חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
גאוט - צינית, שיגדון, פודגרה- דלקת בבוהן הגדולה של הרגל ובמפרקים....





    קישורי טקסט (לפרטים)




אימות חתימה על מסמך מזוייף
קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: חקירות מס הכנסה רשויות המס מיסים

נושא המאמר: הגעת למחלקת החקירות של מס הכנסה ? מעט עצות ראשוניות כיצד לנהוג
מאת: אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected]    שמור מאמר למועדפים


אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
[email protected]




על פי רוב, קיימים סממנים סביבתיים המעידים על תחילתה של חקירה כנגדך על ידי רשויות המס. הסימנים כוללים חקירת לקוחותיך, תשאול הרואה חשבון המבקר של החברה ודרישות לקבלת חומר מרשויות המס. כל הסממנים הנ"ל אמורים להדליק אצלך נורה אדומה לתחילתה של חקירה, נורה שאולי תסייע לך להתמודד עם העתיד לבוא, ויפה שעה אחת קודם....

במסגרת החקירה הראשונית של רשויות המס, אשר הנה בדרך כלל סמויה, יש להיזהר מביצוע מעשים אשר ביצועם יכול לגרור אישומים חמורים יותר ואף עשויים להוות עילה למעצר או מעצר עד תום ההליכים: עבירות של שיבוש הליכים, השמדת ראיות או הטרדת עדים, הנן עבירות אשר יכולים להינתן בגינן סנקציות עוד לפני שהחלה חקירה גלויה בנושא, או אפילו לפני שנפתחה חקירה סמויה. ישנן גם עבירות אחרות בהן ניתן להאשים, עבירות כגון תיאום עדויות או השמדת ראיות, גם הן עשויות להעשות על ידי נחקר או חשוד עוד בשלב המקדמי לחקירתו הגלויה בפני נציגי הרשויות. לכן יש צורך בערנות מוגברת והימנעות ממהלכים ללא ייעוץ משפטי אצל מומחים למס ופלילים, תוך זהירות מוגברת מעבירות של שיבוש הליכי משפט כאמור.

במסגרת הייעוץ אצל עו"ד המומחה כאמור, יש לשים את כל הקלפים על השולחן. חובה למסור לו את כל המידע הרלוונטי כדי שהייעוץ ותכנון האסטרטגיה בה ינקוט הנישום או החשוד יהיו הטובים והחכמים ביותר. צריך להיזהר מלספר יתר על המידה פרטים לאנשים שאינם קשורים , אשר אולי ישמעו בעדות יותר מאוחר כנגדך. כבר היו מקרים בהם עדים של רשויות המס היו החברים הקרובים ביותר של הנישום והחשוד, ואשר דווקא בעת צרה ובלחץ רשויות המס, הפכו לאויבים.

בנוגע לתוכן חקירה - אין למסור פרטים, לא על השאלות שנשאלו ולא על התשובות שנענו. כמו כן רצוי שלא למסור גרסאות שונות בפני גורמים שונים. למרות שמותר לומר דברים מסוימים בחקירת המשטרה (בשונה מהחקירה בבית המשפט) אין לנהוג כך מלכתחילה, כיון שכזבים שנאמרו במהלך החקירה המשטרתית עשויים לחזק את ראיות התביעה נגדך. באם הנך חושש ממתן תשובה שעשויה להפלילך, זכור כי מוקנית לך על פי חוק זכות השתיקה, הגם שזו תשמש חיזוק לראיות נגדך ככל שתהיינה כאלו- בעניין זה היוועץ בעורך דינך אשר יסביר לך את זכויותיך על פי חוק, בטרם ובסמוך לחקירתך ככל שניתן.

ברגע שהחוקרים באים למשרדך או למשרד רואה החשבון המייצג אותך ברשויות, מטרתם על פי פקודת סדר הדין הפלילי היא גילוי עבירות, עיכוב חשודים ותפישת ראיות. הם זכאים על פי צו לערוך חיפוש, וגם חומר חקירה ממוחשב נכלל בתוך החיפוש המותר לרשויות החוקרות, אך כמובן שחיפוש כזה חייב שייעשה על ידי איש מיומן לצורך ביצוע חקירה זו. כאשר מגיע חוקר מיומן יש לבדוק את הסמכתו לעניין זה, כמו כן בדיקת רשות החיפוש בצו. בנוסף, כשהחוקרים מגיעים יש לבדוק בתחילה את היותם חוקרים מוסמכים על ידי הצגת תעודות חוקרים. מיד בעת הגעתם צריכים הם להציג צו חיפוש משופט, צו אשר אמור לאשר את החיפוש תוך רישום המיקום הספציפי בו הם מחפשים בתוספת חותמת בית המשפט. הצו הניתן על ידי בית המשפט תקף לשלושים יום.

