חיפוש מאמרים

12308 מאמרים - מנוע לחיפוש מאמרים - פרסום מאמרים חינם

חפש מאמרים המתחילים באות:    א  ב  ג  ד  ה  ו  ז  ח  ט  י  כ  ל  מ  נ  ס  ע  פ  צ  ק  ר  ש  ת 

    עמוד הבית
»   הוסף מאמר חינם!
»   קישורי מידע
»   הוסף למועדפים
»   הפוך לדף הבית
»   צור קשר
»   פרסום באתר
»   מאמר מעניין בנושא:
סוד תהליך המכירה





    קישורי טקסט (לפרטים)




קישור טקסט ממומן | לפרסום -לחץ כאן
עד 15% הנחה על השכרת רכב בחו"ל, מהחברות הגדולות בעולם, לחצו ל Rentingcar

הזמנת מלונות ביעדים האטרקטיבים ביותר ללא עמלות הזמנה!
מאמרים נוספים: הרעת תנאים פיטורין פיטורים פיצויי

נושא המאמר: הרעת תנאים - פגיעה בתנאים במקום העבודה
מאת: עו"ד רותם שפירא   שמור מאמר למועדפים

בתקופה האחרונה אני עד למקרים רבים והולכים של עובדים אשר מעסיקם מודיע להם יום אחד, ללא כל התרעה, כי תנאיי ההעסקה שלהם משתנים לרעה - מעכשיו יהיו פחות משמרות, השכר יורד, תנאים סוציאלים מתבטלים וכו'. כמובן שהודעה זו אינה בסיס למו"מ או ויכוח, אלא מונחתת על העובד באופן חד צדדי.

בדרך כלל, אותו המעסיק יסביר בראש מורכן כי אין לא שום ברירה, המצב הכלכלי לא מותיר כל ברירה ואם לא יפעל להורדת העלויות הוא יהיה חייב לפטר עובדים או חלילה לסגור את מקום העבודה. בדרך כלל, העובד מוצא עצמו חסר אונים מול סיטואציה שאינה מותירה לו אופציה, פרט ללבלוע רוק, לשאת ברוע הגזירה ולהדק את החגורה.
אין מחלוקת כי המשבר הנוכחי פגע ועודנו פוגע בצורה משמעותית בשוק ובכוח העבודה, אך אל לנו להתעלם מהעובדה שמעסיקים רבים מרגישים כי ידם על העליונה לנוכח חוסר הוודאות בשוק העבודה, וכוחם עלה באופן ניכר מול העובד, אשר חושש יותר מאי-פעם למצוא עצמו נטול עבודה בתקופה הנוכחית.

ברשימה קצרה זו אנסה להסביר, על קצה המזלג, מה מותר למעסיק ומה אסור.

בראש ובראשונה חשוב לי ציין כי בדרך כלל (בלי לקחת בחשבון חוזים אישיים, הסכמים קיבוציים וצווי הרחבה) מותר למעביד לבצע פעולה שמהווה הרעת תנאים ואין איסור בחוק לבצע פעולה שכזו. המשמעות של הרעת תנאים באה לידי ביטוי בכך שהיה ומעסיק מרע תנאים ללא הסכמת העובד, לעובד קמה זכות להתפטר בדין מפוטר - קרי, היה והעובד מתפטר כתוצאה מהרעת התנאים, הוא זכאי לכל התנאים להם היה זכאי אם היה מפוטר על ידי המעסיק. הנפקות המשמעותית ביותר בעניין זה היא שהעובד זכאי לתבוע פיצויי פיטורין ממעסיקו למרות שהעובד מתפטר ביוזמתו שלו.

אין רשימה סגורה ומוחלטת העונה לשאלה מהיא הרעת תנאים, וחלק מהמקרים הם יצירי פסיקת בתי המשפט וחלקם מעוגנים בחוק. אך, ניתן לקבוע כי על מנת שפעילות המעסיק תהווה הרעת תנאים, עליה להיות פגיעה אמיתי ומשמעותית.

חשוב לקחת בחשבון, היה ואתם חושבים כי הרעו את תנאי עבודתכם, עליכם להתריע בפני המעביד כי הוא גרם להרעת תנאים ובכוונתכם להתפטר בעקבות פעולתו. היה והמעסיק לא נענה לפניתכם, על ההתפטרות להעשות תוך זמן סביר לאחר הרעת התנאים, ולא, יהיה קשה יותר להוכיח כי התפטרתם כתוצאה מהרעת התנאים. היה והעובד לא יתריע טרם התפטרותו ויתמהמה טרם התפטרות, הוא פוגע בסיכויים של תביעה שתוגש כנגד המעביד.

