חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
קרטונים לשימוש אישי לעומת קרטונים לשימוש מסחרי





    קישורי טקסט (לפרטים)




עסקים למכירה > שוק עסקים

קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: תוכנית עסקית תוכנית עסקית

נושא המאמר: בדרך לרישום פטנט
מאת: [email protected]   שמור מאמר למועדפים

בדרך לרישום פטנט

סקר שערכה קבוצת BDI בשנת 2005, במסגרתו נבדקו מספר המדינות הלא אירופאיות שהגישו בקשות לרישום פטנט באירופה, העלה כי ישראל מדורגת במקום השני במספר הבקשות ביחס למס' התושבים (במקום הראשון, אגב, דורגה יפן). גם בארה"ב, מדורגת ישראל במקום השני.

לאור הפופולאריות הרבה של הנושא בארץ בקרב ממציאים וגופים עסקיים, עוסק החודש ניוזלטר GONOGO בנקודות העיקריות שחשוב להכיר בדרך לרישום פטנט



מהו פטנט?

פטנט הוא בעלות קניינית על המצאה. הפטנט מעניק לבעליו זכות בלעדית לעשות שימוש בהמצאה ומשנתקבל אין לעשות שימוש בהמצאה ללא היתר מבעליו. הזכות לפטנט מוגבלת בד"כ ל – 20 שנה.



היתרונות ברישום פטנט

תפקידו העיקרי של הפטנט הוא, כאמור, לשמש כלי המיועד להגן על המצאה מסוימת מפני העתקה. ברגע שבידי הממציא או החברה פטנט או פטנטים ביכולתה למנוע מהמתחרים לייצר או לעשות שימוש ברעיונות דומים או זהים. בנוסף, הימצאותם של פטנטים מעלה בד"כ את ערכה של החברה. בהמשך, רישום פטנטים חשוב גם כאשר מנהלים מגעים עם חברות בינלאומיות או שותפים אסטרטגיים.

מנגד החיסרון העיקרי של הפטנט נוגע לעלויותיו הכספיות שכן רישום פטנט אינו מהלך זול, אי לכך על המבקש לשקול במונחי עלות מול תועלת את הצורך ברישום.



היכן רושמים פטנט?

ראשית כל יש לציין כי הזכות לפטנט היא ברת תוקף רק במדינה בה היא ניתנת אי לכך על הממציא או החברה לשקול היטב היכן ברצונם לבצע את הרישום. להלן מס' אפשרויות נפוצות עבור הממציא הישראלי:

רישום פטנט בישראל - רישום הפטנט ואישורו נעשה בארץ ע"י רשם הפטנטים במשרד המשפטים. אישור על הפטנט מעניק הגנה בישראל על ההמצאה. יש לציין כי תאריך הגשת הבקשה נקרא תאריך הבכורה ובמידה והממציא או החברה יהיו מעוניינים לרשום פטנט במדינות נוספות יהיה עליהם להגיש בקשה במדינות הרלוונטיות או במסגרת האמנה הבינלאומית תוך כשנה מתאריך הבכורה.

רישום פטנט במסגרת אמנת הפטנטים הבינלאומית (PTC – Patent Cooperation Treaty) האמנה הנפוצה ביותר במסגרתה מוענקת הגנה במדינות החתומות עליה. לצורך הגשת הבקשה יש למלא טופס רישום באחת מהמדינות החתומות על האמנה לצורך קבלת תאריך הבכורה, לחליפין ישנה אפשרות להגיש ישירות בקשה בינלאומית לארגון- World Intellectual Property Organization WIPO (בישראל ניתן להגיש גם בשלוחה של הארגון בלשכת רשם הפטנטים). בקשה בינלאומית מתפרסמת תוך 18 חודשים כאשר בתוך 30 חודשים מתאריך הבכורה חייבים הממציא או החברה להגיש בקשה בכל מדינה רלוונטית.

