חיפוש מאמרים

11716 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
תוספי מזון (sports supplement) מגבירי טסטוסטרון - גדילת הפרוסטטה - יעילות האינסולין - סוכר ענבים - מסת השרירים





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: שינוי לתמיד אכילה רגשית דיאטה משקל

נושא המאמר: סוף לאכילה הרגשית - אכילה רגשית - דיאטה - משקל - בעיית משקל - מינהל רגשות - שליטה בכעסים
מאת: רוני מייזליש   שמור מאמר למועדפים

סוף לאכילה הרגשית - אכילה רגשית - דיאטה - משקל - בעיית משקל - מינהל רגשות - שליטה בכעסים


מחקרים מראים כי השמנת יתר ואכילת יתר היא המחלה בעלת הסיכויי ההירפאות הנמוכים ביותר מכל מחלות העולם המערבי . רק 2 מתוך 100 אנשים יצליחו לשמור על המשקל שהשיגו . מדוע רק 2% מצליחים לשמור על המשקל לאורך זמן ? ננסה לגעת כאן במספר שבילים בהם הולך האדם עבורו האוכל הוא הרבה יותר ממזון קונקרטי ופיסי . אתחיל בזוית אישית . מאז גיל חמש הנני מתמודד עם בעיית משקל . הצלחתי אין ספור פעמים להוריד משקל ואז להעלות הכל בחזרה . מעולם לא הייתי שמן מאוד אבל בהחלט הייתי שמן . בשנים האחרונות במקביל לתהליך רגשי פנימי שעברתי גם משקלי פחת וזאת כתוצאה להחלטה הלא מודעת שעשיתי עם עצמי להתעמת עם הפחדים שלי שקשורים למערכות יחסים עם אנשים ופחות להיות עסוק במערכת יחסים מוצלחת עם אוכל . אחת מנקודות המפנה המשמעויותיות ארעו לפני שנתיים וחצי במהלך טיול בהודו (השני מתוך השלושה ) כאשר באחד הערבים אמרתי לעצמי שהגיע זמן ארוחת ערב . לראשונה בחיי עצרתי ושאלתי את עצמי : "למה , אתה רעב ? " , אחרי שעניתי לעצמי בשלילה החלטתי שהיום לא אוכל ארוחת ערב . החיבור החדש שהצלחתי לבנות עם צרכיי הגופניים התזונתיים היה מצד אחד סופה של תקופת חושך ומצד שני תחילתה של תקופת התמודדויות חדשה בה חוויתי אכזבות ונפילות בד בבד עם בחירה בבריאות נפשית ופיסית , שבבסיסה עומדת ההחלטה על לקיחת אחריות מוחלטת על חיי . בגלל התניות שלמדנו שהיינו צעירים (למשל כל פעם שרואים טלוויזיה אנחנו גם אוכלים , קפה תמיד בא עם עוגה , כשקר אוכלים משהו להתחמם ) ובגלל החיבור הרגשי לאוכל ) למשל כל פעם שאנו מרגישים בדידות אנחנו אוכלים ואז מרגישים לזמן מסויים קצת פחות לבד וכן אם אין לי עם מי לעשות מסיבה יש לי תמיד את האוכל לחגוג איתו - אף בגט אף פעם לא יגיד לנו "לא " אם נרצה אותו באמצע הלילה כאשר אדם שאנו אוהבים בהחלט יכול לסרב לנו . . . . ) בנינו לנו במשך עשרות שנים הרגלי אכילה לא נכונים . חשוב להבין שיש לנו הרבה סיבות טובות לשמור על ההרגלים האלו כי הם שמרו עלינו בתקופות קשות . אנו קוראים לסיבות הללו מנגנוני הגנה שבתקופה מסויימת שמרו עלינו מלתת לאחרים שליטה על חיינו וזאת אחרי שאותם אנשים למשל פגעו בנו , אכזבו אותנו או אף נטשו אותנו . האשיות המתפתחת שלנו בגיל צעיר ידעה שעל מנת שנוכל לשרוד את התקופה הקשה כדאי לנו לא להיות מושקעים רגשית בבני אדם ולכן עדיף לנו לחפש את מבוקשנו במקומות אחרים . חלקנו בחרנו באוכל כאפשרות ראשונה וטבעית משום שהוא כל כך מוכר וזמין וכבר הראה שהוא אכן יודע לספק , לחמם , להרגיע ואף לטשטש תחושות רגשיות ופיזיות לא רצויות . ולכן יש משהו מפתה בלשמור על ההרגלים