חיפוש מאמרים

12306 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
למה כדאי לטוס ליפן





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: פסיכולוגיה פסיכולוג טיפול משפחתי טיפול פסיכולוגי

נושא המאמר: טיפול משפחתי – רקע וגורמים - טיפול פסיכולוגי - פסיכולוגיה
מאת: יניב נ.   שמור מאמר למועדפים


טיפול משפחתי – רקע וגורמים - טיפול פסיכולוגי - פסיכולוגיה


המאה ה-21 הביאה עימה מודעות רבה לתהליכים הפסיכולוגיים אותם חווים אנשים במהלך חייהם. יעידו על כך תחומי טיפול מגוונים וייחודיים הקיימים היום, כמו טיפול באמנות, טיפול משפחתי, ביבליותרפיה - טיפול באמצעות כתיבה וקריאה של טקסטים ספרותיים, טיפול קבוצתי ועוד. המגוון הנרחב של הטיפולים, כמו גם כמות הידע העצומה שנצברה בתחום, מאפשרים התאמה ספציפית יותר לטיפול הנדרש. חלק מהטיפולים הם טיפולים פרטניים, כמו טיפול פסיכולוגי וטיפול בדמיון מודרך וחלק מהטיפולים הם טיפולים קבוצתיים, כמו טיפול קבוצתי לנגמלים או לאלכוהוליסטים, טיפול משפחתי וטיפול זוגי.


אין עוררין על כך, שסגנון טיפול שונה, עוזר לאנשים שונים עם בעיות שונות, וכנראה שנהיה עדים לנצח לוויכוח בין הגורסים לעליונות הטיפול הפרטני לאלה המצדדים בטיפול קבוצתי; אך אי אפשר להתווכח עם העובדה כי קיימים מטופלים רבים בשני סוגי טיפול אלה, עובדה שמעידה על הצלחתם.


תפיסת התא המשפחתי בתרבות המערב, עברה תהפוכות רבות, שנבעו משפע של גורמים, ביניהם הארכת תוחלת החיים, קִדמה טכנולוגית, חשיפה תקשורתית, עליית הליברליזם ועוד. יש לציין כי עם השנים, התפתחה נטייה ליברלית בחברה המערבית, בכל הקשור לתפיסת התא המשפחתי, ולתפיסות הלוקחות בחשבון מבני משפחות בעלי סטאטוסים שונים כגון, משפחה חד הורית, משפחה מאמצת ומשפחות חד מיניות. ריבוי אפשרויות הדינאמיקות המשפחתיות, והאינטנסיביות של מערכות יחסים אלו בחיינו ובעיצוב האישיות שלנו, הביאו לפיתוח תיאוריות טיפוליות שונות, המתמקדות בדינאמיקות הזוגיות, ההוריות והמשפחתיות, תוך בחינה רחבה של כל סוגי מערכות היחסים בתא המשפחתי.


טיפול משפחתי - מתי יש צורך בכך?


אין ספק שהחיים המודרניים מציבים אתגרים גדולים בפני כל אדם ומשפחה; התחרותיות והשפע יוצרים קצב חיים מהיר, שלא פעם מזניח כמה מהאלמנטים ההכרחיים לתפקוד משפחתי תקין המיטיב עם כולם, כמו תקשורת פתוחה, הצבת גבולות הוריים ועוד. טיפול משפחתי נועד למשפחות החוות מצבים של משבר מתמשך, או בעיות של חוסר תפקוד, במקרים של אלימות ובכל מקרה בו עולה הצורך בשינוי כולל בדינאמיקה המשפחתית. יש לציין כי נדרשת מוכנות והיענות של בני המשפחה, למרות שלעיתים התנגדות מעין זו עשויה להשתנות עם המשך הטיפול.


טיפול משפחתי - סוגי הטיפול ויעילותו


כשם שהמודעות לחשיבות ההבנה הפסיכולוגית של תהליכי חיינו, גדלה ויצרה אסכולות פסיכולוגיות טיפוליות שונות ברחבי העולם, ניתן להבין כי אחת מהשלוחות הטבעיות של תיאוריות פסיכולוגיות טיפוליות אלו היא טיפול משפחתי, כמו גם טיפול זוגי וקבוצתי. טיפול משפחתי מתבסס על תיאוריות פסיכולוגיות טיפוליות שונות, הבוחנות את תפקוד האדם במסגרת המשפחתית, כחלק בלתי נפרד ממכלול של תהליכים רגשיים ודינמיים, המתרחשים בין בני המשפחה. קיימים סוגים שונים של טיפול משפחתי: החל מטיפול קצר מועד, דרך טיפול ממוקד מטרה וכלה בטיפול ארוך טווח ובטיפול משולב (שילוב של מספר תיאוריות טיפוליות, לדוגמא טיפול קבוצתי, אומנותי ועוד).


מטפל משפחתי מוסמך, הוא בעל תואר שני ומעלה באחד מתחומי בריאות הנפש, כמו פסיכולוג, פסיכיאטר וכן מתמחה בתחום העבודה הסוציאלית והייעוץ החינוכי. ישנם קורסי הכשרה רבים בתחום של טיפול משפחתי באגודה הישראלית לטיפול משפחתי וזוגי, ומטפלים מוסמכים רבים עוברים אותם. ישנם מטפלים משפחתיים המתמחים בגירושים ובתהליכי גישור, ויש כאלה המתמחים בבעיות אלימות במשפחה. ייחודו של טיפול משפחתי הוא בכך שהם משלבים מספר מודלים טיפוליים, הן משפחתיים והן פרטניים, המיועדים לתת מענה לבעיה המוצגת.


ממחקרים בתחום פסיכולוגיה עולה, כי טיפול משפחתי יעיל מאוד במקרים של גירושים, בעיות בנישואים, בעיות התנהגות אצל ילדים ומתבגרים, הפרעות אכילה, אלימות במשפחה ועוד. היתרון בשילוב של כמה גישות טיפוליות, מעניק מגוון רחב יותר של צורות טיפול, אשר יעזרו ליותר ויותר משפחות לפתור את בעיותיהן.

www.sadenet.co.il/


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י יניב נ. שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]