חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
כיצד ניתן לערער על שומת מס הכנסה שהוצאה ע"פ פקודת מס הכנסה? שומת מס הכנסה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ייעוץ עסקי סירוב של עובד להגיד לא בוס

נושא המאמר: להגיד "לא" לבוס ולהישאר בחיים - ייעוץ עסקי - סירוב של עובד - להגיד לא - בוס
מאת: אלעד הדר   שמור מאמר למועדפים

כיועץ עסקי אני נתקל במנהלים שקשה להם לקבל דעות, רעיונות, עצות ועל אחת כמה וכמה, סירוב של עובד לעשות משהו שהם ביקשו. במקומות רבים נוצרת סביב הבוס "הילה" רווית פחד, כי אם מסרבים למלא את דרישותיו מפוטרים לאלתר. גישה ניהולית זו פסולה ועברה מן העולם, בוסים שנוקטים בגישה זו פשוט עושים זאת מפאת מחסור בכלים נכונים שמפרים את יכולת השיפוט שלהם באשר לסיבת הסירוב של העובד, ולכן אפרט ואגדיר בצורה ברורה מהן שתי צורות הסירוב הקיימות, כיצד לזהות אותן וכיצד יש להתייחס לכל אחת מהן. הסירוב השלילי, הוא סירוב של עובד לבצע את המוטל עליו כחלק מהגדרת התפקיד שלו, פשוטו כמשמעו, השתמטות מביצוע מטלות שהנם בתחום אחריותו. כמובן שעובד כזה אינו אומר שהוא אינו רוצה כי פשוט לא בא לו, אלא ימציא תירוצים מדהימים ומקוריים. להלן מספר דוגמאות: "העובד שתמיד חסר לו" עובד זה ינסה לחמוק מכל מטלה באמצעות הסברים יפים מאד מה חסר לו כדי לבצע את מה שנדרש ממנו. הוראה פשוטה כגון צא לפגישות מכירה תענה ב"חבל ללכת לפגישה בלי פולדר מכובד", "הכרטיסים ביקור שלי עוד לא מוכנים וזה לא נראה טוב", "יש לי רק פגישה אחת לאותו איזור אחכה שיהיו יותר" וכו'. "המקפצה האנושית" עובד מסוג זה תמיד יסרב מאחר והוראה זו לפי דעתו שייכת למישהו אחר בארגון. לדוגמא ההוראה "תוציא את המשלוח למשה עד 16.00" תענה בתשובה "חיים עדיין לא סיפק לי את הארגזים", "אני עדיין מחכה מרוני שיבדוק מתי המשאית משלוחים מגיעה", "אלכס ביצע את המכירה ולכן זו אחריותו לבדוק שזה יהיה ב- 16.00". "האכפתי" עובד מסוג זה יסביר את הסירוב באמצעות אכפתיות ונכונות רבה. לדוגמא ההוראה "צא לפגישות עם לקוחותייך כי יש ירידה בכמות ההזמנות מהם בחודש האחרון" תענה בתשובות כגון "הייתי הולך בשמחה אבל לא יהיה מי שיקבל את השיחות של שאר הלקוחות שמתקשרים ואף אחד לא ידע לטפל בהם כמו שאני יודע", "אתה צודק זה באמת חשוב ללכת אליהם, השבוע אני חייב לסיים כמה דברים, בעזרת השם תחילת שבוע הבא אני הולך לכולם". הסירוב החיובי, למרבית הפליאה יש כזה דבר שנקרא סירוב חיובי ולכן בוס צריך לדעת לקבל ולבחון בצורה ניטראלית כל "לא" שהוא מקבל. סירוב חיובי מתאפיין בהטבה במצב בעקבות הסירוב והוכחה ברורה כי הסכמה לבצע את ההוראה תגרום יותר נזק מתועלת. ברגע שהוגדרת כ"בוס" יש לכך שתי משמעויות, הראשונה היא שאתה אחראי על עוד אדם מלבד על עצמך, והמשמעות השנייה היא שיש דברים שאותו אדם שאתה אחראי עליו יודע יותר טוב ממך, לא כי הוא יותר חכם, בעל וותק, יותר מקצועי או כל סיבה אחרת, מלבד הסיבה הפשוטה שהוא יותר קרוב למקום ההתרחשות של תפקידו ולכן יש דברים רבים לגביהם הוא ידע להחליט מה טוב יותר באזור פעולה זה. הסרבן החיובי מאופיין בצורה מובהקת בכך שהוא ינמק מדוע הוא מסרב, יספק הסבר שיהיה הגיוני בצורה כזו שיוכיח מעל לכל ספק כי מדובר בסירוב מוצדק ששומר על הטוב המרבי עבור העסק ולעיתים אף יציע פתרונות. ואילו הסרבן השלילי ייחשף מהר מאד מאחר והוא מתמיד בסירובו ובמידה והבוס הצליח להתגבר על מכשול שהסרבן השלילי הציב הסרבן לא יהסס למצוא את המכשול הבא. לכן, כבוס, ראשית עליך לבחון את אופי הסירוב ואת תכיפותו כדי לקבוע האם מדובר בסרבן שלילי או חיובי, ובעזרת כללים פשוטים אלה דע למי מגיע קידום ולמי מגיע ללכת הביתה!


להגיד "לא" לבוס ולהישאר בחיים - ייעוץ עסקי - סירוב של עובד - להגיד לא

www.bizsuccess.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלעד הדר שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]