הישנים בעיקר סביב הצורך שלנו בוודאות וביציבות וחוסר היכולת שלנו להתקדם לעבר שינויים ומעברים בחיינו . משתתפות בסדנה לרוב מתארות את ה "צד השני " של החומה כמפחיד וריקני בעיקר עקב הצורך ללכת למקום לא מוכר והתמודדות עם כל מה ששנים הצליחו להתרחק ממנו . אולם יש יום שרובנו אומרים לעצמנו "מספיק " . מנגנוני ההגנה שלנו הצליחו לגרום לנו להדחיק , להכחיש , לשכוח , להיות ציניים , לפגוע בקרובים לנו אולם אנחנו רוצים משהו חדש . בעיקר אנו רוצים שוב לסמוך על אנשים , לאפשר לנו שוב להיזדקק , להיות חלשים , לשים את הראש על מישהו קרוב ובכלל להכיר את עצמנו בצורה מלאה יותר . בניית הרגלי אכילה חדשים היא תהליך איטי עם מספר שלבים . עפ "י מודל השינוי (הספירלי ולא לינארי ) של החוקר ג 'יימס פרוצ 'סקה ) 1982) נעבור דרך שישה שלבים : 1. טרום מודעות - האדם אינו שוקל את אפשרות השינוי . אין הוא מכיר בבעייתו או בצורך שלו להשתנות ומציג מערכת של טיעונים והגנות המצדדות בשימור התנהגותו והרגליו . כל זה נובע מפחד מפני השינוי וקושי להתמודד עם המציאות . 2. שקילת מוכנות – האדם ער לבעייתו אך הוא אמביוולנטי בהתייחסותו לשינוי . הוא מבין שעליו לשקול שינוי במעשיו אך בו זמנית הוא ער לחוסר הנוחות שבשינוי ולמחיר התובעני שכרוך בו . 3. ההכנה – האדם מקדיש עצמו לשינוי ההתנהגותי . כל הספקות והאמביוולנטיות שיש לאדם לגבי ההחלטה שלו , צריכים להיפתר . זהו שלב שבו נפתח לזמן מוגבל צוהר אפשרויות , שדרכו האדם יכול לעבור אל השינוי . 4. פעילות - האדם נוקט פעילות אמיתית כדי לגרום לשינוי כלומר למידת הרגלים חדשים , הערכה והבנתן של מיומניות ישנות , פיתוח שליטה בגירויים ופיתויים , מציאת פעילות חלופית לאכילה ועוד . 5. החזקה – האדם צריך להבטיח כי השינוי יהיה קבוע ויהפוך לחלק מרפרטואר ההתנהגויות האשיות שלו . 6. שינוי לתמיד – האדם יוצא מן המעגל הסיפרלי של השינוי . השלב מגיע כאשר מתפתח דימוי עצמי חדש ( "אני מרגיש ולא רק חושב שאני שווה " ) , מצבים שהיוו בעבר פיתוי כבר לא מהווים פיתוי ) , הגעה למסוגלות עצמית מוצקה . המודל הוא ספירלי ולא ליניארי ולכן לעיתים נתקדם , נחזור אחורה ושוב נתקדם . בהקשר זה , שתי דוגמאות אישיות . כחודש לאחר ההחלטה שלי לא ללכת לארוחת הערב באותו יום בהודו , הגעתי לסוף מסעי וכיומיים לפני החזרה לארץ המתנתי להסעה שתיקח אותי חזרה לשדה התעופה והחלטתי שעל מנת שלא אהיה רעב יותר מאוחר אוכל כעת . במשך שעה לא הפסקתי לאכול מתוך הבופה של המלון כאשר לרגע לא עצרתי ואף לא הרגשתי שובע . במשך היומיים לאחר מכן הרגשתי בחילות וכאבי ראש וניסיתי להבין את התקף הבולמוס בו הייתי . ההסבר היחידי שעלה בראשי הוא הפחד מפני החזרה ארצה , האי וודאות לגבי גורלי האישי והמקצועי ובעיקר מעצם השינוי מחיי טיול ונהנתנות לחיים מלאי מחויבות ואחריות . באירוע אחר שהתרחש מספר חודשים מאוחר יותר , בעת עימות עם בת זוג לשעבר , אמרתי לה "את מעצבנת אותי , אני הולך למקרר לאכול " . כאשר אמרתי זאת הרגשתי במקביל את כל ההסטוריה שלי חוזרת אלי כי במשך שנים אוכל היה הסם המרגיע . מצד שני כשאמרתי את זה התפוצצתי מצחוק כי ידעתי שהאוכל כבר לא יוכל להרגיע אותי ואני צריך לפתור את הבעייה בצורה אחרת . אירוע זה