חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
מזל טוב לפקודת המכס, עד מאה ועשרים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שיווק ופרסום קופרייטינג אינטרנט שיווק ופרסום

נושא המאמר: המצאת שם טוב ונכון לחברה מוצר או שרות
מאת: אריק שני   שמור מאמר למועדפים

שוויו של שם טוב ונכון לחברה הוא רב ביותר.החברה קודם כל,עשויה להתגאות בו ולהרגיש איתו בנוח ובנוסף הוא משדר את כוונותיה,טיבה ומטרותיה בקלות וביעילות ובמילה אחת מצומצמת וקולעת. רבים מן העוסקים במלאכת ההרכבה של השם שעשויה להימשך זמן רב (עקב התלבטויות וחוסר הבנה בתחום) "הולכים לאיבוד" באיזשהו שלב של המצאת השם מכיוון שאין להם ידע מתאים של דרך החשיבה שיש לנקוט כדי להגיע לקביעת השם.

ראשית יש להבחין בין שם שמוצא חן בעיני הממציא לבין שם שפועל טוב ושמשרת את מטרתו שלשמה הוא נועד.אין די בכך שממציא השם ירגיש סיפוק ותחושה טובה של חשיבות עצמית ,שעה שהשם עצמו הינו בסך הכל בינוני ושאינו משרת את המטרה.נכון הדבר שישנה חשיבות לכך שהחברה תהיה מרוצה מן השם,אולם החשוב ביותר הינו שהשם יהיה טוב "כלפי חוץ" - כלומר,כלפי השוק.

שם טוב אמור לענות על הדברים הבאים:

א. להיות מקורי - כזה שאף אחד עדיין לא השתמש בו
ב. להיות מכוון או אל המחשבה או אל הרגש או אל היצר או אל שלושתם ביחד (אל נקודת הפיקסציה).
ג. לשדר את הדבר שבחרנו שהוא ישדר(שידור=אוסף של הרבה תכונות ביחד,להבדיל מתכונה אחת) : מקצועיות, עיניניות,קלילות וכן הלאה.
ד. להיות מוגדר היטב בתכונות (שהן שונות משדר) : האם הוא יהיה שם שקט ובטוח,האם הוא יהיה שם עליז,האם הוא יהיה שם ידידותי,האם הוא יהיה שם עם נוכחות, וכן הלאה.
ה. להיות מתואם עם ציפיות ודרישות הדברים שלשמו הוא נועד (בהתאם לתחום העיסוק של החברה שיוזמת את המצאתו).

עלינו גם להבין למי ועבור מה הוא מיועד:

א. להרגשה הטובה של בעליו?
ב. להרגשה הטובה של העובדים עם החברה בשוק?
ג. להרגשה הטובה של כל המתקשרים עם החברה במהלך עבודותיה (כדי שיהנו לעבוד עם חברה בעלת שם כזה / או עם מוצר בעל שם כזה).
ד. לשימוש בתקשורת? (להיות מוזכר בעיתונים בטלויזיה וכן הלאה)
ה. לשידור רצינות וקיום.
ו. להופעה ברישומי הטפסים / אתר האינטרנט וכן הלאה.

לשם תיאום חמשת המרכיבים הללו למציאות הרי שנוכל להביט על כלל השמות האחרים שהומצאו ושמשתמשים בהם באותו תחום עיסוק- דוגמאות של שמות אחרים של חברות /מוצרים דומים שקיימים זה לא מכבר.


לאחר שהבנו את כל הבסיס עלינו להבין שבעת המצאת שם אנו גם "מעצבים" אותו.
"עיצוב" פירושו "לשחק, עם צורתו (של האותיות ושל הצלילים).