טרם נקיטת מהלכים כלשהם, עליכם לקחת בחשבון שהיה ותאלצו לתבוע את זכויותיכם בבית המשפט, לא בטוח שבית המשפט יקבל את עמדתכם, ועל כן מומלץ להתייעץ עם עו"ד טרם התפטרות על מנת לברר האם התנהלות המעסיק מהווה הרעת תנאים.
אז אילו פעולות של המעביד יכולות להחשב הרעת תנאים ?

•במצבים בהם מעביד לא נותן לעובד את מלוא התנאים להם הוא זכאי על פי חוק, כמו למשל דמי הבראה, נסיעות, ימי חופש, שעות נוספות, יכולה להוות התפטרות בדין מפוטר, היות ואין לצפות מעובד שיעבוד כשמעבידו אינו משלם בהתאם לחובתו לפי החוק.

•מעביד המתייחס לעובד ביחס משפיל ומבזה.

•פגיעה בשכר העובד: כאשר המעסיק מפחית את שכר העובד שלא כתוצאה משינויים בסדרי מקום העבודה שנעשים מסיבות מוצדקות, ניתן לראות את הפחתת השכר כהרעת תנאים.

•שינוי מהותי בשעות העבודה והמשמרות.

•שינוי ופגיעה בתנאים הנלווים לעבודה שקיבל העובד עד למועד ההרעה בתנאים.

•פיגור עקבי ומשמעותי בתשלום המשכורת יכול להחשב להרעת תנאים.

•מקרים בהם משנים את מקום העבודה באופן קבוע, באופן שפוגע בעובד.

•פגיעה במעמדו המקצועי של העובד בצורה משמעותית.
כאמור לעיל, אין מדובר ברשימה סגורה, ויש לבחון כל מקרה לגופו.

אני קורא לכל קהל המועסקים לעמוד על התנאים להם זכאים לפי החוק, ולא לאפשר למעסיקים לעשות ככל העולה על רוחם.

עו"ד רותם שפירא
9711059 - 050
www.sfz-law.co.il

האמור לעיל מהווה מידע אינפורמטיבי בלבד, ואין באמור להוות יעוץ משפטי.



www.sfz-law.co.il


מאמר זה נוסף לאתר "ארטיקל" מאמרים ע"י עו"ד רותם שפירא שאישר שהוא הכותב של מאמר זה ושהקישור בסיום המאמר הוא לאתר האינטרנט שבבעלותו, מפרסם מאמר זה אישר בפרסומו מאמר זה הסכמה לתנאי השימוש באתר "ארטיקל", וכמו כן אישר את העובדה ש"ארטיקל" אינם מציגים בתוך גוף המאמר "קרדיט", כפי שמצוי אולי באתרי מאמרים אחרים, מלבד קישור לאתר מפרסם המאמר (בהרשמה אין שדה לרישום קרדיט לכותב). מפרסם מאמר זה אישר שמאמר זה מפורסם אולי גם באתרי מאמרים אחרים בחלקו או בשלמותו, והוא מאשר שמאמר זה נוסף על ידו לאתר "ארטיקל".

צוות "ארטיקל" מצהיר בזאת שאינו לוקח או מפרסם מאמרים ביוזמתו וללא אישור של כותב המאמר בהווה ובעתיד, מאמרים שפורסמו בעבר בתקופת הרצת האתר הראשונית ונמצאו פגומים כתוצאה מטעות ותום לב, הוסרו לחלוטין מכל מאגרי המידע של אתר "ארטיקל", ולצוות "ארטיקל" אישורים בכתב על כך שנושא זה טופל ונסגר.

הערה זו כתובה בלשון זכר לצורך בהירות בקריאות, אך מתייחסת לנשים וגברים כאחד, אם מצאת טעות או שימוש לרעה במאמר זה למרות הכתוב לעי"ל אנא צור קשר עם מערכת "ארטיקל" בפקס 03-6203887.

בכדי להגיע לאתר מאמרים ארטיקל דרך מנועי החיפוש, רישמו : מאמרים על , מאמרים בנושא, מאמר על, מאמר בנושא, מאמרים אקדמיים, ואת התחום בו אתם זקוקים למידע.

 

 

 






 

 להשכיר רכב

 הזמנת מלון בחו"ל

 הזמנת מלון בישראל

 אתר איי יוון

 מדריך איטליה

 מלונות בניו יורק

 מדריך לאס וגאס

 המלצות על נופש

 המלצות על פריז

נדל"ן ביוון


 
 
 

 

איי יוון | אתונה |  ליסבון  | גרפולוגיה משפטית | כרתים | איטליה | הזמנת מלון |  חבל זגוריה | הזמנת טיסה | השכרת רכב בחו"ל

 

 

 

 

 

ארטיקל מאמרים 2024 - 2006  [email protected]