חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
על תבונה והתבוננות





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חשבוניות פיקטיביות נאשמים זיכוי מיסים

נושא המאמר: זיכוי נאשמים בתיק חשבוניות פיקטיביות
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]



בית משפט השלום בת"א, זיכה לאחרונה בת.פ 5131/02 מ"י נ' מלמד ואח', נאשמים אשר הואשמו בקבלת חשבוניות פיקטיביות ועשיית שימוש בהם.

עסקינן במוסך ובעליו, אשר הואשמו כי קיבלו חשבוניות פיקטיביות מאת ספק חלפים, כאשר מאחורי אותן החשבוניות לא עמדה כל עסקה אמיתית בין בעל המוסך לספק.

הנאשמים הואשמו בכתב האישום בעבירות של השמטת הכנסות מדו"חותיהם, וניהול פנקסים כוזבים תוך שימוש במרמה, תחבולה ועורמה.

נטען עוד בכתב האישום, כי בעל המוסך אמנם רשם צ'קים בגין אותן חשבוניות לספק החלפים, אך בפועל נפרטו אותם הצ'קים בבנק ולא נמסרו לספק, אלא הנאשמים עצמם עשו בהם שימוש לצרכיהם האישיים.

בית משפט השלום זיכה כאמור את הנאשמים מן העבירות בכתב האישום תוך שהוא קובע כי לא הוכח מעבר לכל ספק סביר (שהינו כידוע רמת ההוכחה הנדרשת במשפט הפלילי), כי אכן החשבוניות הנן פיקטיביות וכוזבות, בראיות שהוצגו בפני בית המשפט.

לטענת התביעה, אחת הראיות המחזקות את הטענה להיותן של החשבוניות, פיקטיביות, הנה העובדה כי סכומן של 4 חשבוניות היה זהה.

ב"כ הנאשם הסביר עובדה זו בהתחשבנות קודמת בין הנאשם לספק, הנאשם עצמו לא נחקר על כך בחקירתו הנגדית ואף עדי התביעה לא נשאלו על עובדה זו.

כידוע, בהעדר ראייה סותרת להסבר - אין דרך לשלול אותו, ומשלא נחקרים עדים בנקודה מסויימת, רואים את המאשימה כאילו זנחה את סתירת אותה הנקודה, באין ראיות אחרות לסתור.

בנוסף, טענת ההגנה העיקרית של הנאשמים הייתה כי בחדר אחורי המצוי במוסך, קיים מחסן חלפים, קרי נמסרה סחורה בגין אותן חשבוניות.

טענה זו קיבלה חיזוק בעדותם של עובדי המוסך כי אכן היה חדר אחורי אשר שימש כמחסן חלפים וכי חוקרי מס הכנסה לא בדקו חדר זה.

כמו כן, הוכח בראיות ההגנה כי אותו ספק אכן שימש כספק חלפים משומשים וכי הנאשמים ביצעו עמו עסקאות רבות משך שנים רבות בתמורה לחשבוניות אשר דווחו ושולם המס בגינם.

לעניין טענת התביעה כי לא היו בנמצא תעודות משלוח בגין הסחורה שבה דובר, לאור עדות של עובד של אותו ספק, נקבע כי פעמים רבות הוצאה סחורה על ידי הספק בלא שנמסרו תעודות משלוח בגינה.

לפיכך קבע בית המשפט כי לא הוכחה כל משמעות מפלילה לעובדה זו.

ובנוסף לכל אלו - המאשימה לא זימנה לעדות את העד המרכזי בפרשה - הוא ספק החלפים עצמו. הימנעותה זו, קבע בימ"ש, אומרת דרשני ומחלישה את גרסת התביעה באופן שזו האחרונה אינה יכולה לעמוד.

לפיכך, קבע בית המשפט, כי יש לזכות את הנאשמים.


רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
רומניה: רח' סטפאן פרוטופופסקו 6 בוקרסט
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]




מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]