חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
התמכרות להימורים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פילאטיס מכשירים גוף בנפש סטודיו לפילאטיס

נושא המאמר: פילאטיס מכשירים - עקרונות השיטה
מאת: מאירה אליאש צ'יין   שמור מאמר למועדפים

לשיטת "פילאטיס" שני ביטויים עיקריים: פילאטיס מזרן ופילאטיס מכשירים. רוב מכוני הכושר מציעים שיעורי פילאטיס מזרן קבוצתיים, לעיתים קרובות לקבוצות ענק של עשרות משתתפים. בסטודיו מקצועי לפילאטיס מכשירים, מספר המשתתפים לכל מדריך/ה מוגבל בדרך כלל לארבעה עד חמישה.

השיטה, שפותחה כבר בשנות ה-20 של המאה העשרים, על ידי ג'וזף הוברטוס פילאטיס (1967 - 1880), אמריקני ממוצא גרמני, זוכה לתשבחות נלהבות מצד מומחי כושר רבים בשל פשטותה ויעילותה. בדרך כלל מתרכזות שיטות תרגול וכושר פיזי או בבניית כוח וחוזק שרירים או בהגמשתם ושחרורם. שיטת פילאטיס משלבת את שניהם, בהיותה מסוגלת לחזק את השרירים העמוקים והפנימיים ביותר של הגוף בעודה שומרת על גמישותם ואורכם. לפיכך, אין זה מפתיע כי רקדנים כמרתה גראהם וג'ורג' בלנשין נמנו עם ראשוני לקוחותיו של פילאטיס, בסטודיו האגדי שלו בניו יורק.

ג'ו פילאטיס עצמו היה ילד חולני שסבל מאסטמה, רככת וקדחת-שגרון והחליט להקדיש את חייו להתחזקות פיזית. בעזרת כוח רצון והתמסרות מלאה לתרגול גופני כדרך חיים הוא הגשים את מטרתו ורכש מיומנויות בהתעמלות, אגרוף, אמנות הקרקס, אמנויות לחימה, סקי וצלילה. בתקופת שהותו במחנה מעצר באנגליה במהלך מלחמת העולם הראשונה - בשל נתינותו הגרמנית - עבר הכשרה כאח רחמן והחל מפתח מכשור מיוחד כדי לתרגל חולים רתוקים למיטותיהם, באמצעות חיבור קפיצים למיטות בית החולים. שיטה זו עומדת בבסיס סגנון התרגול הגופני המהפכני שיצר - אותו כינה "בקרה" - (או באנגלית CONTROLOGY ). הוא פיתח עבור השיטה מתקני תרגול ייחודיים, אותם הביא אתו לניו יורק כשהיגר לארצות הברית ופתח במנהטן את הסטודיו הראשון שלו בשנת 1926.

ג'ו פילאטיס חיפש בהתמדה אחר האיזון המושלם בין גוף ונפש. שיטתו אינה אוסף של תרגילי התעמלות גרידא. זוהי סדרה של כ-500 תנועות מבוקרות ונשימה מודעת, המעסיקות את גופו ונפשו של המתעמל כאחד, המבוצעות על מתקני תרגול מיוחדים בפיקוח מורים שעברו הכשרה מעמיקה ויסודית.

בבסיס השיטה שישה עקרונות מנחים:
* ריכוז
* שליטה בכל תנועה
* חיזוק וייצוב מרכז הגוף
* תנועה זורמת
* דיוק
* נשימה נכונה

השיטה מסייעת להשגת הרמוניה פיסית ואיזון מנטלי, גוף מחוטב הנע בחסכנות וחן, איזון בין חוזקם ואורכם של השרירים, שיפור הקואורדינציה ונשימה תואמת תנועה, שיפור היציבה, שחרור מתחים וכאבים כרוניים אצל גברים ונשים בכל הגילאים ובתנאי כושר גופני שונים. השיטה אינה מפתחת סיבולת לב-ריאה ואינה מהווה תחליף לפעילות אירובית.

מאחר והשיעורים מתבצעים באופן פרטי או בקבוצות קטנות ביותר (עד 5-4 איש בסטודיו בו זמנית) כל שיעור נבנה ומותאם במיוחד לצורכי הלקוחות, בין אם הם עובדי משרד שאינם מפעילים את גופם כלל ובין אם הם רקדנים או ספורטאים מקצועיים. השיטה מתאימה ובטוחה לנשים הרות ונשים לאחר לידה, ומשולבת לעתים קרובות בטיפולי פיזיותרפיה, לקיצור תקופת ההחלמה מפציעה של רקמות רכות. העבודה מאופיינת בנינוחות, רגיעה, איטיות, דיוק, ריכוז וקשב של המתעמל לגופו, לצרכיו ולתחושותיו. בסטודיו אפייני יתעמלו פרחי רקדנים בני עשרה לצד נשים וגברים בני 70 ואף 80.

• מאירה אליאש-צ'יין, מנהלת מלכ"רים ומוסדות אמנות במקצועה, היא בעלת "גוף בנפש", הסטודיו הראשון לפילאטיס בירושלים. בשנות ה-90 ' שהתה שבע שנים בניו יורק, שם נחשפה לשיטה והפכה למעריצה מושבעת של יתרונותיה. עם שובה לירושלים, לא היה לה היכן להמשיך ולהתעמל בשיטה זו, ולכן החליטה לפתוח סטודיו משל עצמה. באמצע שנת 2007 נפתח בתל אביב, בשדרות רוטשילד, סטודיו חדש, "אח" צעיר למשפחת גוף בנפש, ובחודש יוני 2008 נפתח סטודיו שלישי, ברחוב נחל שורק במודיעין. כל הסטודיות שומרים על שילוב המקצוענות והאווירה הייחודיים לנו.


www.pilatesbim.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י מאירה אליאש צ'יין שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]