מעט על עיצוב שם:

היות ושם הוא למעשה אותיות הנשמעות כצליל הרי שבתהליך המצאת השם ניתן לבחור באחד מן הדברים הבאים:

שם עם צליל עמום
שם עם צליל חד
שם עם צליל מתמשך (שלא נגמר...)
שם עם צליל נקטע וחד וקצר בסופו


היות ושם הוא אחרי הכל גם מילה הרי שישנו צורך להבין גם את הדברים הבאים:

א. מהי התחילית (האות הראשונה שלו שהיינו רוצים) - אפשר לקבוע זאת לפי צליל שאהוב עלינו
ב. מה היינו רוצים לשמוע בסופו.
ג. מבחינת משמעות - האם אנו מחפשים משמעות יחידה או אפילו דאבל מינינג.
ד. מה היינו רוצים מראש שהוא יעשה לשומעיו? (מעבר לתחושת הקיום שלו ): התפעלות,יגרום הערכה,יעורר תשומת לב,יגרום להעלאת מחשבות (ומאיזה סוג),ירגיע,ילהיב - וכן הלאה.


שאלות שיש לשאול בעת עבודה על המצאת שם:

א. מהן מיגבלות האורך שלו (כמה אותיות,הברות וכן הלאה)
ב. האם היינו רוצים שהוא יהיה שיגרתי ("עובר" וזה הכל) או משהו מיוחד
ג. לאיזה סיווג היינו רוצים להכניס אותו : לסיווג של שמות עתידניים,לסיווג של שמות הרפתקניים,לסיווג של שמות שנשמעים מקצועיים,לסיווג של שמות שנשמעים קלאסיים,לסיווג של שמות שנשמעים מעניינים ?
ד. האם מוצרינו יכולים לעמוד אכן מאחורי התחייבות של שם כזה שבחרנו? (לדאוג שנוכל אכן לתת את הגיבוי בשוק ו"להתחייב" לשם כזה טוב.


דבר שכיח ומקובל בענף הקופירייטריות הינו שחברות הזקוקות לשם חדש עבור מוצריהן נוהגות לפנות לקופירייטרים רבים ,ואלו מצידם מציעים שמות שונים כהצעות. תכופות קורה ששמות שונים אינם מוצאים חן בעיני מזמיני המצאת השם והם מבקשים לפתור את העניין בפניה לקופירייטר חדש ואחר שיביא להם רוח חדשה ורעננה ושינסה למצוא עבורם מחדש שמות אחרים.

על כן,פניה מראש לקופירייטר שהינו מספיק מקצועי ומנוסה היא הדרך הנכונה אף לחסוך בעלויות ובסירבול.אך יש לזכור שתהליך עבודה על שם אינו שבוע או שבועיים.וודאי לא עבור מוצר/שרות /חברה שעתידה לתפקד היטב מתוקף השם שנים רבות וטובות.בסיסה הוא שם טוב (בייחוד כלפי השוק והתקשורת).שם טוב אמור להנשא בפי כל ולספק תחושות גאווה למזמיניו.על כן אין להספתק בעת ייאוש בהמצאת "סתם" שם כדי שפשוט "יהיה" שם.יש להתאזר בסבלנות ולתת לקופירייטר מספיק מקצועי והמתמצא בעניין לבצע את עבודתו.

קופירייטר היודע להקשיב במדוייק לצרכים של מבקשי המצאת השם יוכל להגיע תוך מספר פגישות או תוך מספר דפי הצעות שמות אל התקרבות די יפה לרצונם של הפונים לשירותיו. כפי שנהוג, התהליך יכול לקחת מעט זמן והגעה לשם מוצלח תוך חודש של עבודה שזהו בהחלט זמן מקובל הינה יפה ונחשבת למקצועית.

עדיפות כדאי תמיד גם לתת לקופירייטר היודע לא רק להמציא שמות,אלא גם להגיש קווי הדרכה מפורטים שבהם מופיעים כללים והנחיות כיצד אתם ניגשים איתו ביחד למלאכה ומהם הדברים המנחים בתהליך המצאת השם.קופירייטר מקצועי אמור להיות מסוגל לשלוח למזמין השם דפים המפרטים הוראות מדוייקות של העבודה כפי שהן מפורטות במאמר זה בקצרה ועל קצה המזלג.

בהצלחה.

[email protected]


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אריק שני שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]