהם האדם. גוף האדם מייצר כולסטרול בכבד. נשאלת השאלה, האם הגוף מייצר מולקולה שעלולה לגרום לנו להתקפי לב? התשובה היא כמובן שלא. עד כמה שזה יכול להפתיע, אנחנו זקוקים לכולסטרול לדברים חשובים עד מאוד. למשל:
הגוף בנוי מתאים בגודל מיקרוסקופי, שכל אחד מהם מתפקד מבחינות רבות כיחידה עצמאית. שלמות התאים מתאפשרת בזכות ה'עטיפות' סביבם, שנקראות ממברנות (קרומיות) ועשויות מחומרים רבים, ובהם הכולסטרול.
עיכול השומנים שאכלנו במזון דורש חומר ש'ימיס' אותם. החומר ה'ממיס' את השומנים הוא חומצות המרה, שמיוצרות ישירות מכולסטרול.
גם חלק מההורמונים, כמו הורמוני המין (כגון אסטרוגן), מיוצרים ממולקולות הכולסטרול שבגוף.



הגורמים השכיחים לעלייה ברמות הכולסטרול הם:

הגוף מייצר את הכולסטרול שדרוש לפעילויות אלו, ולכן נשאלת השאלה מה קורה עם הכולסטרול שאנחנו צורכים? האם הוא מיותר?

הכבד, שמייצר את הכולסטרול, הוא גם האיבר המפרק אותו. באנשים בריאים תוספת של כולסטרול מהמזון מפורקת בכבד, כך שהתוצאה היא 'עוד שומן' שהגיע מהמזון, ועלול לגרום להשמנה אם אכלנו מעבר לצרכים.

במקצת האנשים ישנם פגמים, שעוברים בתורשה במקרים רבים, הגורמים לעלייה ברמות הכולסטרול בדם. במקרים מסוימים הכבד ייצר יותר מדי כולסטרול, או לא יצליח לפרקו. על גבי תאי הכבד מצויים 'קולטנים', שתפקידם להכניס את הכולסטרול לתאי הכבד לפירוק. כשהקולטנים קצת 'עצלנים', רוב הכולסטרול מצטבר בדם, תוך העלאת הסיכון לטרשת עורקים והתקפי לב.

במקרים אחרים הקולטנים עובדים כראוי אבל מספרם נמוך, וגם אז יצטברו עודפי הכולסטרול בצינורות הדם. ישנם סוגים נוספים של פגמים תורשתיים, ובכל פגם מטפלים בצורה אחרת.

ישנן תרופות המשפיעות על הכבד, תרופות אחרות סופחות את חומצות המרה וגורמות לגוף להשתמש בכולסטרול שבו לייצור חומצות מרה חדשות (כך שהתוצאה הסופית היא הפחתה ברמת הכולסטרול בדם). בכל מקרה, הטיפול משולב בדיאטה דלת כולסטרול. רצוי להיוועץ בדיאטנית קלינית, מאחר שהמיתוסים בנושא רבים, ולא תמיד יש צורך בדיאטה נוקשה ותפלה.

גם השמנה עלולה לגרום לעלייה ברמות הכולסטרול בדם. במקרה כזה לעיתים אין פגם גנטי בכבד. הטיפול במקרים אלה הוא דיאטת הרזיה: ההפחתה במשקל מחזירה את המצב לתקנו, בלי תרופות ובלי להימנע ממזונות המכילים כולסטרול.






יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר. מר יעקב עזרא הינו מרצה במכון מור (לאוסטאופורוזיס) ובבית הספר להסמכות מאמנים של וינגייט - באוניברסיטת ת"א (אימונים לפיתוח הגוף ותזונה).

כתב את הספרים:

1. אבן הפינה בתחום פיתוח הגוף.

2. ספורטולוגיה - המדריך לספורטאי.

3. סטרואידים-כל מה שרצית לדעת? ולא העזת לשאות!

בעל קליניקה לרפואה נטורופטית ונותן שרותים:
* טיפול במחלות שונות (כולסטרול, מחלות לב, סוכרת ועוז...).
* דיאטות הרזייה ועיצוב הגוף.
* פיתוח גוף - עיצוב וחיטוב הגוף.
לפגישת יעוץ בקליניקה: 0528567140
* מנהל האתר: ארגון הבריאות ו
ארגון הבריאות והכושר הישראלי -
www.healthnfit.org

אתר הדיאטות http://www.dietme.co.il/



www.healthnfit.org


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יעקב עזרא, מומחה לרפואה נטורופטית, תזונאי ומאמן כושר – 0528567140 שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]