הדגיש בפניי כמה תמיד אהיה פגיע לאכילה רגשית ולכן תמיד אצטרך להיות עם עיניים פקוחות ולשמור על עצמי . רבים השמנים המעידים על עצמם ואף הסביבה מעידה עליהם כי מדובר באנשים חברותיים , נעימים , צחקניים ולרובם אין בעיה עם דימוי הגוף שלהם . מנסיוני , אין הדבר כך . בחדרי חדרים ובתוך הקבוצות אנשים אלה מודים בד "כ כי המסיכה שלבשו עוד מגיל צעיר שומרת עליהם מפני הבדידות והייאוש . הם מוכנים לעשות הכל על מנת לבנות הרגלי אכילה נכונים ומוכנים להתפשר ולהיות קצת פחות נחמדים . ואמנם הדרך לשינוי כוללת את הפחד של האדם השמן להתעמת עם אנשים ולא להמשיך בדפוס הדחיסה הרגשית המתבטאת באכילה מיותרת. הכותרת סוף לאכילה הרגשית ! ? מייצגת את הפרדוקס שמצד אחד אנו מאמינים שניתן לזנוח את ההרגלים הישנים שלנו ואת ההסטורייה הבעייתית אולם מצד שני קיים הפחד שלא תמיד נדע לשמור על ההישגים שלנו וגם אם הצלחנו לאכול ממקום נכון לאורך תקופה ארוכה תמיד מאחורי הפינה תסתתר הפתעה שתפיל אותנו שוב . התשובה שלי לפרדוקס זה היא שאין תשובה מוחלטת וצריך רק להישאר עם עיניים פקוחות וללמוד לחיות עם הפחדים הללו . רוני מייזליש מטפל בתחום האכילה הרגשית. עובד סוציאלי בעל תואר שני בעבודה סוציאלית- קלינית (אונ' בר- אילן)ומתמחה בתוכנית לפסיכותרפיה באוניברסיטת בן גוריון. רוני מטפל ביחידה להפרעות אכילה בבית החולים סורוקה, מנחה קבוצות "אכילה רגשית" בשירותי "בריאות כללית" וכן מנחה קבוצות במגוון תחומים נוספים ביניהם:תקשורת אסרטיבית , יחסי הורים- ילדים, מינהל רגשות, שליטה בכעסים וניהול מו"מ וקונפליקטים

www.maislish-feedback.com


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י רוני מייזליש שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  עסקים למכירה | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון | מטבחי יוקרה | חבל זגוריה | זמן טיסה |  הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 



ארטיקל מאמרים 2015 - 2006  clickgoseo@gmail.com מנוע חיפוש מאמרים ארטיקל, כבר בן 8 שנים!

After almost a year of wearing a Rolex Submariner rolex replica uk 114060 watch, I've come to at least one conclusion - this is a darn tough timepiece to beat. To own a Rolex watch for many replica watches sale people is an aspiration. The power of the Swiss company is that it has created a demand for the name, in many ways, more so than the products they produce. People often come to me and rolex replica say, "Ariel, I want a Rolex." I usually respond with, "OK, what Rolex do you want?" The answer is, "I don't know, that is why I need your rolex replica help, I need you to help me choose one." The message there is that Rolex is a company whose image in many ways is louder than its products. But at aBlogtoWatch, product is everything. The good news is that when it comes to product, Rolex watches rolex replica sale rarely let you down. If anyone asks me why Rolex is such a successful brand I often point out that "their products are actually really good."