חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
איזור ספליט





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: מיסים רומניה חברות מיקרו שיעור מס

נושא המאמר: חברות מיקרו ברומניה
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]


חברה מיקרו רומנית (להלן: "חברת מיקרו") נהנית משיעור מס נמוך מזה המוטל על חברות רומניות רגילות. יתרון המס הגלום בחברות המיקרו לא נעלם מעיניהם של ישראליים בעלי מקצועות חופשיים המספקים שירותים ברומניה. לאור האמור, בשורות הבאות נבדוק אם חברת המיקרו עלולה להיות מחויבת במס בישראל, כאשר זו נתפסת כחברת משלח יד זרה?

חברה תושבת רומניה חייבת במס חברות בשיעור אחיד של 16% בגין רווחיה.

יחד עם זאת, חברת מיקרו נהנית משיעור מס מופחת העומד על 2.5% מכלל הכנסותיה בשנת המס 2008 (בשנת המס 2009 יעמוד שיעור המס על 3% מכלל הכנסותיה).

בכדי ליהנות משיעור המס המופחת על חברת המיקרו לעמוד בתנאים המצטברים שלהלן:

1) מחזור עד לסך של 100,000 EUR.

2) חברה המעסיקה עד 9 עובדים בסה"כ.

3) 50% מהכנסות החברה מופקות מפעילות שהיא אינה ניהול וייעוץ.

4) מדינת רומניה, רשויות מקומיות ומוסדות ציבוריים אינם בעלי מניות בחברת המיקרו.

5) פעילות החברה היא בייצור ו/או מתן שירותים ו/או מסחר.

חברות העוסקות בתחומי הבנקאות, שוק ההון וההימורים (למעט חברות העוסקות כמתווכות בתחום זה), אינן יכולות להירשם כחברת מיקרו. אף עמותה המעסיקה למעלה מ-250 עובדים אינה יכולה להירשם כחברת מיקרו ברומניה.

על חברת מיקרו מוטלת החובה לשלם את המס אחת לרבעון, ב- 25 לחודש העוקב לחודש האחרון בכל רבעון. חברה שעברה את סך מחזור העסקאות של 100,000 EUR, תחויב במס חברות רגיל בשיעור של 16%, החל מהרבעון שבו עברה את הסך האמור, כמו גם בחישוב המס הראשון יש לכלול את כל הכנסותיה והוצאותיה של החברה מתחילת שנת המס.

חברת מיקרו משמשת בעיקר נותני שירותים פרטיים כגון נותני שירותי ניהול וייעוץ. לאור האמור לעיל ונוכח השימוש הגובר של יחידים תושבי ישראל בסוג תאגיד זה, עולה שאלת היחס בין חברת מיקרו לסוגיית חברת משלח יד זרה.

כאמור, על מנת להקטין את התמריץ של תושבי ישראל לפעול באמצעות חברה זרה בחו"ל, שתפיק הכנסות פטורות ממס שמקורן במשלח-ידו של בעל השליטה בה (תושב ישראל), קבע המחוקק כי החיוב במס יחול גם על הכנסה ממשלח-יד או מעבודה שמבצע הנישום בעצמו, והמופקת באמצעות חברת משלח-יד זרה.

לעניין זה, קבע המחוקק רשימה מפורטת וארוכה של מקצועות, המהווים משלח יד מיוחד. כבר עתה יובהר, כי רשימה מפורטת זו מקשה על הקמת חברת משלח יד זרה, העוסקת בפעילות שאינה נכללת במסגרת התקנות דנן, הואיל ורשימה זו כוללת מקצועות כלליים כגון יעוץ וניהול.

יחד עם זאת, לטענתנו, לא ניתן למסות חברת משלח יד זרה תושבת מדינת אמנה, הואיל ובהתאם לסעיף 196 לפקודה, גוברות הוראות אמנות המס על הוראות החקיקה הפנימית. מכאן שהאמנה מקבלת למעשה תוקף של חוק מועדף.

סעיף 7 לאמנה למניעת כפל מס בין רומניה לישראל קובע כי רווחי עסקים של מיזם של מדינה מתקשרת יהיו חייבים במס רק באותה מדינה, זולת אם היזם מנהל עסקים במדינה המתקשרת האחרת באמצעות מוסד קבע הנמצא שם.

לאור האמור, רשויות המס הישראליות אינן זכאיות למסות רווחיה של חברה מיקרו, אף אם זו מהווה חברת משלח יד זרה, הואיל ועפ"י סעיף 7 לאמנה למניעת כפל מס לרומניה זכות מיסוי בלעדית בכל הנוגע לרווחי החברה הרומנית כתוצאה מפעילותה (בכפוף לכך כי הניהול והשליטה בחברת המיקרו אינם מבוצעים מישראל).
נבהיר, כי פרשנות זו טרם זכתה להתייחסות מצד רשויות המס.




רמת גן: רח´ החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל´: 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל´: 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]







מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]