רישום פטנט פרוביזורי בארה"ב (PPA - Provisional Patent Application) כנראה הדרך המהירה והזולה ביותר מאחר והגשת הבקשה אינה מחייבת שכירת שירותי עו"ד וניתן לפנות ישירות למשרד הפטנטים האמריקאי. במסגרת הגשת הפטנט הפרוביזורי מוקצב לרשות הממציא או החברה תקופה של שנה במהלכה יש להשלים את הניסוי בהמצאה ולהגיש בקשה מפורטת לרישום פטנט, במידה והדבר לא נעשה פוקע תוקף המסמך והוא הופך לחסר ערך.



השלבים בדרך לרישום פטנט



1. עריכת סקר פטנט - הסקר מהווה למעשה בדיקה במאגרי הנתונים האם פטנט זהה כבר קיים וכן האם קיים פרסום המציג פטנט זהה. בארץ, ניתן לעיין בספריית הלשכה לבקשות הפטנטים שבירושלים. במידה ומעוניינים לרשום באירופה או בארה"ב ניתן אף לבצע חיפוש במאגרים על גבי רשת האינטרנט.

יש לציין כי סטטיסטיקות בתחום מצביעות על כך שכשליש מהרעיונות נפסלים בשלב זה ומתוך סה"כ הבקשות הנותרות רק כ- 80% אכן נרשמות.



2. מילוי טופס בקשה

על ההמצאה לעמוד בשורה של קריטריונים בהם:

חדשנות – על הממציא או החברה להיות הראשונים בעולם שהגישו בקשה לפטנט על ההמצאה. החוק האמריקני, אגב, מתיר פטנט למי שהמציא את ההמצאה ולא למי שהגיש ראשון בקשה לפטנט. יש לציין כי במידה והרעיון הוצג בעבר אפילו ע"י הממציא עצמו, לא ניתן לרשום עליו פטנט. מוצר שהחידוש בו הוא בעיצוב האסטטי יכול להירשם כמדגם רשום.

התקדמות – על ההמצאה להיות בלתי מובנת מאליה לבעל מקצוע ממוצע בתחום.

יעילות – ניתן להפיק תועלת מההמצאה

שימושיות – פירוט שימושי ההמצאה

בנוסף בבקשה יש לפרט בהרחבה את שלבי ההמצאה, כך שכל איש מקצוע ממוצע יכול לחזור על הניסויים ולנצל את הפטנט. בהמשך נדרש הממציא או החברה להציג לסקור את התחום והידע שנצבר בו, הבעיות אותן אמור הפטנט לפתור, תועלתיו הצפויות וכן תיאורים טכניים. כמו כן יש צורך למלא פרק הדן בתביעות במסגרתם מגדיר הממציא מהם הרעיונות והתנאים הספציפיים שרשם הפטנטים יכיר בהם כקניינו הרוחני. פרק זה נבחן בצורה יסודית כדי להימנע מתביעה על הפרת זכויות פטנט שנרשם ע"י ממציא אחר.



3. קבלה ואישור רישום

לאחר מילוי הטפסים הרלוונטיים תעבור הבקשה בחינה פורמאלית ובחינה מהותית. בהקשר זה יש לציין כי בישראל, לאור העומס על לשכת רשם הפטנטים תקופת המתנה יכולה להמשך זמן רב (לעיתים ניתן להגיש בקשה לזירוז הטיפול). בשלב הבא במידה והבקשה לרישום תתקבל ידרשו הממציא או החברה לשלם אגרות שונות למשך כל תקופת הפטנט.



לסיום, מספר נקודות נוספות שיש לשים אליהן לב:

הסכם שמירת סודיות – במידה ואתם מנהלים מו"מ עם גורמים אסטרטגים או מתחרים פוטנציאלים רצוי להחתימם קודם על הסכם שמירת סודיות (NDA)
תביעה בגין הפרת פטנט עלולה לגזול זמן רב וסכומי כסף לא מבוטלים, לעיתים אולי יהיה כדאי להתפשר. עם זאת, ההיסטוריה הוכיחה כי גם ממציא פרטי יכול להתמודד מול חברות ענק.

www.gonogo.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]