חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
הכל על קונדום





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מומחית לטיפולי אקנה קוסמטיקאית לטיפולי אקנה טיפולי אקנה טיפולי פנים

נושא המאמר: כל מה שרצית לדעת על "פצעי הבגרות" ולא העזת לשאול...!
מאת: איריס לוי מומחית לטיפולי אקנה (פצעי בגרות).   שמור מאמר למועדפים

מהם הגורמים לאקנה?

ברוב המקרים מקורה של תופעת ה"אקנה" בחוסר איזון הורמונאלי בגוף. חוסר האיזון ההורמונאלי נפוץ בעיקר בתקופות השינויים ההורמונאליים האופייניים לגיל הנעורים. אולם, חשופים לתופעה לא פחות, אנשים מבוגרים בתקופות של חרדה עצבנות ומשברים והיא עלולה להימשך עד שנות הארבעים.

בגיל ההתבגרות – אין כמעט הבדל בין נערים לנערות מעצם היותם חשופים לתופעה. עם זאת, קיימת הנחה שהגורמים העיקריים לאקנה הם: היגיינה לקויה, חיידקים ולעיתים אף גנטיקה.

בפצעוני האקנה ניתן להבחין בעיקר בשני חיידקים:
"פרופיוני בקטריום אקנה"
(propion bacterium acnes ) חיידק החי בתנאי חוסר אויר אשר משגשג בתעלות זקיקי השיער שבעור ו – "סטפילוקוקוס אפידרמידיס"
(staphylococcus epidermidis ) שמשגשג גם הוא בתעלות זקיקי השיער.

חיידקים אלה מפרקים בעזרת אנזימים את השומנים שבחלב והופכים אותם לחומצות שומן שעלולות לגרום לגירוי העור לתגובה דלקתית ומוגלה.

אין ספק כי תופעת ה"אקנה" מהווה מטרד ומקור לסבל פיסי ורגשי כאחד, מבוכה רבה וחוסר בטחון בעיקר בגיל הנעורים, אך טיפול כללי ומקומי במוקדים הדלקתיים ימנע סיבוכים ויביא להבראה שלמה. אולם, הזנחת התופעה ועל אחת כמה וכמה טיפול לא נכון/או רשלני, עלולים לגרום לסיבוכים ולכיעור ניכר של הפנים ולנזקים בלתי הפיכים דוגמת: "חורים" בעור צלקות מכוערות וכד'.

האם תופעת ה"אקנה" ניתנת למניעה?

כשם שלא ניתן לעצור את ההתבגרות ואת הפרת האיזון ההורמונאלי האופיינית לתקופת ההתבגרות, כך לא ניתן למנוע את תופעת ה"אקנה" אולם, מודעות לבעיה, טיפול נכון ותזונה נכונה בתקופת השינויים הפיזיולוגיים וההורמונאליים – עשויים להקל משמעותית את הסבל מהתופעה ולמנוע נזקים קוסמטיים ונפשיים לעתיד.

מהו הטיפול המומלץ ב"אקנה"?

הטיפול האופטימאלי בתופעות ה"אקנה" הינו שילוב של טיפול יום-יומי עצמי וטיפול תקופתי ומעקב של קוסמטיקאית מקצועית.

הטיפול המשלים להקלה בתופעת ה"אקנה" הינו: תזונה נכונה. אכילת יתר של מוצרי מזון עמילניים גורמת לפעילות מופרזת של הבלוטות, ועל כן מומלץ להימנע בתקופה זו מאכילת מזון עמילני, מזון מטוגן ומזון ממותק. יועדפו על פניהם שתייה מרובה של מים, ירקות ופירות טריים.
ולבסוף, ישנן אמונות תפלות או דעות לא מבוססות בקשר ל"אקנה" שיש מקום לתקנן:

*לעיתים שומעים הורה האומר לבנו שה"אקנה" תעבור עם הזמן וללא טיפול, ובכן, לאמתו של דבר התופעה עלולה להימשך או להיעלם ואז לחזור ולהישנות.

טיפול בתופעות ה"אקנה" אמור לענות על שלוש מטרות, החשובות כל אחת בפני עצמה:

*טיפול ושמירה על ניקיון יסודי של הנקבוביות.

*הקלה והרחקת המוקדים המוגלתיים וה"ראשים השחורים" (קומודונים) שתאפשר מראה אסטטי ומטופח יותר.

*יצירת "סביבה חומצית" שתגן על העור מפני התפתחות חיידקים ומניעת נזקים עתידיים (חורים ודלקות בעור).

למרות הדעה הרווחת אין לרחוץ את הפנים מעבר לפעם ביום וגם אז רק עם סבון המיועד לעור שמן ובעייתי.

אסור בתכלית האיסור לחטט ולהתעסק עם עור הפנים מפני שזיהומים עלולים לחדור פנימה ולהחריף את התופעה.

והחשוב מכל – לפני חשיפה לשמש למרוח על האזורים הנגועים (פנים,חזה,זרועות וגב) החשופים קרם לחות עם מסנן קרינה לא פחות מ-15% spf המיועד לעור אקנתי – המרכיבים המצויים בקרם מספקים לעור לחות ומהווים מחסום כנגד נזקי הסביבה. רבים החשופים לשמש ללא הגנה של קרם המכיל מסנני קרינה מקבלים כתמי פיגמנטציה כהים על אותם אזורים הנגועים בפצעי ה"אקנה".












www.iris-levy.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י איריס לוי מומחית לטיפולי אקנה (פצעי בגרות). שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]