ניתן לבקש מהחוקרים להמתין כמה רגעים כדי שתוכל להתייעץ עם עו"ד מומחה בתחום, אך החוקרים אינם מחויבים להמתין, כמו כן ניתן ורצוי לבקש לדעת את פירוט החשדות וסיבת החיפוש. מומלץ שבעת החיפוש יהיה נוכח עו"ד או יועץ משפטי מומחה בתחום, אך החוקרים אינם צריכים להמתין לו.

חיפוש צריך להיערך בפני שני עדים שאינם שוטרים, ובמידה ואין שני עדים כאלו אין החיפוש חוקי. רצוי שלא להיכנס לעימותים מיותרים עם החוקרים, וכמו כן אין להפריע להם במהלך עבודתם, שכן הדבר עשוי לגרור האשמה נוספת שמהווה עבירה פלילית אף היא. רצוי לסייע להם לפי בקשתם, אך צריך להיזהר לא למסור להם מידע מעבר לנדרש על ידם. במידה וקיימת הפרעה ממשית על ידי חשוד או מי מטעמו מוסמכים החוקרים אף לעכבו וכן לבצע מעצרים.

מומלץ באותו יום של החקירה לא לענות לטלפונים ולא לשוחח עם גורמים נוספים בחברה הקשורים בחקירה. אסור להעלים חומר במהלך החיפוש, עבירה זו הינה עבירה פלילית חמורה של שיבוש הליכי חקירה. במהלך החקירה כנראה שינסו לגבות הודעות מעובדים של החברה , ספקיה וכיו"ב. על פקודת סדר הדין הפלילי, אסור לבקש מן החשוד לעזוב את מקום העבודה, וכל מסמך שנתפס על ידי החוקרים חייבים הם לסמנו ולערוך רשימת מלאה של המסמכים שתפסו. שאותה רשימה תיחתם על ידי העדים ועותק הימנה יימסר לחשוד או הנחקר ממנו נתפסו המסמכים, תוך ציון מדוייק של כל מסמך שנתפס, המקום השעה ופרטי החוקרים שתפסו אותם. אסור לחוקרים לאיים על החשוד, ובמידה ואוימתם יש לדווח מיידית לעורך דינכם כדי שירשום את הדברים במדויק, ויפעל בהתאם.

העדים לחיפוש צריכים לוודא שדוח החיפוש מלא וכולל תאריך, שעות, מיקום, שמות העדים, בעלי המקום, חתימות החוקרים והמחפשים. יש לבדוק שהמסמכים שנלקחו בפועל הם שנרשמו בדוח, וכדאי אפילו לצלם את כל המסמכים שנתפסו לאחר שסומנו. בסמכות החוקרים אמנם לסרב לבקשת הצילום אך רצוי לבקש. הטענה לצילומם המסמכים תהא הפרעה בתפקודו היומיומי של העסק על ידי תפיסתם של המסמכים וגרימת נזק באי מתן האפשרות לצלמם. כמובן שיומנים וחומר שוטף רצוי לצלם.

על מסמכים משפטיים שיחפצו החוקרים לתפוס ניתן לטעון לחיסיון, ובמידה והגיעו עיתונאים למעמד התפיסה יש לדווח במיידי לעורך הדין המייצג הואיל וניתן לראות בכך משום התנהגות פסולה מטעם הרשויות אשר תוכננה מבעוד מועד ונועדה ליצור לחץ על הנחקר. בכל עת, הגם נמצאו מסמכים המפלילים אותך לכאורה, שמור על קור רוח.

היה וזומנתם מבעוד מועד לחקירה בפני נציג רשויות המס, יש לפנות לעניין זה את כל היום. אל תקבעו פגישות באותו יום. אל תשכחו שזכותכם להיוועץ בעורך דינכם בטרם הנכם הולכים להחקר, ורצוי לקבוע זמן להכנה מוקדמת אצל עו"ד מבעוד מועד על מנת להיערך כיאות לחקירה. על מנת כדי לפשט את ההליכים רצוי לערוך בירור מוקדם על נושא החקירה, מהם החשדות, מהי העבירה נשוא החקירה, ואצל עורך הדין רצוי לרענן את התשובות לשאלות בהתאם לחומר המצוי אצלך.

