חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
חוויה רוחנית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: רשויות זכויות הוצאה לפועל בית משפט

נושא המאמר: תום לב של החייב בהליך בקשה לפשיטות רגל
מאת: אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים

אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]

אנשים רבים מוצאים עצמם בעת האחרונה בלא יכולת לפרוע את התחייבותיהם הכספיות. הליכי הוצאה לפועל נפתחים כנגד אותם חייבים הגוררים את עיקולי נכסיו ואף הוצאתם של צווי מאסר כנגדם. כאשר הליכי ההוצאה לפועל מעלים חרס, למשל כשהחייב אינו מחזיק בנכסים כלשהם מהם ניתן לפרוע את חובותיו, נוצר מצב המכונה "חדלות פרעון", מצב בו אין הנושים יכולים לקבל הכספים המגיעים להם.

ישנן שתי אפשרויות לבקשת פתיחת הליך לפשיטת רגל. האחד, כאשר נושים המבינים כי הליכי ההוצאה לפועל אינם יעילים, יכולים הם להגיש בקשה להכרזה על החייב כפושט רגל על מנת שכל נכסיו (במידה ויש) יתפסו וימכרו לשם פריעת החובות.

האפשרות השניה, הינה הגשת בקשה לפשיטת הרגל על ידי החייב עצמו. ההליך מאפשר לחייב שאינו מסוגל לשלם את חובותיו, לפתוח דף חדש בחייו ולקבל הפטר מחובותיו.

קיים חשש שחייבים ינצלו את האפשרות המקנה להם החוק, להגיש באופן עצמאי בקשה להכרזה על פשיטת רגל בכדי להיפטר מחובותיהם, לכן כאשר מדובר בבקשה לפשיטת רגל מסוג זה, בית המשפט והרשויות הבוחנות את הבקשה נוהגות במשנה זהירות בטרם ההכרזה על המבקש כפושט רגל.

ובמה דברים אמורים, חייבים עלולים לצבור חובות רבים, תוך פיזור כספים ללא מחשבה ותכנון, או חמור מזאת, התנהלות בזבזנית של החייבים, ביודעין שלא יוכלו להחזיר חובותיהם, מתוך כוונה לבקש בשלב שלאחר מכן הפטר על כל חובותיהם במסגרת בקשה לפשיטת רגל. המחוקק ובתי המשפט מבקשים למנוע מצב זה ולכן ישנן הגבלות המוטלות על פושט רגל וחובה להוכיח כי פעל משך תקופת צבירת החובות בתום לב. כך, מעבר לסנקציות המוטלות על אדם המבקש שיצהירו עליו כפושט רגל, כגון שלילת האפשרות לכהן כחבר במועצה מקומית, חסימת האפשרות להיות חבר בלשכת עורכי הדין וסנקציות דומות אחרות, מחמיר בית המשפט בבדיקת הבקשה עצמה להכרה במבקש כפושט רגל.

הליך פשיטת רגל, בהתאם לבקשה המוגשת לבית המשפט המחוזי, הינו הליך מורכב האורך זמן רב ונבדק בקפדנות יתרה על ידי הרשויות. בית המשפט בוחן האם הבקשה הוגשה ממניעים כשרים והאם החייב פעל בכדי למזער את חובותיו בצורה אמיתית וכנה. לא כל מי שאינו מסוגל לשלם עוד את חובותיו יוכרז כפושט רגל ובמקרים רבים בית המשפט דוחה את הבקשה. הכרזת החייב כפושט רגל צריכה להיות מאוזנת עם זכויות הנושים.

הכלל החשוב ביותר, עליו שמות הרשויות דגש רב בעת בדיקת הבקשה, הינו תום לב עת הגשתה. החייב צריך להוכיח לבית המשפט שהסתבכותו הכלכלית נבעה בלא שהתכוון לכך והתנהלותו כנגד נושיו בעת יצירת החובות היתה תמת לב. בית המשפט יבחן את כל הנסיבות שגררו את היווצרות החובות וישקלל את מידת השפעתו של החייב להיווצרם.

על המבקש עצמו להוכיח שפעל בתום לב ולא בבזבזנות חסרת אחריות גם בתקופה שגרמה להסתבכותו הכלכלית. החייב צריך להציג הוכחות לכך שננקטו פעולות בכדי למנוע את ההתדרדרות הכלכלית, וכי פעל בצניעות יתרה תוך צמצום הוצאותיו, קטנות כגדולות וכמובן ולא לקח התחייבויות בידיעה שלא יוכל לעמוד בהן מלכתחילה.

יודגש, כי הליך הבקשה להכרזה כפושט רגל הינו ארוך ומורכב, לכן מומלץ להיוועץ עם בעל מקצוע מתאים בתחום בטרם תחילת ההליכים בבקשה.
במידה ונקלעתם למצב הדורש מכם לשקול הגשת בקשה לפשיטת רגל ולאור העובדה כי מאמר זה אינו ממצה את הסוגיה שבנדון עד תום ואינו נועד לשמש תחליף לייעוץ משפטי ו/או חוות דעת משפטית, אנו ממליצים לכם להיוועץ בעו"ד הבקיא בתחום בכדי שיפרוש בפניכם את הסוגייה העולה על כל היבטיה בטרם נקיטת פעולה כלשהי בעניין.




רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד- ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]