חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
המלחמה הקרה בתאי השומן





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מס תושס ישראל מדינות

נושא המאמר: תושב חוץ לעניין אמנה אינו בהכרח תושב חוץ בדין הפנימי
מאת: אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

פקודת מס הכנסה מגדירה "תושב ישראל" כמי שמרכז חייו, היינו זיקותיו הכלכליות, המשפחתיות והחברתיות, נמצא בישראל .

יחד עם זאת, יתכנו מקרים בהם מדינות נוספות, בהן חי אותו יחיד, יראו בו גם כתושב מדינתם וגם הן ידרשו מאותו פרט בתשלום מס במדינתם.

על מנת להתגבר על קושי זה, חיוב כפל מס, נוקטות המדינות השונות בשתי דרכים עיקריות; האחת, הקלה חד-צדדית (Unilateral Relief) - הקלה שאינה מותנית ביחס גומלין מצד המדינה האחרת. השניה, לפי אמנה (Treaty Relief) - ניתנת בהתאם לתנאי ההסכם שנכרת בין שתי מדינות.

כאשר תושב ישראלי מתגורר במדינת אמנה (מדינה עימה יש לישראל אמנה למניעת כפל מס), או אז במצב בו יחיד נחשב כתושב של שתי מדינות לעניין החיוב במס, תקבע חבותו במס על פי מבחנים שנקבעו באמנה והוא יחוב במס בהתאם לקביעה זו בלבד.

הקביעה כי אדם תושב ישראל או תושב מדינה זרה בהתאם למבחני האמנה חלה לעניין החבות במס בלבד ואינה משליכה על הדין הפנימי ועל שאר זכויותיו או חובותיו של היחיד כלפי מדינתו בה הוא נחשב תושב.

בהחלטת מיסוי ** 116/06 נידונה סוגיה לפיה התבקשו הרשויות לקבוע מהו המועד בו ייחשב המבקש שעזב את ישראל כתושב חוץ והאם הוא יהיה זכאי להטבות מס כאשר יחזור לישראל מתוקף היותו תושב חוזר. אותו מבקש עזב את ישראל בתחילת שנות ה-90 והתגורר במדינת אמנה, שם עבד, שכר דירה קבועה למשך 15 שנה, החזיק בתעודת תושב קבע והיה ברשותו אף רישיון נהיגה מקומי. במהלך שהותו בחו"ל הגיע לישראל לתקופות קצרות שהסתכמו בכ-50 ימים בשנה לכל היותר. אשתו של המבקש התגוררה בישראל במשך כ- 190 ימים בשנה בדירה שרכשה עת עזבו את ישראל- בידרה זו שהו יחד כאשר שהו בישראל (הדירה נרשמה על שם האישה בלבד).

רשויות המס קבעו כי המבקש ייחשב לתושב חוץ מכוח האמנה מול המדינה בה שהה, בכל התקופה בה שהה בחו"ל, החל מתחילת השנה שלאחר עזיבתו את ישראל ועד לתום השנה שקדמה לשנת חזרתו לישראל. יחד עם זאת נקבע, כי הגדרתו כתושב חוץ תקפה היא לעניין החבות במס בלבד ולצורך מניעת מס כפל. במישור הגדרתו של המבקש כתושב חוזר, נקבע שיש להחיל את הדין הפנימי בישראל ומכוחו יש לבחון האם המבקש לא נחשב תושב ישראל במשך שנים אלו. בבדיקה זו עלה כי לאור הנתונים שהוגשו לרשות, המבקש נחשב תושב ישראל על פי הדין הפנימי במשך כל אותן שנים ולפיכך, אינו זכאי להטבות של תושב חוזר.

החלטה זו מבהירה היטב את תחולתן ותכליתן של האמנות כפל המס הבינלאומיות. עולה, כי הגדרתו של יחיד כתושב מדינה זרה והפסקת הגדרתו כתושב ישראל לצרכי מס ובהתאם לאמנה, אינו משליך בהכרח על הגדרתו כתושב ישראל על פי הדין הפנימי. נוצרים בעצם שני הליכים מקבילים לבדיקת תושבותו של אדם, האחד לצרכי מס על פי האמנה והשני על פי הדין הפנימי בישראל.

נציין, כי מאמר זה אינו ממצה את הסוגיה שבנדון עד תום ומאמר זה אינו נועד לשמש תחליף לייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית. אנו ממליצים לכם להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום המיסים, בכדי שיפרוש בפניכם את הסוגייה העולה על כל היבטיה.








--------------------------------------------------------------------------------

**פרה רולינג- ( pre rulling ) – מוסד למתן החלטות מיסוי מקדמיות, בהתאם לבקשת הנישום, שקיימת לגביהן אי בהירות בדבר אופן המיסוי לגביהן וגובה המס. מטרת המוסד הינה לבאר את היבטי המס לגבי מקרים ייחודיים, לעיתים עוד בטרם ביצוע הפעולה יוצרת אירוע המס. בצורה זו יכול הנישום להבין את עמדת רשויות המס בנושא.






רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]