החקירה יכולה להיעשות במשרדך או במשרדי רשויות המס. במידה ומזמינים אותך לחקירה בטלפון יש לבקש בנוסף זימון כתוב. יש לרשום את שם החוקר, מספר הטלפון שלו ומקום התשאול, כדי למוסרו אח"כ לעורך דינכם. צריך לזכור שבעת ההמתנה לחוקר עשוי הדבר להארך זמן רב, לכן יש להצטייד באוכל ושתייה, חומר קריאה, תרופות או כל דבר אחר הדרוש לכם כדי להעביר זמן ממושך.

קחו בחשבון כי בחדר החקירות ואף מחוצה לו קיים תיעוד מצולם ומכשירי האזנה, הימנעו משיחות עם זרים ואחרים בעת ההמתנה לחקירה, לפניה ואחריה.

בכניסה לחדר החקירות יש להראות שיתוף פעולה ודרך ארץ, לנהוג באדיבות כלפי החוקר, זיכרו שהוא מבצע את עבודתו בסה"כ. במידת הצורך יש לעדכנו אודות מגבלות רפואיות, צורך בנטילת תרופות ופגישות שנקבעו לאחר החקירה. יחסי עוינות שנפתחו עם החוקר טרום התשאול והחקירה יכולים להעיב על צורת החקירה ויחסו של החוקר כלפי הנחקר. חשוב לברר בטרם החקירה מהו מעמדך, אם הנך נחקר כחשוד או כעד, כיון שיש לכך השלכות על האזהרות שאמורים להזהיר אותך טרם החקירה, וכמובן שלגבייך קיימות השלכות גם על ההתנהלות במשך תקופת החקירה.

בתחילת החקירה החוקר ישאל שאלות על נושאים כלליים כדי ליצור הרגשת נוחות ושיחה עם הנחקר. בשלב זה צריך להיזהר ממתן מידע על חייך האישיים. צריך לזכור שלמרות שהתיעוד על ידי החוקר לא תמיד נראה, צריך לצאת מתוך נקודת הנחה שהכול מתועד בכתב, או מוקלט או מצולם. אין דברים שנזרקים לחלל האוויר בחדר החקירות שאינם מתועדים. צריך לשים לב לכל התרחשות ולהבין שאינה מקרית, כלומר הכול הצגה לצורכי החקירה. היציאה מהחדר אינה סתמית וגם שיחת הטלפון אינה מקרית, הכל בעל חשיבות ובא ליצור מצג מסוים בעיני הנחקר.

בנוסף, צריך להבין שכל אמירות החוקרים הנן מכוונות, ואמירות מסוג "אנחנו יודעים עליך הכול", "כבר תפרנו את התיק שלך" ו-"מטרתי היא לסייע לך" הם אמירות מכוונות, בעוד שמטרתו האמיתית של החוקר היא לדלות ממך את המידע במידה ואתה עד, או להוציא ממך הודיה במידה ואתה חשוד.

התשובות לחוקר חייבות להיות רק במסירת עובדות מקצועיות. צריך לבקש מהחוקר להתמקד בשאלותיו ולא לגלוש לשאלות כלליות במידה ותוך החקירה מנסה לנתב אותך לנקודות אחרות. מומלץ לספר האמת תוך גיבוש טקטיקת תשובות מדויקת עם העו"ד. אם השאלה אינה מובנת אפשר לבקש מהחוקר שיסבירה. צריך לדרוש את הצגתם המלאה של המסמכים ולנסות להוציא מידע מהחוקרים על כוונותיהם, כיוון שגם להם קשה לשמור סודות והמידע יכול לשמש את עוה"ד שלך במתן הייעוץ והבנת הגישה והטכניקה של החקירה.

וטיפ חשוב מאוד לסיום – אם הגעת למצב דברים שכזה או שעל פי הנסיבות אתה חש שחקירה הולכת להיפתח כנגדך, התייעץ רק עם עו"ד המתמחה בהליכי מס פליליים ולא שום עו"ד אחר, כיון שתחום זה דורש ניסיון רב והתמקצעות ספציפית.





רמת גן: רח' החילזון 12, (בית הקריסטל)
טל': 03-6127446, פקס: 03-6127449
חיפה: שדרות המגינים 58
טל': 04-8526693 פקס: 04-8555976
שאלות לגבי המאמר ניתן להעביר למייל:
[email protected]






מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח) [email protected] שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]