חיפוש מאמרים

12307 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
ניקיון בית





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: ירדן מס הכנסה מיסוי חברות מיסוי יחידים

נושא המאמר: ישראלים גילו את ירדן כמקלט מס ע"פ פקודת מס הכנסה
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]


לאחר שתקראו את הכתבה שלהלן תיווכחו לדעת, כי ירדן היא לא רק שכנה מיודדת ושקטה, אלא גם מקום כדאי ביותר להשקעה, לאור אזורי הסחר החופשי הקיימים בירדן ולאור שיטת המס הנהוגה שם.

מיסוי חברות - בחוק הירדני אין הגדרה ממצה להגדרת תושבות של חברה ירדנית לצורכי מס, אך חברה שנרשמה בהתאם לדין הירדני, נחשבת כחברה ירדנית לצורכי מס. חברה ירדנית חייבת במס אך ורק בגין הכנסה שהופקה או שנצמחה לה בירדן (שיטת מס טריטוריאלית, כפי שהייתה נהוגה בארצנו טרם הרפורמה בשנת 2003). כמו כן, חברה ירדנית פטורה מתשלום מס בגין רווח הון ומהכנסות מדיבידנדים. שיעור מס החברות בירדן עומד על 25%. שיעור מס חברות מופחת (15%) מוטל על הכנסה ממקורות מסוימים, ובין השאר, מהשקעות בבנייה, תחבורה ומתכות בירדן.

ריבית ותמלוגים שמשלמת חברה ירדנית לתושב חוץ, חייבים בניכוי מס במקור בשיעור של 10%, בהעדר אמנה למניעת כפל מס המורה אחרת.

מיסוי יחידים - אדם יחשב תושב ירדן אם שהה בירדן 183 ימים או יותר בשנה קלנדארית. הן יחיד תושב ירדן, והן יחיד שאינו נחשב כתושב ירדן לצורכי מס, חייבים במס אך ורק בגין הכנסה שהופקה או שנצמחה להם בירדן. שיעורי המס על הכנסות יחידים בירדן הנם פרוגרסיביים, והם נעים בין 5% ועד ל - 25%. בירדן אין מס על יחידים בגין רווח הון והכנסות מדיבידנדים.

שיעור המע"מ על העסקאות למכירת טובין ו/או מתן שירותים בירדן עומד על 16%.

אזור הסחר החופשי בעקבה שבירדן - כפי שבישראל, בקוריאה ובשוויץ ישנם אזורי סחר חופשי, גם בירדן ישנם אזורי סחר חופשי (Free Zone). בעקבה פועל אזור כלכלי מיוחד הנקרא SEZ (Special Economic Zone). בכדי לנהל ולקדם את איזור הסחר החופשי בעקבה, הקימה ירדן רשות סטטוטורית מיוחדת - ASEZA (Aqaba Special Economic Zone Authority). האזור הכלכלי המיוחד בעקבה ממוקם בנקודה אסטרטגית בפרשת דרכים בין ארבע מדינות ושלוש יבשות, נפרש על כ-375 קמ"ר וצמוד לגבול עם ישראל, ערב הסעודית והמים הטריטוריאליים של מצרים.

ישראלים רבים מנצלים את הגישה הנרחבת שמציע אזור ASEZA לשווקי העולם. תשתיות התחבורה המגוונות, וההסכמים המסחריים הבינלאומיים הרבים עליהם חתומה ירדן, מקלים עוד יותר על המשקיעים הישראלים ואף הופכים את ההשקעה לכדאית הרבה יותר. יש לציין, כי הקמת האזור הכלכלי המיוחד הייתה חלק מרפורמה מקיפה של ממשלת ירדן שמטרתה הייתה לספק למשקיעים סביבה עסקית משתלמת ותחרותית בזירה העולמית. לצורך כך, נחקק בשנת 2000 חוק מיוחד המסדיר את הפעילות המיוחדת באזור, אשר בעקבותיו נוצרה סביבה תומכת לעסקים.

עידוד השקעות – מגמת עידוד ההשקעות באה לידי ביטוי בתהליכי הרישום והרישוי המהירים שמציע אזור ASEZA, אשר אינם כוללים תשלומי אגרות למיניהם, מתן תמריצים באופן אוטומטי עם הרישום למשקיעים זרים, מתן אפשרות לבעלות זרה מלאה וכן אפשרות בלתי מוגבלת להוצאת הון ורווחים מתחומי האזור. כמו כן, העדר הגבלות על שימוש במטבע זר מקלים עוד יותר על חיי המסחר באזור.

המס באזור הסחר החופשי - באזור הסחר החופשי ב- ASEZA מיושמת מדיניות מס מיוחדת שהיא בעיקרה ביטול והקלות בשיעורי מיסים שונים והגדרת האזור כפטור ממס (למעט מס על כלי רכב) ואי הכללתו בתחום פעילותן של רשויות המס הירדניות. בין ייתר ההקלות ממס בירדן הניתנות ב- ASEZA ניתן למנות את ההקלות הבאות:

העדר מס על שירותים חברתיים;
העדר מס מכירות על מרבית המוצרים והשירותים הנצרכים באזור המיוחד;
העדר מס מכירות ושירותים על מוצרים מיוצאים מחוץ לירדן;
העדר מס שנתי על קרקע או מבנים בשטח מנוצל;
שיעור של 5 אחוזים על מס מעסיקים בתוך האזור ומחוץ לירדן, למעט תחומי הבנקאות, הביטוח והתחבורה היבשתית, הכפופים לשיעורי המס המקובלים בירדן;
מס בשיעור 10 אחוזים על העברת בעלות קרקע (4 אחוזים משולמים על ידי המוכר ו-6 אחוזים על ידי הקונה);
מס בשיעור של 7 אחוזים על צריכה של מוצרים ושירותי מלונאות ומסעדות;
וכן כמס ערך מוסף (הנכלל במחיר) בשיעור של 7 אחוזים המושת על 12 מוצרים בלבד.

לאור מדיניות המס המקלה הנהוגה בירדן, ובמיוחד באזורי הסחר החופי כמו ב- ASEZA, טוב יעשה המשקיע הישראלי לו במקום לחפש לו מקלט מס מרוחק במדינות הים ישים את פעמיו לשכנתנו שבעבר הירדן.





רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]





מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]